خبرهای داغ:
حوزه بسیج دانش آموزی حضرت زینب(س) ناحیه نجف آباد اجرا نمود:

همایش اقتصاد مقاومتی ویژه مادران

حوزه حضرت زینب(س) اقدام به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی با حضور بیش از 150 نفر از مادران و کارشناس امور اقتصادی استانداری نمود.
کد خبر: ۸۹۰۴۱۹۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد؛ دکتر شهیر در ابتدا به 4 نکته قابل توجه برای بسیجیان شامل داشتن نگاه راهبردی، روحیه خدمت، جهادی کار کردن و احیای روح زندگی معنوی اشاره نموده و سپس با توجه به تعریف کاربردی اقتصاد مقاومتی سخنان خود را اینگونه ادامه داد: در ابتدا به جهت پیاده سازی درست این مهم نیاز به داشتن یک بسته اجرایی و عملیاتی بعنوان میثاق نامه اقتصاد مقاومتی دارید که بهترین نمونه آن میثاق معروف روحانیون معظم آیت ا... نجفی ، فشارکی و رکن الملک و ... که شامل استفاده از کالای ایرانی در تمام امور(کاغذ احکام، لباس و نماز خواندن بر میتی که کفن از جنس پارچه ایرانی دارد) می باشد.

شما هم می توانید میثاق نامه مادران شامل عدم پخت چند نوع غذا در یک وعده، عدم خریداری اجناس غیر نیاز و تجملاتی، عدم حضور فراوان در بازارها و ... را داشته باشید. مصداق های دیگر میثاق نامه شامل میثاق نامه نان به جهت مصرف درست آن، میثاق نامه فرزندان و اعضای خانواده بمنظور تقسیم وظایف و آشنایی با داد و ستد از کودکی و ... است.

ایشان در ادامه افزود: بهترین پیشنهاد برای عملی نمودن میثاق نامه ها ایجاد اشتغال مثل فروش کتابچه ها(حتی بصورت داد و ستد کتاب با کتاب)، دیوار مهربانی کتاب و طراحی سامانه ای به منظور معرفی و شناسایی استعداد یکدیگر در جهت استفاده افراد می باشد. از عوامل شکل گیری اقتصاد مقاومتی می توان به تجربه متفاوت و شناسایی مشاغل، اردوهای متفاوت با کارهای متفاوت در سنین مختلف(پذیرایی مادران توسط دانش آموزان و ...) و بازدید از مناطق محروم اشاره نمود.

وی در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی بجا مصرف کردن و عدم اصراف در هر زمینه ای می باشد و بهترین نمود آن استفاده از کالای مرغوب ایرانی است.
ارسال نظرات