خبرهای داغ:
نویسنده و محقق اردستانی:

الگوی جوانان در جنگ هشت ساله جوانان کربلا بود

نویسنده و محقق اردستانی تاکید کرد: مردم برای دفاع از آرمان و سرزمین خود به جبهه آمدند و جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت‏های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهان بوده که الگوی این جوانان، جوانان کربلا بود و ملتی که چنین جوانانی دارد پیروز است.
کد خبر: ۸۹۲۰۵۱۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۶

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از اردستان ، مهدی مشتاقی در گفت و گویی اظهار کرد: هشت سال دفاع جانانه ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن منشأ غرور ملی پایان‏ناپذیری برای مردم سلحشور ایران بود و موجب شد که توطئه مشترک شرق و غرب برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‏های اسلام، انقلاب و کشور تبدیل شود.

نویسنده و محقق اردستانی گفت: جنگ و تحریم شدید تسلیحاتی موجب  شد در صنایع نظامی،  نوآوری‏های مختلفی بروز کند و این روند بعد از جنگ نیز ادامه یافته  و ساخت موشک‏ها و تانک‏های پیشرفته و ناوهای کوچک و بزرگ از دستاوردهای مهم صنایع نظامی در طول دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: رشادت‏های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می‏توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

مشتاقی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‏ ای از برجسته ‏ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی است، تصریح کرد: جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن در این مجموعه تابناک، درخشنده‏ ترین و نفیس‏ترین نگین گرانبها یاد و خاطره شهیدان است.

نویسنده و محقق اردستانی  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را جوانان و جوانمردان رشید و پاک سرشتی دانست که  با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص داده و وظیفه‏ی بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.

وی همچنین تاکید کرد: مردم برای دفاع از آرمان و سرزمین خود به جبهه‏ آمدند و جوانان ایران اسلامی با خلق رشادت‏های فراوان نشان دادند که بهترین جوانان جهان بوده که الگوی این جوانان، جوانان کربلا بود و ملتی که چنین جوانانی دارد پیروز است.

مشتاقی تاکید کرد: یکی از ارزش هایی که رزمندگان اسلام با تکیه بر آن توانستند پیروزیهای بزرگی را برای جبهه حق به ارمغان آورند، شهادت طلبی بود و شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیازهای جبهه حق دربرابر دشمن بود.

نویسنده  و محقق اردستانی خاطرنشان کرد: مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه‏های دینی و ملی در مقابل دشمن متجاوز به پاخاست و صحنه ‏های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشت.

وی همچنین تصریح کرد: دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد و در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگه داشته بود.

ارسال نظرات