خبرهای داغ:
روایت سه شنبه های ورزشی ورزشکاران

دیدار ورزشکاران شهرستان با پیشکسوت کشتی برخوار

جمعی از مسئولان و ورزشکاران شهرستان برخوار با محمد فتاحی پیشکسوت کشتی شهرستان برخوار دیدار کرده و به گفتگو با وی نشستند.
کد خبر: ۸۹۲۹۸۰۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ پنجمین سه شنبه ورزشی روایت صاحب عناوین قهرمانی کشوری رشته کشتی در سال های دهه ۷۰ و کشتی گیر پیشکسوت شهرستان برخوار و شهر دولت آباد است، فردی که متحمل رنج ها و محنت های بسیار علی رغم توفیقات کثیر ورزشی بوده است.
حاج محمد فتاحی معروف به «حجی فتاحی» متولد بهار سال ۱۳۴۱، از معدود کشتی گیرانی است که در جریان مسابقات پیشکسوتان با زبان روزه بر کشتی گیر آمریکای غلبه می کند و هنوز زور بازوان و قدرت پاهایش مبین توانایی او برای اجرای مهارت های خاص خودش (سگک و سالتو و …) است.
حاج محمد فتاحی از خانواده ای ورزشی به خصوص کشتی بهره میبرد به طوری که برادران و حتی فرزندش نیز کشتی گیر هستند و فروغ ورزشی او در ورزش را می شد در آلبوم تصاویر این قهرمان مشاهده کرد.

این ورزشکار صاحب عنوان نخست مسابقات کارگران کشور و عناوین متعدد کشوری است اما حالا از شرایط زندگی اش و سختی هایی که متحمل شده کمی رنجور است و خانواده وی در جریان این ملاقات روی کمک ورزشی ها و مسئولان امید بستند.
اصغر کمالی مقدم سرمربی سابق تیم ملی کبدی کشور در جریان این دیدار صمیمی راز ورزشی خود را بیان کرده به طوری که مشوق و محرک اصلی خود در ورزش را حاج محمد فتاحی در حدود ۳۰ سال پیش نام برد و اذعان کرد از طرف او به انجام ورزش دعوت و توصیه شده به گونه ای که محمد فتاحی با اهدای لباس ورزشی منشا آغاز زندگی ورزشی ورزشکار می شود و امروز اصغر کمالی مقدم بر روی نیمکت تیم ملی می نشیند و موسس رشته کبدی و پرورش چندین ملی پوش کبدی در شهرستان برخوار می شود.
در جریان سه شنبه ورزشی پنجم؛ اهالی ورزش که با هدف تکریم و تجلیل از پیشکسوتان برگزار می شود از طرف اهالی ورزش تندیس افتخار و لوح منقش به نام مبارک امام حسین علیه السلام به دلیل همزمانی این سه شنبه ورزشی با محرم تقدیم پیشکسوت ورزشی برخوار شد، همچنین اصغر ملکی رئیس هیات کشتی نیز از محمد فتاحی که او را اولین و مهم ترین استاد خود نامید، تقدیر کرد و این در حالی است که محمد فتاحی نیز یکی از بزرگ ترین ثمره های عمر ورزشی خود را اصغر ملکی رئیس کنونی هیات کشتی نامید.

در این دیدار رضا کمالی مقدم مربی فعلی تیم ملی کبدی کشور، اصغر کمالی مقدم سرمربی سابق تیم ملی کبدی، علی رضا ربیع کاپیتان سابق تیم ملی هندبال و رئیس کنونی هیات هندبال شهرستان برخوار، ناصر معینی عضور شورای اسلامی شهر دولت آباد به همراه جمعی از مسئولان هیئات ورزشی شهرستان محسن کمالی (رئیس هیات والیبال)، سعید داوری (رئیس هیات بسکتبال)، معینی رئیس هیات تنیس روی میز برخوار، اصغر ملکی رئیس هیات کشتی و اهالی پیشکسوت ورزش حاج حسین عطاییان، امینی مدیر مجموعه ورزشی و استخر خلیج فارس، معتمدی مخترع و عضو آنالیزور تیم ملی کبدی به همراه جمعی از ورزشکاران کشتی ، کبدی و … حضور داشتند.

ارسال نظرات