خبرهای داغ:
نماینده مردم برخوار:

اتباع بیگانه باید مانند سایر شهروندان عوارض بدهند

حاجی نماینده مردم برخوار خطاب به شهردار و شورای اسلامی دولت آباد عنوان کرد: مردم باید بدانند عوارضی که از آن ها گرفته می شود کجا و چگونه هزینه می شود و لازم است در مسائل مالی شفاف سازی بیشتری صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۲۹۹۲۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ نماینده مردم برخوار در مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم و معارفه شهردار جدید شهر دولت آباد در جمع مسولان شهرستان و شورای اسلامی و در خطاب به شهردار جدید دولت آباد گفت: شان وجودی ما مسوولان نوکری و خدمتگزاری به مردم است و هر کدام از ما اگر تصور می کنیم سمتی غیر از این داریم، در اشتباه هستیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که مردم کارآمدی و توانمندی نظام را بچشند و آن را در زندگی لمس کنند؛ بنا بر این مردم بدانند هر جا اشکال یا نقصی وجود دارد، ارتباطی با اصل نظام اسلامی نداشته و ناشی از ضعف و نارسایی ما مسوولان است که وظیفه اصلی مان را درست انجام نداده ایم.

وی با بیان این که یکی از وظایف جدی ما مسوولان مطالبه و پیگیری برای تحقق حقوق مردم از نظام است، یادآور شد: حکم بین ما و مردم قانون اساسی کشور است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: اگر در داخل کشور حول محور قانون عمل نکردیم و متحد و یک صدا نبودیم، مردم از ما راضی نخواهند شد و در نهایت امنیت داخلی و خارجی به خطر خواهد افتاد.

این مسئول در بخش دوم سخنرانی خود به مهم ترین اولویت ها و مشکلات شهرستان و شهر دولت آباد اشاره کرد و افزود: ۶۰ هزار نفر از مردم برخوار ناراضی اند، مسیر عبور قطار سریع السیر در شهرستان برخوار به طور صحیح پیش بینی نشده و مردم از این موضوع ناراحت هستند و بنده طومار اعتراضی آن ها را به مسوولان مربوطه داده ام و لازم است متولیان مربوطه با بررسی کارشناسانه، تصمیم صحیح تری را اتخاذ کنند.

بیل هست ولی پول نیست

این نماینده مجلس دومین معضل آینده شهرستان را متروی شهر دولت آباد دانست و تاکید کرد: متروی شهر دولت آباد چهار سال است که در شورای عالی ترافیک کشور مصوب شده است و با آن که می دانیم اگر الان اقدام کنیم شاید تا ۱۰ سال آینده راه اندازی شود، ولی ضروری است شهرداری دولت آباد به عنوان ارشد شهرداری های شهرستان، پیگیری های لازم را در این زمینه انجام دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به شهردار جدید دولت آباد متذکر شد: شهردار و شورای اسلامی شهر قبلی اقدامات مقدماتی جاده دولت اباد – اصفهان را انجام داده و قیر آن نیز توسط اداره راه و شهرسازی تآمین شده است، امید است با توجه ویژه شهردار جدید این پروژه نیز به اتمام برسد.

وجود خودرو های سنگین در جاده دولت آباد مردم را عذاب می دهد

نماینده مردم برخوار در مجلس در ادامه تاکید کرد: شهردار و شورای اسلامی جدید شهر دولت آباد در اسرع وقت با تعامل با شهرداری اصفهان، حل مشکل ترافیک جاده دولت آباد و ورود خودروهای سنگین را پیگیری و حل کنند.

تعمیر روکش آسفالت فلکه انقلاب دولت آباد تا محسن آباد

وی خاطرنشان کرد: یکی از درخواست های مردم تعمیر و آسفالت فلکه انقلاب دولت آباد تا محسن آباد است.
حاجی در رابطه با ساماندهی منطقه صنعتی دولت آباد و حل مشکلات آن اظهار کرد: منطقه صنعتی شهرستان آران و بیدگل نمونه خوبی برای الگوبرداری است.
این مسئول در خصوص بافت های قدیمی شهرستان و مشکلات ناشی از آن خاطرنشان کرد: برخی موارد مانند خیابان ۲۲ بهمن دولت آباد، محل خاکسپاری مردم آن، رهاسازی و اصلاح کوچه های قدیمی محله کربکند و طرح جامع آزادسازی اطراف امامزاده نرمی موضوعاتی است که برای مردم مشکل ساز شده و باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

اتباع بیگانه چرا عوارض نمی دهند؟

این نماینده مجلس ادامه داد: در حالی که شهروندان دولت آبادی نسبت به استفاده از خدمات شهرداری عوارض پرداخت می کنند اتباع بیگانه نیز که از همین تسهیلات پارک و سایر خدمات رفاهی، تفریحی شهر استفاده می کنند و ساکن این شهرستان شده اند، باید عوارض استفاده از این خدمات را پرداخت کنند.
حاجی دلیگانی در ادامه تاکید کرد: اعضای شورای اسلامی شهر دولت آباد نسبت به موضوع سرمایه گذاری و برندسازی اقدام جدی داشته باشند؛ به عنوان مثال زمانی کارگاه های طلاسازی و منبت کاری در سطح استان رونق جدی داشت و لازم است نسبت به برندسازی محصولات و تولیدهای این شهرستان اقدام اساسی انجام شود.

شفاف سازی مسائل مالی شهر دولت آباد

نماینده مردم برخوار در مجلس خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دولت آباد عنوان کرد: مردم باید بدانند عوارضی که از آن ها گرفته می شود کجا و چگونه هزینه می شود و لازم است در مسائل مالی شفاف سازی بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: شهرداری دولت آباد نسبت به تفکیک زمین هایی که قبلا با مردم توافق شده ولی وضعیت آن ها هنوز مشخص نیست، لازم است حق و حقوق آن ها را در اسرع وقت تعیین کند.
عضو کمیسیون بودجه مجلس یادآور شد: بنده از اعضای شورای شهر و شهرداری حمایت کامل داشته و خواهم داشت و هر چه وقت بنده را در حل مشکلات شهرستان بگیرید خوشحال تر خواهم شد.
حاجی دلیگانی در پایان از شورای اسلامی قبلی و رضا اخوان شهردار سابق شهر دولت آباد تقدیر کرده و برای حمیدرضا فدایی شهردار جدید شهر دولت آباد آرزوی موفقیت و توفیق خدمت کرد و ادامه داد: از خدا می خواهم که توفیقی دهد تا وظیفه مان را در مقابل شهدا و خون شهدا و ولایت انجام دهیم.

ارسال نظرات