امام جمعه شاندیز در گفت‌وگو با «بسیج»:

باید بیشترین تلاش را در ترویج تشیع و ولایت ائمه اطهار(ع) در میان ملل اسلامی داشته باشیم

امام جمعه شاندیز گفت: باید بیشترین تلاش را در ترویج تشیع و ولایت ائمه اطهار(ع) در میان ملل اسلامی داشته باشیم و به توفیق الهی دهه کرامت با جدیت بیشتر از لحاظ ترویج پایگاه رضوی در خراسان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۹۷۰۳۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
حجت الاسلام بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت و میلاد علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: یکی از نقش های مهم تاریخی تشیع در ایران، سفر حضرت امام رضا(ع) می باشد.

وی افزود: به لحاظ هوشمندی ایرانیان در بین ملل مختلف این فهم را داشته اند که تشیع را به برکت این سفر پذیرفته اند و امروز مسلمین و مردم کشور باید از این نعمت به خوبی نگهداری و قدردانی داشته باشند.

امام جمعه شاندیز گفت: امام رضا(ع) در جلسه ای که مأمون ایشان را به عنوان ولیعهد معرفی کرد، فرمودند که دو حق برای ما وجود دارد یکی حق شما برگردن ما و دیگری حق ما بر گردن شما؛ حق ما این است که از ما اطاعت کنید و هدایتی که داریم را بپذیرید، اما حق شما این است که ما شما را هدایت و راهنمایی کنیم.

وی افزود: بر همین اساس امروز این اتفاق مبارک در ایران افتاده است و باید قدردان حق ولایت امام رضا(ع) باشیم چراکه مدیون ولایت امام رضا(ع) و ائمه اطهار هستیم.

حجت الاسلام بهمنی تصریح کرد: باید بیشترین تلاش را در ترویج تشیع و ولایت ائمه اطهار(ع) در میان ملل اسلامی داشته باشیم و به توفیق الهی دهه کرامت با جدیت بیشتر از لحاظ ترویج پایگاه رضوی در خراسان مورد توجه قرار گیرد.

وی از مهم ترین درس های سیره رضوی را همین مهاجرت به اقتضای نیازمندی دنیای اسلام دانست و افزود: با مهاجرت حضرت به ایران، این درس را آموخت که هر کجا که به حضور انسان های فرهیخته نیاز بود باید آنجا حضور یابیم.

امام جمعه شاندیز با اشاره به اینکه امروز مصداق واقعی این مهاجرت شهدای مدافع حرم هستند خاطرنشان کرد: باتوجه به نیاز کشورهای محور مقاومت، رزمندگان به خواسته آنان پاسخ داده اند و این درس مهم برای ترویح اسلام و فداکاری را عملی کرده اند که یکی از ظرفیت های فرهنگ رضوی محسوب می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها