خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی نطنز:

70 درصد پسته بادرود صادر می‌شود/راهکار کشاورزان بادرودی برای مقابله با خشکسالی

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: برداشت پسته از مزارع بادرود آغاز شده و پیش بینی می‌شود مقدار3 هزار تن پسته برداشت شود که بیش از ٧٠ درصد از آن به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۶۵۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، عبدالرضا مهدی بادی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: منطقه بادرود در کنار کویر مرکزی و یکی از قطب‌های کشاورزی در استان قلمداد می‌شود که در سال‌های گذشته کشاورزان مبادرت به کاشت گیاهان و درختان پر مصرف آبی می‌کردند که این کار باعث کم شدن آب چاه‌های زیر زمینی و خطر خشکسالی می‌شد.

وی افزود: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی نطنز به همراه مرکز خدمات کشاورزی بادرود و کارشناسان شرکت‌های زراعی در چند سال اخیر با برگزاری کلاس‌های آموزشی کشاورزان را به کاشت محصولات کم مصرف آبی از جمله پسته تشویق کردند.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز تصریح کرد: هم اکنون سطح کاشت این میوه کم مصرف آبی در منطقه بادرود به حدود یک هزار هکتار رسیده که از این یک هزار هکتار حدود 500 هکتار آن به مرحله تولید رسیده است.

وی گفت: هم اکنون عملیات برداشت پسته از مزارع آغاز شده و پیش بینی می‌شود مقدار3 هزار تن پسته  از نوع اکبری، کله قوچی و احمد آقایی برداشت شود که باتوجه به ارگانیک بودن محصول بیش از ٧٠ درصد از آن به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

مهدی بادی با بیان اینکه دو ترمینال پوست کنی و خشک کنی و فرآوری محصول دربادرود برای این محصول در منطقه وجود دارد، گفت: در مدت یک ماه برداشت محصول پسته حدود 700 نفر مشغول کار می‌شوند که اکثر نیروهای بومی بادرود هستند.

وی اضافه کرد: با تمهیدات و آموزش لازم توسط کارشناسان به کشاورزان منطقه، رعایت نکات فنی و اصول باغداری، هرس و تغذیه مناسب، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، مدیریت و استفاده صحیح از منابع از جمله آب  توسط کشاورزان رعایت شده که این کار باعث عملکرد مطلوب در واحد سطح شده است.

ارسال نظرات