خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

همه مردم و نهادها در تامین امنیت مسئول و وظیفه دارند

حجت الاسلام امینی در همایش استانی پلیس و اصناف در شاهرود گفت: بخش زیادی از تامین امنیت وظیفه پلیس و نیروی انتظامی است اما همه مردم و نهادها در تامین امنیت مسئول و وظیفه دارند.
کد خبر: ۸۹۳۰۹۶۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در همایش استانی پلیس و اصناف که با حضور فرماندهان نیروی انتظامی استان، هیات رئیسه اتاق اصناف، روسای اتحادیه‌های تحت پوشش و فعالان صنفی استان سمنان در سالن همایش‌های هلال احمر شاهرود برگزار شد، امنیت از جمله ارکان بسیار مهم پیشرفت هر جامعه است گفت: امنیت در همه جا لازم است و اگر امنیت نباشد نه کسبه می‌توانند کسب خوب داشته باشند و نه مشتریان قادر به خرید امن هستند.
وی با بیان اینکه ما در همه جا نیاز به امنیت داریم اظهار کرد: نیاز به امنیت در جامعه، خرید و فروش، سلامت، خانه و خانواده و حتی در فضای مجازی به وضوح قابل مشاهده است، اما متاسفانه عده‌ای فضای مجازی را که هم یک فرصت و هم یک تهدید است با استفاده نادرست به یک فضای ناامنی روانی تبدیل کرده اند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه ایجاد امنیت تنها وظیفه پلیس نیست افزود: بخش زیادی از تامین امنیت وظیفه پلیس و نیروی انتظامی است، اما همه مردم و نهاد‌ها در تامین امنیت مسئول و وظیفه دارند.
امینی تاکید کرد: امنیت روانی و اخلاقی که باید پایدار باشد تا جامعه رو به رشدی داشته باشیم وظیفه همگان است.
۱۵ درصد کسبه استان سمنان بدون پروانه کسب فعالیت می‌کنند
علی اکبر صیاد جو رئیس اتاق اصناف مرکز استان سمنان نیز در این همایش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمود: ه اند نیروی انتظامی مظهر امنیت و اقتدار ملی است گفت: توسعه در سایه امنیت صورت می‌گیرد و اگر طی سال‌های اخیر در کشورمان توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف حاصل شده است در سایه امنیت و ایجاد احساس امنیت میسّر شده است.
وی با اشاره به همکاری و تعامل خوب بین اتاق اصناف و بخش‌های مختلف نیروی انتظامی بیان کرد: بیشترین همکاری اتاق اصناف با دایره اماکن عمومی نیروی انتظامی در هنگام صدور، تمدید پروانه کسب و پالایش افراد جهت صیانت و حفاظت از اصناف است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان سمنان با اشاره به افزایش فعالیت فاقدین پروانه کسب در استان سمنان طی سال‌های اخیر اعلام کرد: در استان سمنان ۱۵ درصد کسبه بدون پروانه کسب کار می‌کنند.
صیادجو با بیان اینکه استان سمنان رتبه اول دارندگان پروانه کسب در کشور و حتی در دنیا را داراست اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری انجام شده در سال ۹۵ جمعیت استان ۷۰۲ هزار نفر اعلام شده و ۳۵ هزار واحد صنفی شناسنامه دار و ۱۵ هزار واحد صنفی فاقد شناسنامه از صاحبان مشاغل خانگی تا فاقدان پروانه کسب در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که به طور میانگین به ازای هر ۱۴ نفر یک واحد صنفی داریم و این عدد زیبنده هیچ فعال اقتصادی نیست.
همکاری اصناف و پلیس در ساماندهی کسب و کار‌های فاقد پروانه کسب
وی تاکید کرد: از دایره اماکن عمومی نیروی انتظامی خواستاریم تا با افزایش فعالیت و نیروی انسانی خود و همکاری با یکدیگر فاقدان پروانه کسب را ساماندهی یا تعطیل کنیم.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان سمنان با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی سرقت از اصناف شاهرود گفت: نمایندگان صنوف هشدار‌های پلیس را جدی گرفته تا استانی عاری از سرقت داشته باشیم.
صیادجو در خصوص دیگر زمینه‌های همکاری اتاق اصناف با نیروی انتظامی یادآور شد: همکاری در کشف کالا‌های ضداخلاقی، کشف کالای قاچاق، عرضه و فروش آن‌ها و جایگزینی آن با کالای ایرانی، آموزش واحد‌های اتاق اصناف، همکاری در کشف جرایم فضای مجازی و همکاری در استفاده غیر مجاز و شناسایی مهاجران غیر قانونی را از دیگر زمینه‌های همکاری اتاق اصناف با پلیس عنوان کرد.
افزایش مشارکت عمومی بین اصناف و پلیس در ارتقای امنیت ضروری است
سرهنگ سید موسی حسینی رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان سمنان نیز در این همایش با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که فرمودند: اصناف و بازاریان بازوان انقلاب اسلامی هستند گفت: نقش اصناف و بازاریان در هر حکومت بر هیچ کس پوشیده نیست و اگر در کنار انقلاب نباشند گردش مالی و ارتزاق عمومی خدشه دار می‌شود.
وی اظهار کرد: اصناف و بازاریان در زمان انقلاب در کنار سایر مردم حضور داشتند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ نیز پشتیبانی از جبهه‌های جنگ را عهده دار بودند و بعد از انقلاب نیز نقش آن‌ها در تمامی زمینه‌های پیشرفت کشور دیده می‌شود.
رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تعامل بین اصناف و پلیس امنیت عمومی افزود: افزایش مشارکت عمومی بین اصناف و پلیس از جمله اهدافی است که تحقق آن عاملی مهم برای ایجاد امنیت بیشتر در سطح جامعه است.
حسینی ضمن تقدیر از توجه اصناف در به کارگیری هشدار‌های پلیس بیان کرد: برخی از واحد‌های صنفی حائز اهمیت و از جمله مشاغل مهم است که به کارگیری اصول حفاظتی و رعایت هشدار‌های پلیس در این واحد‌ها به میزان زیادی در کاهش وقوع سرقت موثر است.
وی عدم نصب دوربین‌های مدار بسته در برخی از مغازه‌ها و صنوف را از ایرادات مهم بازاریان و کسبه عنوان و یادآور شد: ایجاد شبکه گسترده از دوربین‌های مداربسته در مغازه‌ها و واحد‌های صنفی نه تنها باعث کاهش سرقت شده بلکه در بسیاری از موارد از طریق تصاویر ضبط شده توسط همین دوربین‌ها سارق شناسایی و دستگیر می‌شود.
سرهنگ سید مجتبی اشرفی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهرود نیز در این همایش گفت: امنیت بزرگترین نیاز همه انسان‌ها و به اعتقاد بسیاری از بزرگان و محققان فلسفه وجودی تشکیل جوامع است.
وی ایجاد تعامل بیشتر بین پلیس و اصناف برای برقراری و ارتقای امنیت در سطح جامعه را از اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شاهرود افزود: القای احساس آرامش و امنیت خاطر به مشتری در هنگام خرید و ویژگی‌های شخصی یک فروشنده در کنار اخلاق خوب و با تسرّی آن به تمام فضا‌های کسب و کار شاهد شهری ایمن خواهیم بود.
اشرفی با تاکید بر اینکه موفقیت پلیس در گرو همکاری مردم با این نهاد است بیان کرد: اصناف و بازاریان نیز با در اختیار داشتن شبکه گسترده توزیع کالا می‌توانند در برقراری تامین و ارتقای امنیت یاور نیروی انتظامی باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار