خبرهای داغ:
وزیر راه وشهرسازی در لنجان

فاز سوم کنارگذر غرب اصفهان افتتاح شد/خط راه آهن زرین شهر_بافق در آینده اصفهان نقش درخشانی را ایفا می کند

آخوندی گفت: خط راه آهن زرین شهر_بافق در آینده اصفهان نقش درخشانی را ایفا می کند که امروز ۶۵ درصد پیشرفت داشته و یکی از پروژه هایی است که با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است و این پروژه ۵۱۳ کیلومتر بوده که دائما در حال پیگیری آن هستیم تا به سرانجام برسد.
کد خبر: ۸۹۳۳۳۰۹
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج لنجان ، عباس آخوندی در آئین افتتاح فاز سوم کنارگذر غرب اصفهان در زرین شهر با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه های بزرگ در استان اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه امروز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه قانون مشارکت هستیم و یکی از بهترین قوانینی است که در ایران نوشته شده است چراکه این قانون اجازه مشارکت به بخش خصوصی ایران را در تمام حوزه های هوایی، دریایی ریلی و زمینی آن هم در زمینه های ساخت و نگهداری را می دهد.

وی با اشاره به اتفاقات خوبی که در حوزه قانون مشارکت بخش خصوصی با وزارت راه و شهرسازی اتفاق افتاده است، افزود: در بحث آئین نامه قانون مشارکت باید گفت این مهم یک آئین قدیمی به شمار می آید که تنها بر روی آزاد راه ها متمرکز بود و ساخت را بر عهده دولت نهاده و مشارکت را در اختیار بخش خصوصی قرار داده بود و ایده آن هم این بود که بانک ها در این حوزه شریک شده و دولت آن را بسازد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز با توجه به وضعیت حمل و نقل و همچنین تعداد مسافران بین شهر مبارکه و اصفهان باید توسعه مسیر ریلی مورد توجه قرار گیرد از این رو ما در تلاش هستیم در برنامه ششم بخش راه آهن حومه اصفهان را مورد حمایت قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز باید در حوزه جابجایی بار در اصفهان به ویژه در بخش فولاد از مسیر ریلی استفاده کرد و با انجام این مهم هم در انرژی صرفه جویی می شود و هم امنیت جانی مردم تامین خواهد شد.

آخوندی اضافه کرد: خط راه آهن زرین شهر_بافق در آینده اصفهان نقش درخشانی را ایفا می کند که امروز ۶۵ درصد پیشرفت داشته و یکی از پروژه هایی است که با سرعت قابل توجهی در حال پیشرفت است و این پروژه ۵۱۳ کیلومتر بوده که دائما در حال پیگیری آن هستیم تا به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد: این پروژه در صنعت فولاد از نظر ایجاد اشتغال، ایمنی انتقال بار و مصرف انرژی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و با دو طرفه شدن این مسیر جابجایی فولاد و همچنین مسافر اصفهان و یزد سرعت بسیار خوبی خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: امیدواریم با یک عزم ملی و تفاهم متقابل بین دولت و مجلس و همچنین ملت و دولت بتوانیم کارهای بزرگی را به سرانجام برسانیم.

 

ارسال نظرات