خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: مهم‌ترین نکته در عملیات مرصاد این است که ملت ایران دست رد به سینه دشمنان و منافقین زدند.
کد خبر: ۸۸۹۲۷۶۸
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
ملت ایران در عملیات مرصاد دست رد به سینه دشمنان زد/ رزمندگان همدان نقش تعیین‌کننده‌ای در عملیات مرصاد داشتند
سردار غلامعلی ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: پنجم مرداد ماه یادآور عملیات غرورآفرین در تنگه چارزبر معروف به مرصاد است که به شکست عملیات منافقین کور دل انجامید.

وی با بیان اینکه عملیات مرصاد در شرایطی شکل گرفت که منافقین با هماهنگی رژیم بعثی عراق با عملیاتی به نام «فروغ جاویدان» اقدام به حمله‌ای کور علیه ایران کرده بودند، گفت: رژیم بعثی در جبهه جنوب دچار شکست‌های پی در پی شده بود بنابراین با هماهنگی مسعود رجوی خائن و منافقینی که در اختیار داشتند با طراحی آمریکا و صهیونیست حمله به ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان هدف دشمن از ایجاد عملیات «فروغ جاویدان» را براندزای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: دشمن از سمت قصر شیرین و مرز خسروی وارد خاک ایران شد و با پیش‌روی‌هایی که به سمت اسلام‌آباد غرب و سرپل ذهاب داشت گمان می‌کرد می‌تواند مرحله به مرحله به همدان، کرمانشاه و نهایتا تا تهران پیشروی و نظام جمهوری اسلامی ایران را ساقط کند که در رسیدن به هدف ناکام ماند.

وی نقش رزمندگان استان همدان در پیروزی عملیات مرصاد را تعیین کننده و مهم دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه نیروهای لشکر 32 انصارالحسین(ع) با فرماندهی حاج میرزا محمد سلگی مقعری در تنگه چارزبر برای آموزش نیروها داشتند با مطلع شدن عملیات دشمن به همراه نیروهای دیگر سپاه و نیروهایی که از جنوب به آنها ملحق شدند و با ایستادگی در مقابل آنها توانستند یک هزار و 500 نفر از آنها را به هلاکت و شکست سنگینی را به آنها تحمیل کنند.

* روحیه ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام از ویژگی‌های عملیات مرصاد بود

سردار ابوحمزه در تبیین ویژگی‌های عملیات غرورآفرین مرصاد تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین نکته در این خصوص این است که مردم ما دست رد به سینه آنها زدند چراکه تحلیل آنها بر این بود که با حرکتی که آغاز کرده بودند، می‌توانند زمینه ای به وجود آورند تا با ایجاد آشوب و بحرانی مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و .. به آنها خواهند پیوست و نهایتا منجر به جابجایی جمهوری اسلامی می شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: مردم فکور، مومن و انقلابی نه تنها با دشمنان همراهی نکردند بلکه با هر وسیله ای در مقابل آنها ایستادند و هیچ گونه کمکی به آنها نکردند که این یکی از ویژگی های مهم عملیات مرصاد است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص دیگر ویژگی‌های عملیات مرصاد به سرعت و ابتکار عمل رزمندگان اسلام اشاره و ابراز داشت: وقتی که دشمن با ده‌ها خودرو، وسایل و تجهیزات و سلاح سبک و نیمه سنگین حرکت کرد رزمندگان اسلام بلافاصله در مقابل آنها ایستادند و اجازه ندادند که از تنگه چارزبر به سمت کرمانشاه و همدان عبور کنند.

وی روحیه ایثار و شهادت‌طلبی رزمندگان اسلام را از دیگر ویژگی‌های عملیات مرصاد برشمرد و تاکید کرد: رزمندگان با این روحیه با تمام توان در مقابل دشمن ایستادند و وجود شهدای گرانقدر، جانباز و مجروح در این عملیات برگرفته از همین نکته است که آنها تا آخرین قطره خونشان از اسلام، انقلاب و افکار و اندیشه بلند امام(ره) دفاع و در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

*عملیات مرصاد نمایش وحدت و انسجام اقشار مردم و نیروهای مسلح در دفاع از ارزش‌های انقلاب

سردار ابوحمزه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد «صیاد شیرازی» عنوان کرد: وحدت و انسجام اقشار مردم و نیروهای مسلح در دفاع از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های بلند دینی و ملی یکی دیگر از ویژگی‌های عملیات مرصاد بود.

وی بیان داشت: در این عملیات شهید «صیاد شیرازی» نقش بسیار مهمی در هماهنگی بین نیروهای ارتش و سپاه داشت به طوری که با بسیج نیروها و به خصوص فرماندهی هوانیروز ضربه ای کاری بر منافقین وارد کرد که از نقاط درخشان عملیات مرصاد بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد: ویژگی دیگر این عملیات در این است که در زمانی که جمهوری اسلامی بحث پذیرش قطعنامه 598 را مطرح کرده بود، دشمن در این فکر بود که با غافلگیری جمهوری اسلامی، سوء استفاده کند اما با آگاهی و شناخت رزمندگان اسلام نه تنها غافلگیر نشدند بلکه دشمن را غافلگیر و لطمه‌های جبران ناپذیری به آنها وارد کردند.

وی با بیان اینکه در عملیات مرصاد ظرفیت ماشین جنگی رژیم صدام به انتها رسیده و آخرین توانمندی بود که از منافقین برای رسیدن به اهداف استفاده می کرد، گفت: در طول 8 سال دفاع مقدس از تمام حربه ها با استفاده از ظرفیت ها و شیوه های خاص علیه جمهوری اسلامی استفاده کرد اما موفق نشد.

سردار ابوحمزه تصریح کرد: مرصاد آخرین حربه‌ای بود که دشمن در اختیار داشتند که به لطف خداوند متعال در این عملیات هم نتوانستند کاری از پیش ببرند.

* عملیات مرصاد را یکی از مهم‌ترین عملیات‌های عبرت‌آموز

وی عملیات مرصاد را یکی از مهم‌ترین عملیات‌های عبرت‌آموز دانست و تاکید کرد: در این عملیات با یاری خداوند و ایثار، فداکاری و رشادت رزمندگان اسلام و با حمایت امام راحل و مردم از این عملیات، رزمندگان دشمنان را دچار سقوط و شکست سنگین کردند که برای همگان جای عبرت است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزایش مشروعیت جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان، تثبیت قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران در نظام جهانی و خنثی شدن نقشه‌های صدام در براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهم ترین دستاورد مرصاد نام برد و بیان داشت: در این عملیات سازمان منافقین خلق از درون مجازات و متلاشی شد و عملاً از ادامه فعالیت باز ماند.

وی با تاکید بر ضرورت تحلیل و بررسی و بازخوانی عملیات مرصاد تصریح کرد: تمام عملیات‌های 8 سال جنگ تحمیلی عبرت‌آموز است و زمینه ای فراهم می کند تا تاریخ دفاع مقدس به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد به طوری که برای این نسل و نسل‌های آینده وهمچنین برای صدها سال دیگر ملت ما و ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان و همچنین آنهایی که می خواهند نحوه رشادت، ایستادگی، مقاومت و نحوه دفاع از کشور و دینشان را بدانند عملیات مرصاد یک الگوی بسیار مناسب است.

سردار ابوحمزه خاطرنشان کرد : همان گونه که بعد از گذشت هزاران سال ما جزء به جزء عملیات و واقعه کربلا، جنگ صفین، جمل، نهروان و ... را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم به طور قطع صدها سال دیگر ملت هایی که می خواهند آزادانه زندگی کنند و دارای استقلال باشند و به خودکفایی برسند و زیر باز زور، جنایت، استعمار و استکبار نروند این عملیات ها و از جمله عملیات مرصاد یک الگوی تمام عیار در جهت پیروزی آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات