خبرهای داغ:
مبلغ کاروان فرهنگی زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی عنوان کرد

جشن‌های زیر سایه خورشید بهترین نمونه «آتش به اختیار»

مبلغ کاروان فرهنگی زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید بهترین نمونه «آتش به اختیار» همانگونه که تعبیر مقام معظم رهبری کار فرهنگی، خودجوش و تمیز است.
کد خبر: ۸۸۹۶۷۳۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
جشن‌های زیر سایه خورشید بهترین نمونه «آتش به اختیار»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی در مراسم دیدار اصحاب رسانه همدان با خدام امام رضا(ع) که در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت جشن های «زیر سایه خورشید» یک ظرفیت فرهنگی بی نظیر در کشور است و هیچ نمونه مشابهی نداریم که در فاصله ۱۰ روز در کشور برگزار شود.

وی گفت: در کشور ما بیش از ۶ هزار برنامه فرهنگی مردمی داخل کشور و بیش از ۵۰۰ برنامه مردمی در خارج از کشور همزمان برگزار می شود و مشابه آن در هیچ موقع از سال و در هیچ جای کشور در این ۱۰ روز برگزار نمی شود.

مبلغ کاروان فرهنگی زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی تأکید کرد: تمام ۳۱ استان کشور زیر چتر این کاروان‌ها هستند و همچنین ۳۴ کشور در دنیا و بیش از یک هزار نقطه در ایران و بیش از ۱۵۰ نقطه در کل جهان که در گستره جغرافیایی قرار دارد.

وی عنوان کرد: این برنامه ها به لحاظ گستره جغرافیایی بی نظیر است که اقصی نقاط کشور را در نظر می گیرد و هم به لحاظ تنوع مخاطبین در این مراسم از نوزاد تا سالخوردگان، اصناف، بازاریان، روحانیان، پرستاران، بیماران و زندانیان شرکت می کنند و این یک اتفاق ویژه است که هیچ تبلیغی برای مبلغ و طلبه ای اینگونه فراهم نیست.

الهی خراسانی در ادامه با بیان اینکه فعالسازی ظرفیت‌های عظیم مردمی از جمله کارهایی است که انجام می گیرد، افزود: جشن‌های زیر سایه خورشید به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: افرادی که در این کاروان‌ها کار می کنند یک ریال دریافت نمی کنند چرا که برای ولی نعمت خود کار می کنند و زندگی خود را مدیون این امام رئوف هستند.

مبلغ کاروان فرهنگی زیر سایه خورشید آستان قدس رضوی گفت: عملکرد کاروان‌ها در مشهد مورد ارزیابی قرار می گیرد و از چندین جهت به صورت ضربدری انجام می شود و ارزیابی مبلغین در دو جلد ۸۰۰ صفحه ای به چاپ می رسد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید بهترین نمونه «آتش به اختیار» همانگونه که تعبیر مقام معظم رهبری کار فرهنگی، خودجوش و تمیز است.

الهی خراسانی ابراز داشت: جشن‌های زیر سایه خورشید یک برنامه فرهنگی بی نظیری است به سه دلیل از جمله گستره جغرافیایی، تنوع مخاطبین و فعال‌سازی ظرفیت‌های عظیم مردمی که با آن جوانان را به پای کار بیاورند بدون اینکه حکم و بودجه خاصی در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: جای مباهات دارد که عزیزان شما درگیر کار ویڗه فرهنگی شدند که جزو افسران جنگ نرم هستند و فرمانده آنان آتش به اختیار را اعلام کرده و آنها نیز انجام می دهند.

مبلغ آستان قدس رضوی در پایان سخنانش تصریح کرد: کاروان زیر سایه خورشید مصداق مأموریت نائب امام زمان مقام معظم رهبری قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات