مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد؛

برداشت یاقوت سرخ از تاکستان‌های خلیل‌آباد / پیش‌بینی برداشت ۳ هزار تن انگور یاقوتی در خلیل‌آباد

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های شهرستان خبر داد و گفت: انگور یاقوتی به‌واسطه تراکم حبه‌های زیاد و آبدار و نوبرانه بودن آن طرفداران زیادی در سطح کشور دارد.
کد خبر: ۸۸۷۳۷۲۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
مجید طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: کار برداشت انگور یاقوتی از سطح ۲۵۰ هکتار از تاکستان‌های خلیل‌آباد آغاز شد.

وی بابیان اینکه ۵ هزار و ۶۸۹ هکتار از باغات خلیل‌آباد به کاشت انگور اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: انگور یاقوتی یکی از زودرس‌ترین ارقام انگور در سطح شهرستان می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۳ هزار تن انگور یاقوتی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه انگور یاقوتی شهرستان جهت تازه خوری به بازارهای داخلی و خارجی استان صادر می‌شود، تصریح کرد: به جهت اهمیت این محصول در سال جاری باهدف زودرس نمودن انگور طرح آزمایشی در این زمینه در باغات انگور شهرستان صورت گرفت که با موفقیت خوبی همراه بود.

وی همچنین شناسایی، ترویج و کاشت ارقام تازه خوری و ارقام جدید را از دیگر اهداف جهاد کشاورزی شهرستان دانست که باعث رونق و افزایش درآمد باغداران منطقه می‌شود و اذعان کرد: در سال زراعی گذشته چندین رقم تازه خوری منطقه تاکستان و کردستان در بین باغداران شهرستان توزیع شد.

طاهرپور در ادامه عنوان کرد: این اقدام می‌تواند گام مؤثری در جهت خارج شدن از کشت تک‌محصولی انگور پیکامی و همچنین کاهش مشکلات مربوط به بازار کشمش شود.

این مقام مسئول در پایان بابیان اینکه در شهرستان خلیل‌آباد بیش از ۲۳ رقم انگور شناسایی‌شده است، تأکید کرد: انگور یاقوتی به‌واسطه تراکم حبه‌های زیاد و آبدار و نوبرانه بودن آن طرفداران زیادی در سطح کشور دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها