مدیر بسیج دانشجویی سپاه ناحیه کاشمر در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد؛

فعالیت دانشجویان بسیجی در کاشمر در تکمیل پروژه های دولتی/ بی‌تفاوتی مسئولان دولتی در حمایت از گروه‌های جهادی

مدیر بسیج دانشجویی سپاه ناحیه کاشمر به فعالیت 300 دانشجوی بسیجی از دانشگاه‌های تهران و کاشمر در مناطق و روستاهای محروم کاشمر اشاره کرد و افزود: عمده فعالیت این جهادگران در عرصه عمرانی بوده است.
کد خبر: ۸۹۲۰۳۶۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی ، سرهنگ پاسدار علی اصغر روزبه  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: امسال اردوی جهادی بسیج دانشجویی کاشمر حال و هوای خاصی داشت چرا که بر اساس برنامه‌ریزی‌های استانی و استقبال دانشجویان از این طرح، کلیه نیرو‌های اعزامی برادر به اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی جهت بازسازی به «سفیدسنگ» فریمان اعزام شدند که کاشمر هم سهم هر چند ناچیز در این اقدام ارزشمند داشت و تعداد ۳۰ نفر از برادران دانشجو و طلبه به مدت ۱۲ روز به روستای «دوقلعه براشک» از توابع شهر سفید سنگ شهرستان فریمان که بر اثر زلزله‌های اخیر آسیب جدی وارد آمده بود اعزام شدند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد با دعوت بسیج دانشجویی کاشمر و مدیریت مشترک در منطقه اجرا توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تهران و بسیج دانشجویی، تعداد حدود ۲۳۰ نفر از دانشجویان و دانش آموزان برادر از مناطق مختلف تهران نیز در اردو‌های جهادی تابستانی بسیج دانشجویی کاشمر حضور داشتند که منشأ خیر و تحولات عمرانی بزرگی در منطقه کوهسرخ و بخش مرکزی کاشمر شدند.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی کاشمر ادامه داد: در بخش خواهران هم که برنامه‌ریزی غیر متمرکز و بومی بود امسال خواهران بسیجی به استعداد حدود ۷۰ نفر و به مدت ۱۷ روز از تاریخ هشت شهریور به دو روستای نای و قوچ پلنگ از توابع بخش مرکزی کاشمر اعزام شدند.

روزبه خاطرنشان کرد: افراد اعزامی تقریباً از همه دانشگاه‌های سطح شهرستان حضور داشتند و تعدادی از طلاب علوم دینی نیز در جمع دانشجویان حضور مؤثر و ارزشمندی داشتند، اما سهم حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کاشمر در بخش خواهران و طلاب علوم دینی کاشمر و نیز دانشگاه‌های تهران و دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تهران در این اعزام بیشتر بود، ولی از تمام دانشگاه‌های کاشمر از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی (جهاد دانشگاهی کاشمر)، مرکز آموزش عالی و مجتمع آموزش عالی سلامت کاشمر هم دانشجویانی حضور داشتند.

وی در مورد زمینه فعالیت بسیجیان جهادگر گفت: جهادگران بسیج دانشجویی کاشمر در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و آموزشی در بخش‌های مختلف از جمله کار با چرم، خیاطی، گلدوزی، تکواندو، شعر و سرود، تئاتر، احکام خانواده ویژه خواهران و نیز به طور جداگانه جهت برادران با استفاده از روحانی محل، و… فعال بودند.

مدیر دفتر بسیج دانشجویی کاشمر با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بسیج دانشجویی کاشمر تصریح کرد: در بخش برادران که عمده فعالیت اردو‌های جهادی بسیج دانشجویی کاشمر در تابستان سال جاری بود در زمینه عمرانی و فرهنگی در دو بخش کوهسرخ به عنوان محور اصلی و بخش مرکزی به عنوان محور فرعی و تحت مدیریت یک قرارگاه به نام قرارگاه امام رضا (ع) که با مدیریت مشترک دفتر بسیج دانشجویی کاشمر و مسئولینی از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تهران اداره و هدایت می‌شد حضور و فعالیت داشتند.

روزبه ادامه داد: مناطق و روستا‌هایی که جهادگران بسیجی در بخش کم برخوردار کوهسرخ حضور داشتند عبارت است از کلاته تیمور، علی آباد، پایین دره، بندقراء و ایور و در بخش مرکزی نیز در روستا‌های گندم بر و کسرینه حضور داشتند.

وی افزود: در روستای کلاته تیمور کوهسرخ شاهد حضور جدی حدود ۴۰ نفر جهادگر همراه با تأمین مصالح به جهت ساخت پروژه راه روستایی روستای کلاته تیمور که سالیان سال است باعث رنج اهالی در جهت عبور و مرور در مسیر دستیابی به مرکز بخش و شهرستان کاشمر شده است بودیم.

روزبه با بیان اینکه این پروژه مورد درخواست مسئولان محلی و شهرستانی بوده اظهار داشت: برآورد اولیه این پروژه حدود پانصد و پنجاه میلیون ریال و مدت زمان در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه بسیار زیاد بود، اما با هزینه‌ای کمتر از ۱۵۰ میلیون ریال و مدت زمان یک هفته این پروژه مهم توسط جهادگران اردوی جهادی بسیج دانشجویی کاشمر با ترکیب یاد شده اجرا شد.

مدیر دفتر بسیج دانشجویی کاشمر مشارکت در ساخت و بازسازی تعداد پنج باب منزل مسکونی جهت محرومان توسط حدود ۶۰ نفر جهادگر در روستای علی‌آباد، کمک به تکمیل و مرمت زینبیه روستا به مساحت بیش از ۲۴۰ متر سقف و دیواره‌های آن و ساخت یک واحد خانه به مساحت ۳۲ متر مربع همراه با تأمین مصالح این دو بروژه توسط ۷۰ نفر جهادگر در روستای پایین دره، ساخت سه باب حمام خانگی جهت محرومان شریف روستا و یک باب خانه مسکونی به مساحت ۳۲ متر مربع در روستای بندقراء، مشارکت در ساخت خانه عالم روستا توسط ۱۵ نفر جهادگر در روستای ایور و کمک مالی به دو نفر از محرومان در منطقه کوهسرخ و تأمین مصالح جهت ساخت خانه هر یک به مساحت ۳۲ متر توسط خود اهالی را از دیگر خدمات جهادگران بسیج دانشجویی کاشمر در بخش کوهسرخ عنوان کرد.

روزبه به خدمات جهادگران در بخش مرکزی کاشمر اشاره کرد و گفت: جهادگران بسیج دانشجویی کاشمر در بخش مرکزی با حضور در روستای محروم و عشایری گندم بر به ارائه خدمات به این روستا پرداختند و در همین زمینه خرید و تأمین ۱۴ حلقه پل با بتن مسلح از تهران با قطر دهنه ۱۲۰ سانتی متر و طول یک متر و در مجموع به طول ۱۴ متر و انتقال آن‌ها به محل پروژه و اجرای این مهم جهت افزایش میزان خروجی سیلاب‌ها که همواره باعث تخریب این جاده روستایی می‌شد از جمله خدماتی بود که در روستای گندم‌بر انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین تأمین مصالح پروژه ساخت آشپزخانه حسینیه این روستا و اجرای عملیات پی‌کنی و آماده سازی آن انجام شد، اما به علت بعد مسافت و محرومیت این روستا و عدم همراهی مسئولان شهرستانی به اجرای کامل نرسید.

روزبه همچنین ساخت یک باب خانه مسکونی مجهز به مساحت ۲۴ متر مربع همراه با تأمین مصالح و با مشارکت ستاد احیای زکات شهرستان را در روستای کسرینه از دیگر خدمات بسیج دانشجویی عنوان کرد.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی کاشمر به فعالیت خواهران جهادگر اشاره کرد و گفت: الحمدلله با سازماندهی بیش از ۷۰ خواهر از دانشجویان و به کارگیری طلاب علوم دینی خواهر به مدت ۱۷ روز در دو روستای نای و قوچ پلنگ حضور چشمگیر و مؤثری داشتند که مورد اقبال گسترده اهالی این دو روستا در بخش مرکزی کاشمر واقع شد.

وی افزود: خواهران در این دو روستا به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی از جمله آموزش صنایع چرم، خیاطی، گلدوزی، تکواندو، شعر و سرود، تئاتر، احکام خانواده ویژه خواهران و نیز به طور جداگانه جهت برادران با استفاده از روحانی محل، بهداشت عمومی و مشاوره رایگان حقوقی و خانواده پرداختند.

روزبه با اشاره مجدد به حضور گروه‌های جهادی از تهران در کاشمر اظهار داشت: حضور سایر گروه‌های جهادی در شهرستان باعث تحولات شگرف و بسیار زیادی شد که البته چنانچه حمایت‌ها و همراهی مسئولان اجرایی شهرستان بدون در نظر گرفتن ذائقه‌های سیاسی همراه این گروه می‌بود برکات حضور مجاهدانه و مظلومانه آنان چندین برابر می‌شد لیکن از این مورد برخوردار نبودیم.

وی در مورد استقبال دانشجویان از اردو‌های جهادی گفت: استقبال در سطح شهرستان به حدی بود که باعث گردید به علت محدویت منابع با توجه به عدم واریز بودجه معمول تا این تاریخ از گزینش استفاده کنیم و متأسفانه نتوانستیم از تمامی داوطلبان حضور در اردو‌های جهادی بهره ببریم.

مدیر دفتر بسیج دانشجویی کاشمر در نهایت با گلایه شدید از عدم همراهی و همکاری مناسب برخی مسئولان با اردو‌های جهادی تصریح کرد: قاطعانه عرض می‌کنم که متأسفانه هیچ همکاری مناسبی با اردو‌های جهادی در کاشمر صورت نگرفت و امسال قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بدون نصب حتی یک بنر و گمنام‌تر از همیشه و مؤثرتر از سالیان قبل و در حداکثر توان این اردو‌ها را برگزار کرد و در این مسیر از هیچ‌گونه کمک و یاری از سوی نه تنها دانشگاه‌ها و ادارات مرتبط شهرستان برخوردار نبودیم بلکه در بعضی موارد حتی با کارشکنی‌هایی هم مواجه شدیم.

وی تأکید کرد: با تمام این مشکلات ما آتش به اختیار عمل کردیم و با توکل بر خدا و الهام‌گیری از پشتوانه الهی مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای تحت نام زیبا و روح بخش «عاشقان ولایت» کار‌های بزرگی را به انجام رساندیم و اگر چه در حق نیرو‌های جهادی کم لطفی‌های فراوانی از خودداری از در اختیار گذاشتن امکانات گرفته تا خلف وعده‌های فراوان توسط مدیران مربوطه در سطح شهرستان و حتی عدم سرکشی از مناطقی که نیرو‌های جهادی در مجموع به مدت یک ماه حضور داشتند در حق ما انجام شد، اما ما وظیفه خود را انجام دادیم.

روزبه اظهار داشت: بیش از ۳۰۰ نفر دانشجو و طلبه و دانش‌آموز از کاشمر و تهران در منطقه مشغول کار گسترده جهادی بودند و علی‌رغم اینکه پروژه‌های عمرانی کاملاً مرتبط با بخش‌های اجرایی دولتی شهرستان بوده و مورد درخواست مسئولان محلی هم بوده است، ولی در حین اجرا با بی‌محلی و کم‌محلی این بزرگواران که داعیه خدمت به مردم و محرومیت زدائی آنان گوش فلک را کر کرده است مواجه می‌شویم!

مدیر دفتر بسیج دانشجویی کاشمر خاطرنشان کرد: سؤال بزرگی که اعضای گروه از مسئولان شهرستان داشتند این بود که آیا این بزرگواران به محض بروز حوادثی نظیر آنچه در گیلان رخ داد مسئول هستند تا اظهار نظر نمایند یا فقط برای افزایش جذب توریست مسئولیت دارند و در خصوص فرزندان این مملکت که بدون هیچگونه چشم داشتی در گرمای سوزان تابستان و در نبود امکانات و کارشکنی‌ها به سازندگی و عمران و ایجاد امید و نشاط در دل محرومانی که صاحب و، ولی نعمت و یار و یاور امام (ره) و انقلاب هستند هیچگونه مسئولیتی ندارند؟!
ارسال نظرات
پر بیننده ها