خبرهای داغ:
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

وجود ۹۰۰ موقوفه، ۳۸ بقعه متبرکه و ۵۹ امامزاده در گلپایگان

حجت الاسلام صادقی در گلپايگان: دسترسي ما به روايات و كلام وحي به همت اين مبلغين خاموش است.
کد خبر: ۸۸۹۳۸۲۳
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان ،حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در همایش امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان گلپایگان که شامگاه دیشب با حضور مسئولین ، متولیان و هیئت امنای امامزادگان به همت فرهنگي اجتماعي سپاه گلپايگان و اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان برگزار گردید اظهار داشت :امامزادگان ستارگان درخشانی بر روی زمین هستند که همچون ستارگانی که در آسمان نورانیت و معنویت دارند این بزرگواران هم شبانه روز بر روی زمین نورانیت و معنویت داشته و روشنگر و هدایت‌گر ما هستند.

وی افزود: اگر امروزه ما دسترسی به روایات و احادیث و کلام وحی الهی داریم به همت این مبلغین خاموش می باشد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به بیان گوهر بار رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وجود پربرکت این امامزادگان در کشورمان تصریح کرد : مقام معظم رهبری می فرمایند” ما از کسانی هستیم که اجدادمان در گذشته میزبان اولاد امامان و پیغمبرانی بودند که زمانی که در وطنشان در امان نبودند به طرف کشور ما آمدند و توانستند به خوبی هم از آنان میزبانی کنند .

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله عالی )در دیدار اخیری که با مسئولین سازمان اوقاف داشتند فرمودند امامزادگان ثروت های معنوی ما هستند اینها نعمت هایی هستند که خدا به ما ارزانی داشته است ،قدر این نعمت ها را بدانید و به آنها رسیدگی کنید و در توسعه و عمران و آبادانی امامزادگان بکوشید. .

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بیان داشتند که امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و مسئله آتش به اختیاری که حضرت آقا فرمودند همین است.

وی با اشاره به برگزاری جشن ازدواج یکصد زوج جوان ناشنوا که عصر دیروز در جوار مضجع علامه مجلسی در اصفهان برگزار گردید گفت: حدود سه سال است اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری کانون ناشنوایان استان اصفهان در دهه کرامت این پیوند آسمانی را برگزار کرده است و دیروز ۶ نفر از عروس و دامادهای این مراسم از شهر گلپایگان بودند.

وی ضمن تقدیر از واقفین و خیرین و ترویج فرهنگ وقف گفت: آیت‌الله جوادی آملی می فرماید مردم بدانید اگر مبلغین دین و امامزادگان نبودند فقه ما کامل نمی شد احادیث به دست من و شما نمی رسید و روایاتی که امروز در بحارالانوار هست توسط همین امامزادگان عظیم الشان دست به دست گشته و به دست ما رسیده است و باید قدر آنان را بدانیم .

وی با اشاره به توسعه و آبادانی و عمران بقاع متبرکه اظهار داشت: جا دارد از خیرین و واقفین خیر اندیشی که قسمتی از اموالشان را برای امامزادگان، زوج های جوان، خانواده های بی سرپرست و برای امور فرهنگی خصوصا قرآنی وقف می کنند تقدیر و تشکرکرد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اذعان داشت: در جامعه ما قرآن مهجور واقع شده است و وظیفه شرعی ما اقتضا می کند تا قرآن را تبلیغ کنیم ودر این راستا موقوفاتی توسط خیرین مورد وقف قرار گیرد.

وی با اشاره به بهره گیری از فضای مجازی جهت ترویج فرهنگ قرآنی گفت: استان اصفهان بعد از قم اقدام به برگزاری کلاسهای قرآنی و حفظ قرآن به صورت مجازی نموده است و اکنون حدود ۱۵۰۰ نفر از طریق مجازی با آن کانون در ارتباط هستند و قرآن را حفظ می کنند و امیدوارم که در جهت وقف برای قرآن بکوشیم و دینمان را نسبت به قرآن ادا کنیم.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: وقف همیشه در جهت رفع نیازهای جامعه بوده است و زمانی آب انبار، حمام های عمومی و کاروانسراها ساخته می شد و چه برکاتی داشت و اکنون نیز برخی از آنها تبدیل به موزه و ساختمان های میراثی شده است.

وی با اشاره با آثار مفید وقف در جامعه گفت: وقف فقط ساخت مسجد، حسینیه و تکایا نیست خیلی از مکانهای گردشگری و مذهبی ما موقوفه هست و بدین وسیله هم شغل ایجاد شده که مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی است و می باید در این زمینه همت کنیم.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه اذعان کرد: شهرستان گلپایگان ۳۸ بقعه متبرکه و ۵۹ امامزاده دارد.

وی افزود: استان اصفهان ۷۱۳ امامزاده ، مقبره و آرامگاه دارد و اگر امروزه می بینیم استان ۲۳ هزار شهید دارد بخاطر این است که این شهدا تربیت یافته در کنار این امامزادگان هستند .

حجت الاسلام صادقی با اشاره به موقوفات شهرستان بیان داشت : شهرستان گلپایگان ۹۰۰ موقوفه دارد که ۲۲۰ تای آنها در این شهر انتفاعی یعنی مسجد، مدرسه، و ۶۸۰ تای آن منفعتی است که اکثراً زراعی است و متاسفانه در حال حاضر به خشک سالی رسیده است و خیلی از آنها توان پرداخت مال الاجاره آن را ندارند.

وی با اشاره به آزاد سازی اطراف امامزاده هفده تن گلپایگان گفت : در سال جاری سه خانه در جهت توسعه این بقعه متبرکه آزاد سازی شد و آرزوی ما این است که این مضجع شریف به خیابان وصل شود و این بقعه متبرکه از این غریبی و غربت نجات پیدا کند.


ارسال نظرات