امام جمعه شاندیز در شورای اداری شهرستان:

جهت‌گیری فرهنگی در اماکن تفریحی شهرستان طرقبه شاندیز ضعیف است

امام جمعه شاندیز با تأکید بر اجرای پررنگ برنامه‌های عفاف و حجاب در مراکز تفریحی، بیان داشت: جهت‌گیری فرهنگی در اماکن تفریحی شهرستان طرقبه شاندیز ضعیف است.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۵۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام بهمنی در سی‌امین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان طرقبه شاندیز که در مجموعه تجاری پدیده شاندیز برگزار شد،  ضمن گرامیداشت آغاز هفته عفاف بر ایجاد و اجرای پروژه‌های کلان فرهنگی در کنار پروژه های کلان تجاری تأکید کرد.

وی افزود: باتوجه به مصوبه سال ۹۲ پیوست فرهنگی برای تمامی پروژه‌های تجاری و گردشگری ضروری است و ارائه این طرح ها در اماکنی مانند بازار، رستوران و مراکز تفریحی از موضوعات قابل پیگیری در کارگروه های شورای فرهنگ عمومی محسوب می‌شود.

امام جمعه شاندیز ضمن اعلام جهت‌گیری فرهنگی ضعیف در اماکن تفریحی شهرستان و رضایت نداشتن از این مراکز در بسترسازی برای اجرای موضوعات فرهنگی گفت: خبری از اجرایی شدن اصول فرهنگی در مراکزی مانند موج‌های خروشان نیست و عدم توجه به این مباحث پیامدهای جبران ناپذیری دارد.

وی با بیان اینکه درنظر گرفتن جایگاهی برای اقامه نماز در چنین اماکنی باید تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود، اظهار کرد: باید برای کاهش معضلات فرهنگی چنین موضوعات فرهنگی با نظارت دستگاه‌ها پیش‌بینی و حساب شده به چنین مراکزی مجوز ارائه شود.

حجت الاسلام بهمنی باتوجه به بالا بودن تعهد دینی و حساسیت مذهبی مردم خاطرنشان کرد: پای‌بندی و تقید به مسائل فرهنگی مانند عفاف و حجاب در شهرستان طرقبه شاندیز یک حیثیت مهم در منطقه محسوب می‌شود و دارای اولویت‌ها و خواسته‌های مردمی است.

وی افزود: مسئولیت‌های فرهنگی باید به سرمایه‌گذاران در مراکز تفریحی و گردشگری گوشزد شود و قطعا داشتن پیوست فرهنگی را برای ارائه مجوز به عنوان شروط فعالیت چنین مراکزی قید شود.

امام جمعه شاندیز با تأکید بر اجرای پررنگ برنامه های عفاف و حجاب در مراکز تفریحی تصریح کرد: مسئولان برای نظارت بر اجرای قانون و همچنین جلوگیری از ولنگاری فرهنگی با کمک نهادهای فرهنگی و اجرایی باید اقدامات لازم را اجرایی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها