خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان عنوان کرد

احیاگری اسلام ناب محمدی مهمترین ویژگی تفکر امام خمینی(ره)

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان گفت: مهمترین ویژگی تفکر امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی بی بدیل در تاریخ، احیاگری اسلام ناب محمدی در قرن حاضر است بعد از آنکه دنیا درگیر کمونیسیم و سرمایه داری بود.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۹۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
احیاگری اسلام ناب محمدی مهمترین ویژگی تفکر امام خمینی(ره)
اکبر کاوسی‌امید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام خونین 15 خرداد به تبیین ویژگی تفکر امام(ره) پرداخت و اظهار داشت: مهمترین ویژگی تفکر امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی بیبدیل در تاریخ، احیاگری اسلام ناب محمدی در قرن حاضر است بعد از آنکه دنیا درگیر کمونیسیم و سرمایه داری بود.

وی با بیان اینکه امام(ره) با تشکیل نظام جمهوری اسلامی توانایی اسلام در تشکیل حکومتی که سعادت دنیا و آخرت مردم را فراهم می کند به اثبات رساند، گفت: امام(ره) با اعتقاد به این که اسلام می تواند سعادت دنیا و آخرت انسان را‌ها به ارمغان آورد و با تشکیل حکومت از بدختی و مذلتی که گرفتار شده اند برهاند بستر و مقدمه تشکیل حکومت را فراهم آورد.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با بیان اینکه مهمترین گروه که توانسته در مقابل حرکت شتابنده انقلاب اسلامی و تفکر امام(ره) مقاومت کند و از سرعت آن بکاهد نظام سرمایه داری غرب است، گفت: علاوه بر این پیاده نظام‌های سرمایه‌داری غرب که در کشور ما حضور دارد و بعضی از مدیران ارشد و میانی کشور که معتقد به تفکر لیبرال هستند سعی می کنند امام(ره) را با خودشان تعریف کنند نه اینکه خودشان را با امام(ره) تطبیق دهند.

وی بر ضرورت ارتقاء سطح معرفت و بصيرت مردم نسبت به انديشه‌ها و شخصيت عظيم حضرت امام(ره) تأکید کرد و افزود: در اين برهه بسيار حساس از تاريخ انقلاب اسلامي که دشمنان اسلام با هدف مقابله با کارآمدي انقلاب اسلامي و نفوذ روز افزون انديشه الهي امام(ره) در جهان، سياست استحاله فکري و تضعيف انگيزه نيروهاي انقلاب را تعقيب مي‌کنند، دستيابي به بينشي عميق در اين زمينه بيشتر احساس مي شود.

کاوسی‌امید هدف امام(ره) از ایجاد نهضت و انقلاب را ترویج اسلام ناب محمدی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: ما از مبدأ و آغاز حرکت راه بسیاری را پیموده‌ایم اما معتقدیم تا تشکیل تمدن نوین اسلامی فاصله داریم.

وی با بیان اینکه با هدایت‌های امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) حرکت‌های توفندهای در زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی آغاز شده است، اضافه کرد: ایشان گام‌های اساسی برای رسیدن به این هدف را طراحی کرده و جوانان مومن، انقلابی و مجاهد مهم‌ترین وظیفه را در راستای رسیدن به این گام‌ها به ویژه دولت اسلامی، امت اسلامی و تمدن نوین اسلامی برعهده دارند که دور نیست که به این جایگاه برسیم.

*بعد عرفانی یکی از شاخص‌ترین ابعاد شخصیتی امام(ره) بود

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان در تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل بعد عرفانی را یکی از شاخص‌ترین ابعاد شخصیتی ایشان دانست و اضافه کرد: امام خمینی(ره) یک فرد مومن انقلابی در عرفان به جایگاه بسیار والا رسیده بود که همواره متکی به خدا بود تا جایی که می‌فرمود اگر در میدان تنها بمانم باز این مسیر را ادامه خواهم داد.

وی به مستحکم و استوار بودن امام راحل در اتصال به خداوند متعال اشاره و بیان کرد: امام(ره) با حرکت بزرگی که آغاز کرد همه را حیرت زده کرد و در شرایط کنونی نیز شرق و غرب تمام تلاش خود را بکار گرفته اند که اجازه ندهند این حرکت شتابنده امام(ره) که در منطقه خواهان بسیاری دارد و در حال شکل گیری امت اسلامی است، پیش رود.

کاوسی‌امید اعتقاد به مردم و وحدت کلمه را به عنوان یکی دیگر از ابعاد شخصیتی امام راحل برشمرد و اظهار کرد: ایشان اعتقاد داشتند اگر مردم کنار هم جمع شوند و بخواهند یک حرکتی را انجام دهند قطعا این شدنی است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) ابعاد شخصیت مختلفی در همه عرصه ها از جمله اقتصاد و فرهنگ اسلامی، داشت که به یک الگویی برای جامعه تبدیل شده است.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان یادآور شد: قبل از نهضت امام(ره) و پیروزی جمهوری اسلامی کشور ما توسری خور بود اما امام(ره) به مردم کشور ما هدایت مستقل هدیه کرد که باید قدر این نعمت را دانست.

وی خاطر نشان کرد: این قدرانی به این است که باید نسبت به مسیرهایی که امام(ره) برای ما معین و مشخص کرده شناخت داشته باشیم و در آن مسیر حرکت کنیم که آن همان مسیر پشتیبانی از ولایت فقیه است تا به مملکت آسیب نرسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات