دیدار و دلجویی مسئولان درگز با خانواده شهید دُرمحمد نوروزیان

به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز به همراه جمعی از مسئولان شهرستان با مادر شهید دُرمحمد نوروزیان دیدار و دلجویی کردند.
کد خبر: ۸۹۲۵۶۶۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج درگز به همراه جمعی از مسئولان شهرستان با مادر شهید دُرمحمد نوروزیان دیدار و دلجویی کردند.
 
شهید دُرمحمد نوروزیان از شهدای دانش‌آموز شهرستان درگز بود که در سال ۱۳۴۷ در روستای توقـی درگز پا به عرصه گیتی نهاد و در سن ۱۵ سالگی در عملیات والفجر ۵ بر اثر اصابت تیر مستقیم به پهلوی چپ به شهادت رسید.

وی بعــد از اتمام تحصیلات ابتدایی و راهنمایی وارد دبیرستان شده و در رشته ریاضی‌وفیزیک مشغول به تحصیل شد و همزمان با تحصیل برای معاش خانواده در کوره آجرپزی کار کرد.

شهید دُرمحمد نوروزیان رفتن به جبهه را یک تکلیف الهی می‌دانست؛ درنتیجه در سن ۱۵ سالگی و در لباس مقدس بسیجی عازم جبهه جنوب شد.

اخلاص، صداقت، تلاوت زیبای قرآن کریم و پاس داشتن نماز در اول وقت از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود؛ وی همیشه توصیه می‌کرد: “امام را تنها نگذارید، در نماز جمعه شرکت کنید و به پدر و مادر احترام بگذارید.

وی سرانجام در عملیات کربلای ۵ بر اثر اصابت تیر مستقیم به پهلوی چپ به شهادت رسید و پیکر این شهید عالی‌مقام پس از تشییع بر دوش مردم درگز در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

گفتنی است؛ شهرستان درگز تاکنون بیش از ۳۶۵ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها