خبرهای داغ:
سرپرست اداره محیط زیست شهرستان خوروبیابانک خبر داد؛

دستگیری متخلف شکار یک کل وحشی در منطقه شکار ممنوع کلاته

متخلف شکار یک رأس کل وحشی توسط محیط بانان شهرستان خوروبیابانک دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۳۱۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خور، سرپرست اداره محیط زیست شهرستان خوروبیابانک از دستگیری یک نفر متخلف شکار در منطقه شکار ممنوع کلاته خبر داد.

حسین شیبانی افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خوروبیابانک هنگام گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کلاته، متخلف شکار یک کل وحشی را دستگیرو به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی با اشاره به چگونگی دستگیری این متخلف گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خوروبیابانک هنگام گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع کلاته کمین کردند و بعد از ساعتی به یک خودروی وانت سواری تویوتا مشکوک شده و از این خودرو بازرسی کردند.

سرپرست اداره محیط زیست خوروبیابانک افزود : پس از بازرسی خودرو مذکور لاشه یک راس کل وحشی و یک قبضه اسلحه غیر مجاز برنو (لول ۳۰۸) کشف و ضبط متخلف دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

شیبانی تصریح کرد: نداشتن پروانه و اقدام شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش جرم است و مطابق ماده ۱۰ و ۱۵ قانون شکار و صید قابل تعقیب و مجازات است، نگهداری و حمل سلاح شکاری قاچاق جرم محسوب می‌شود و در راستای ماده ۱۸ قانون مذکور اسلحه و مهمات غیر مجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌شود.

منطقه شکار ممنوع کلاته با وسعت ۱۳۴ هزارهکتار در شرق استان اصفهان در شهرستان خور وبیابانک واقع شده است.

ارسال نظرات