خبرهای داغ:
رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی، هنری سرلشکر شهید «همدانی» عنوان کرد

ضرورت معرفی شهید «همدانی» به عنوان الگو به جامعه/ شهید «همدانی» در خط ولایت و رهبری بود

رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی، هنری شهید «همدانی» با بیان اینکه این شهید والامقام باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شود، گفت: تلاش ما بر این است که این بنیاد به عنوان یک مرجع برای شناخت شهید «همدانی» باشد تا همه برای شناخت ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» به آن مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۸۹۲۶۷۷
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
ضرورت معرفی شهید «همدانی» به عنوان الگو به جامعه/ شهید «همدانی» در خط ولایت و رهبری بود
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اصغر عزیزی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تشکیل بنیاد فرهنگی، هنری شهید «همدانی» و ساختار آن اظهار داشت: یکی از اهداف ما جمع‌آوری خاطرات درباره سردار شهید «حسین همدانی» است تا مبنای کار برای اقدامات آینده باشد چراکه این شهید بزرگوار یک شخصیت ملی است.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید «همدانی» قبل از آغاز فعالیتش به صورت رسمی اقداماتی را انجام داده است، افزود: یکی از این اقدامات ساماندهی مزار شهید «همدانی» بود که با همکاری استاندار، بنیاد شهید و با مدیریت دکتر عراقچی استاد دانشگاه انجام شد.

رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی، هنری شهید «حاج حسین همدانی» با بیان اینکه این شهید والامقام باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شود، ابراز داشت: تلاش ما بر این است که این بنیاد به عنوان یک مرجع برای شناخت شهید «همدانی» باشد تا همه برای شناخت ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» به آن مراجعه کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی ابراز داشت: در حال حاضر اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام شده است که همه می‌توانند آثار خود را با موضوع خاطرات در خصوص شهید«همدانی» در قالب داستان کوتاه، فیلم و... به این جشنواره ارسال کنند.

عزیزی در ادامه تصریح کرد: برگزاری سالگرد شهید «همدانی» و مشارکت در کنگره سراسری مدافعان حرم با محوریت شهید «همدانی» که در سال گذشته با حضور شاعران بزرگ و نامی کشور و شاعرانی از کشورهای افغانستان، پاکستان، سوریه و لبنان که با مدیریت بسیج هنرمندان شهر همدان برگزار شد، از دیگر اقدامات این بنیاد است.

به گفته وی مشارکت در چاپ ویژه نامه «یاد یاران» توسط بنیاد شهید در سال ۹۴، چاپ ویژه نامه «ابو وهب» در اولین سالگرد شهید همدانی با مشارکت بسیج مستضعفین، برگزاری ۲۲ مجمع فرماندهان و مسؤولین جهاد و شهادت به میزبانی مرکز آموزش و قدس نیروی زمینی سپاه و راه‌اندازی دفتر جمع‌آوری آثار شهید «همدانی» در استان گیلان نیز از فعالیت‌های این بنیاد بوده است.

رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی، هنری شهید «حاج حسین همدانی» با اشاره به مشارکت در جمع آوری و چاپ آلبوم عکس شهید «همدانی» تحت عنوان «ابو وهب» توسط موسسه نشر ۲۷ در تهران ابراز داشت: برگزاری مراسم بزرگداشت همسر شهید «همدانی» و رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» با محوریت سپاه انصارالحسین(ع)، راه اندازی جشنواره ملی خاطره نویسی ویژه شهید «همدانی» با مشارکت ادارات و نهادها و راه اندازی سایت «حبیب حرم» را می‌توان از دیگر اقدامات بنیاد برشمرد.

وی یادآور شد: همچنین تولید سرود «مدافعان حرم» مشارکت در ساخت کلیپ و نماهنگ های مستند پیرامون شخصیت شهید «همدانی» و پیاده سازی تعدادی از خاطراتی که درباره شهید «همدانی» جمع‌آوری شده توسط این بنیاد انجام شده است.

عزیزی با تقدیر از سردار «حاج جعفر مظاهری» که از نزدیک ترین یاران شهید «همدانی» بودند، گفت: این جانباز بزرگوار با غیرتی مثال زدنی همانند زمان جنگ وارد کار شدند و تمام مطالبی که درباره شهید «همدانی» نوشته و از تمام نقاط کشور جمع‌آوری می‌شود را بررسی می‌کند.

وی در ادامه به نقش سرلشگر شهید «حسین همدانی» در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: این شهید بزرگوار از روز اول جنگ و حتی قبل از آغاز هجوم سراسری در محور سرپل ذهاب حضور داشت و تا پایان جنگ، عملیات مرصاد که امروز سالگرد آن است به عنوان یکی از فرماندهان اصلی در منطقه حضور داشت.

رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی، هنری شهید «حاج حسین همدانی» افزود: شهید «همدانی» عملیات مرصاد را فرماندهی کرد و منافقین و صدام را در این عملیات شکست داد.

وی با بیان اینکه شهید«همدانی» از شروع تا پایان جنگ در سرپل ذهاب، قصرشیرین، کرمانشاه و در تمام این نقاط حضور داشت، افزود: بعد از جنگ نیز ایشان در استان‌های همدان، گیلان، تهران و کرمانشاه مسئولیت داشت.

عزیزی در ادامه با اشاره به کارهای بزرگ شهید «همدانی» گفت: از کارهای بزرگ و ارزنده شهید «همدانی» برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان و راه‌ندازی موزه دفاع مقدس استان بود که پروژه ای بی‌نظیر است و حتی از شهرهای دیگر به موزه دفاع مقدس همدان مراجعه می کنند و از ما می‌خواهند که آنها را برای راه اندازی موزه دفاع مقدس در شهرشان راهنمایی کنیم.

وی با بیان اینکه طرز تفکر شهید «همدانی» مشخص و معلوم و در خط ولایت و رهبری بود، ادامه داد: ایشان با تمام اقشار جامعه در ارتباط بودند.

رئیس هیأت مدیره بنیاد فرهنگی، هنری شهید «حاج حسین همدانی» در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به حضور در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید «همدانی» می‌توانند آثار خود را تا پایان مهرماه سال جاری به این جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات