خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

جنگ رسانه از مهم‌ترین عرصه‌های تقابل انقلاب اسلامی با نظام سلطه/ رسالت رسانه انقلابی بسیار سنگین است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان جنگ رسانه را یکی از مهم ترین عرصه‌های تقابل انقلاب اسلامی با نظام سلطه و استکبار دانست و تصریح کرد: رسالت رسانه انقلابی بسیار سنگین است.
کد خبر: ۸۸۹۹۶۹۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
جنگ رسانه از مهم‌ترین عرصه‌های تقابل انقلاب اسلامی با نظام سلطه/ رسالت رسانه انقلابی بسیار سنگین است
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در نخستین نشست هم اندیشی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطر شهید «صارمی» و تبریک روز خبرنگار، با بیان اینکه هر فرد که در عرصه تبلیغ تلاش می کند رسالت پیامبر گونه دارد، اظهار داشت: پیامبران الهی به اینکه واسطه وحی بین مردم و خداوند هستند کار تبلیغ را انجام می دادند.

وی با تاکید بر داشتن هدف در اطلاع رسانی گفت: رسانه ها باید دارای هدف باشند و در راه رسیدن به آن هدف هنرمندانه و با ظرافت فعالیت کنند به طوری که به مقتضیات زمان و مکان و چگونگی انتقال مطلب توجه لازم را داشته باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به گستردگی ارتباطات و اطلاعات، تصریح کرد: در این دنیای اطلاعات و ارتباطات هر کسی که در اطلاعات و ارتباطات هنرمندانه وارد عمل شود موفقیت او در رسیدن به اهداف بیشتر است.

* رسانه‌های جمعی مهم‌ترین بازیگران در عرصه ارتباطات

وی تحول ارتباطات را منشاء تحولات در قدرت های سیاسی، اقتصادی و دیگر عرصه های جهان دانست و بیان داشت: مهم ترین بازیگران در عرصه ارتباطات رسانه های جمعی هستند.

گنجعلی دنیای ارتباطات را دنیای پیام دهی و پیام گیری معرفی و عنوان کرد: علاوه بر اینکه ارتباطات فرهنگ است و به نوعی فرهنگ را نیز انتقال می دهد.

وی ادامه داد: ممکن است در بخشی که با فرهنگ آن سازوکار است در تکمیل و تعالی فرهنگ خود و رسیدن به آن هدف استفاده و بهره کافی را داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان جنگ رسانه را یکی از مهم ترین عرصه‌های تقابل انقلاب اسلامی با نظام سلطه و استکبار دانست و تصریح کرد: رسالت رسانه انقلابی بسیار سنگین است.

* سه نقش اساسی رسانه‌ها نقش خبری، تشریحی و آموزشی است

وی در تشریح وظایف رسانه انقلابی بیان کرد: این وظیفه در قبال دین و خدا، رهبری و خون شهدا و مجاهدان در راه حق و ایثارگران، در قبال مردم، مسئولین، دنیای اسلام و کشور است که رسانه در این موقعیت، دارای موقعیت حساس است و باید نهایت تلاش داشته باشد.

گنجعلی در تبیین نقش رسانه ها با ارتباطات جمعی بر سه نقش خبری، تشریحی و آموزشی به عنوان سه نقش اساسی و مهم تاکید و بیان کرد: رسانه همواره در طول تاریخ وجود داشته و اگر رسانه ای وجود نداشت هیچ کس به اهداف خود اعم از الهی و غیر الهی نمی رسید.

 *نقش رسانه‌ها آتش‌دهی به بسیاری از حرکات، کنش‌های جمعی و جنبش‌های اجتماعی

وی با اشاره به سیر تحول رسانه‌ها در طول تاریخ از شفاهی به خواندن و نوشتن، کتبی، کابلی و نهایتا به رسانه دیجیتال افزود: از رسانه دیجیتال به فضای مجازی تعبیر می شود که این فضا از هر فضایی واقعی تر است و همه درگیر آن شده اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه نقش رسانه‌ها آتش دهی به بسیاری از حرکات، کنش‌های جمعی و جنبش‌های اجتماعی است، یادآور شد: رسانه‌ها تاثیرگذاری قابل توجهی دارند به طوری که حرکت انقلاب ما با رسانه آغاز شد.

* خبرگزاری بسیج استان همدان در سطح 32 خبرگزاری بسیج حائز رتبه دوم شد

وی با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای(مد ظله العالی) برای رسانه ها سه نقش نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف و طرح و تبادل آراء و افکاردر جامعه عنوان کرد و بیان داشت: این رسانه شماست و باید در این عرصه صادقانه تلاش کرد.

گنجعلی با تاکید بر تفکیک مسائل اصلی از فرعی در انعکاس اخبار تصریح کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که گاها در رسانه ها مسائل حاشیه ای در متن قرار می گیرد و مسائل اصلی فراموش می شود.

وی ضمن قدردانی از رسانه ها در جهت انعکاس اخبار سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: خوشبختانه خبرگزاری بسیج استان در سطح 32 خبرگزاری بسیج حائز رتبه دوم شد که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات