خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

رونمایی از کتاب«خداحافظ سالار» در همدان/ خواسته‌ها و مطالبات مردم در اولویت باشد

استاندار همدان گفت: مراسم رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات همسر سردار شهید همدانی به قلم سردار حمید حسام سه روز بعد از عید فطر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۵۰۱۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در جلسه هماهنگی شورای ترویج و توسعه فرهنگ دفاع مقدس که با حضور فرمانداران شهرستان‌های همدان در سالن جلسات استانداری برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در لیالی قدر اظهار داشت: این جامعه نمی تواند آسیب پذیر باشد؛ این جامعه همیشه سربلند است و دفاع مقدس نیز از سوی کسانی اداره و مدیریت شد که این منش و روش در جان و روح و جسم آنها جاری بود.

وی گفت: اگر ما امروز در امنیت کامل به سر می‌بریم حاصل خون شهدا است چراکه آمریکا و استکبار جهانی هر کاری را با کشورهای دیگر انجام می‌دهند اما نمی‌توانند با کشور ما این کار را انجام دهند و این به برکت جوانان و ایثارگران و مردم دیندار و وطن پرست ما است که در جنگ تحمیلی ایستادگی کردند.

استاندار همدان با بیان اینکه دشمن در مقابله با ما از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کند، اما نمی‌تواند موفق شود، افزود: اکنون ما وظیفه داریم به نسل چهارم انقلاب بگوئیم که نسل اول انقلاب چه کردند و ارزش‌های دفاع مقدسی که نسل اول برای ما انجام دادند را نشر دهیم که هیچ‌گاه فراموش نمی شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب با این روحیه پیروز شد و با همان روحیه باید ادامه یابد، تأکید کرد: باید ارزش های‌مان را برای افرادی که در زمان جنگ نبودند بازگویی و منتشر کنیم و اجازه ندهیم که این ارزش‌ها از بین برود و تبدیل به ابزار شود.

* باغ موزه باید در ایام تعطیلات عید فطر میزبان جمعیت بسیاری باشد

نیکبخت تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری 40 میلیون نفر شرکت کردند و این حاکی از مردم سالاری دینی است و ما باید به مردم احترام بگذاریم و قدر آنها را بدانیم.

وی با بیان اینکه باید خواسته ها و مطالبات مردم در اولویت باشد، گفت: باید از انتخابات بگذریم چراکه اکنون دوره رفاقت است و باید بدون هیچ بهانه ای و بدون وقفه به مردم خدمت کنیم و نگذاریم ارزش‌ها تبدیل به ابزار شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه باید قدر شهدا را بدانیم و یادواره‌های شهدا را به فراموشی نسپاریم، عنوان کرد: ما باید تا زنده هستیم قدردان شهدا و ایثارگری آنها باشیم، دفاع مقدس برای ما تاریخی ساخت که نسل در نسل می تواند به آن افتخار کند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود شورای هماهنگی و کمیته‌های هفت‌گانه در این راستا جلسات بیشتری برگزار کنند و تصمیماتی اتخاذ شود.

نیکبخت با بیان اینکه باغ موزه باید در ایام تعطیلات عید فطر میزبان جمعیت بسیاری باشد، ابراز داشت: نظیر باغ موزه که در همدان وجود دارد در هیچ جای کشور نیست و باید از این ظرفیت استفاده کرد و کاری کنیم که این باغ موزه به جهان معرفی شود.

* وضعیت موسسات آرمان و ثامن از طریق قانونی پیگیری می شود

وی گفت: در شهرستان‌ها همه فرمانداران به نوعی یا جبهه ای یا جانباز هستند و یا بسیار به دفاع مقدس اعتقاد دارند بنابراین اولین کاری که فرمانداران باید انجام دهند این است که شورای شهرستان‌ها و کمیته های هفت‌گانه را تشکیل دهند و رونوشت عملکرد آن ان را بلافاصله به امور ایثارگران انتقال دهند.

استاندار همدان در ادامه سخنانش تصریح کرد: روز قدس را در پیش داریم و همه باید در راهپیمایی این روز شرکت کنیم چراکه نگاه دنیا همیشه به ما است که این روز را چگونه برگزار می کنیم و امسال نیز با این شرایط استثنایی که داریم با توجه به این تعرضاتی که دشمن به کشور کرده باید استقبال خوبی از این روز داشته باشیم.

وی در مورد مسائل مالی موسسات آرمان و ثامن گفت: مردم از ما سوال نمی کنند که کدام موسسه معتبر است و وقتی به مشکل برخورد می کنند به سراغ ما می آیند.

نیکبخت یادآور شد: ما در دولت به دنبال وضعیت این موسسات هستیم و از طریق قانونی پیگیری می شود و حتی پرینت حساب بانکی این موسسات را نیز دریافت کرده ایم تا به این مشکلات رسیدگی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» خاطرات همسر سردار شهید همدانی به قلم سردار حمید حسام سه روز بعد از عید فطر برگزار می‌شود که اطلاعات کامل آن اعلام می شود.


ارسال نظرات