نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی:

شوراها ارایه طرح‌های مولد برای ایجاد اشتغال را از اهم برنامه‌های خود قرار دهند

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی ارایه طرح‌های مناسب و مولد برای ایجاد اشتغال و هماهنگی با سیاست‌های دولت در منطقه را از اهم برنامه‌های شوراهای اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۹۰۷۹۶۸
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سعید باستانی در مراسم تحلیف شوراهای بخش مرکزی در تربت حیدریه اظهار داشت: شورای دوره پنجم به بلوغ کامل رسیده و انتظار می رود در این دوره شاهد انسجام و کارآیی بیشتری در آن باشیم.

وی افزود: هدف قانون‌گذار از فعالیت شوراها، کاهش فاصله مردم با مسوولان بوده است و شوراها نقش ویژه ای در بیان و انتقال نیازهای جامعه روستایی به مسوولان فرادستی دارند.

وی از شوراها خواست نیازها و مشکلات روستا را اولویت بندی و سرلوحه کار خود قرار دهند و با شناسایی ظرفیت‌ها، خلاقیت ها، پتانسیل ها و زیرساخت های موجود، گامی در راستای ارتقای روستاها بردارند.

باستانی ارایه طرح های مناسب و مولد برای ایجاد اشتغال و هماهنگی با سیاست های دولت در منطقه را از اهم برنامه های شوراهای اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه تربت حیدریه نیز به اهمیت شوراها و تصمیمات درست آنان در راستای منافع مردم اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل شوراها اداره امور مردم به دست خودشان است.

حجت الاسلام محمد رضا عصمتی افزود: شوراها برای مشارکت مردم و عمران وذآبادانی باید فرهنگ سازی کنند و خیلی به اعتبارات دولتی توجه نداشته باشند زیرا اعتبارات دولتی قطره چکانی است و خواسته های مردم با این اعتبارات اجابت نخواهد شد.

بخشدار مرکزی تربت حیدریه نیز گفت: در ۵۴ روستای بخش مرکزی تربت حیدریه ۳۲۵ نفر داوطلب ثبت نام کرده بودند و در نهایت ۱۶۴ نفر شامل ۷ زن و ۱۵۷ مرد به شورای پنجم راه یافتند.

حسن قربانی با بیان اینکه ۶۴ درصد اعضای شورای چهارم با رای مردم به شورای پنجم نیز راه یافته اند، افزود: در دوره چهارم شوراها، ۴۹ دهیاری احداث و مستقل شدند که در این حوزه از ۲ درصد به ۹۴ درصد ارتقا یافتیم.

وی در بخش دیگری گفت: در اجرای طرح های هادی در روستاها، ۵۶ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت و نیز ۲۳ هزار مترمربع طول جوی، جداول و کانال های جمع آوری آب های سطحی احداث شده است.

قربانی از شوراها خواست ضمن پرهیز از قانون گریزی، قانون را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و از تایید هرگونه قولنامه، مبایغه نامه و سایر اموری که به آن ها ارتباطی ندارد، ورود پیدا نکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها