خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند متعال را به عنوان اولین و مهم‌ترین ویژگی شخصیتی امام راحل برشمرد و گفت: امام(ره) کاملاً ذوب در خدا و خدا محور بود.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۶۸
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
سردار غلامعلی ابوحمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن تسلیت بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و شهدای 15 خرداد 42 و همچنین رحلت حضرت خدیجه (س) در تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل اظهار داشت: امام(ره) یک شخصیت بی نظیر در تاریخ معاصر است.

وی با بیان اینکه امام(ره) در طول 88 سال عمر پربرکت خود بر روی موضوعات مختلف کار کرد و به جایگاه رفیع رسید، افزود: بنابر تعبیر امام خامنه ای(مد ظله العالی) در دوران غیبت کبری حضرت ولیعصر(عج) شخصیت امام(ره) در بین همه علما و شخصیت‌های دینی و اسلامی نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند متعال را به عنوان اولین و مهم‌ترین ویژگی شخصیتی امام راحل برشمرد و بیان داشت: امام(ره) کاملاً ذوب در خدا بود و محور تصمیم سازی و تصمیم گیری در همه موضوعات و فراز و فرود های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی ایشان، خداوند متعال بود چراکه ایشان خدا محور بود و هیچ چیزی را برای خود قائل نبود.

وی از آگاهی، شناخت و معرفت کامل نسبت به ابعاد اسلام ناب محمدی به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته امام راحل نام برد و عنوان کرد: امام(ره) آگاهی و شناخت لازم در ابعاد مختلف در بحث علم کلام، اصول، فقه، فلسفه، تفسیر در حدیث، رجال، تاریخ و در عرفان نظری و علمی و... داشت و با بهره گیری از قرآن، سنت و سیره ائمه(ع) و با عقل نافذ و ژرفی که داشت توانسته بود اسلام را به معنای واقعی کلمه بشناسد.

سردار ابوحمزه در تبیین دیگر ابعاد شخصیتی امام (ره) به کادرسازی ایشان اشاره و عنوان کرد: امام(ره) قبل از شروع نهضت سال 41 شخصیت‌ها و افرادی را به عنوان شاگرد پرورش و اقدام به کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی کرد.

* امام(ره) تئوری حکومت اسلامی و نظام اسلامی را طراحی و ارائه کرد

وی با اشاره به ویژگی شجاع بودن امام(ره) در مقابل دشمنان داخلی و خارجی بیان داشت: امام(ره) با چهار جبهه و محور استکبار از جمله دیکتاتور داخلی رژیم پهلوی، استکبار شرق و غرب، متحجرین و روشنفکران غرب و متحجرین داخل که به نوعی ظواهر اسلام را انجام می دادند اما از محتوای و ماهیت اسلام به دور بودند روبرو بود که شجاعانه در مقابل همه این‌ها ایستاد و به هیچ وجه کوتاه نیامد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: امام(ره) 10 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تئوری نظام جمهوری اسلامی را طراحی و ارائه کرده بود.

وی ابراز داشت: این مهم به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی ایشان است که تئوری حکومت اسلامی و نظام اسلامی را در مجموعه درس‌هایی که در نجف برای روحانیون، فضلا و طلبه ها تدریس می‌کرد طراحی و ارائه کرد که در کتابی گردآوری شده است.

سردار ابوحمزه در ادامه تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی امام(ره) به پیشتاز بودن ایشان اشاره و تصریح کرد: امام راحل همواره پیشتاز بود و بعد از آنکه خودش عملی را انجام می داد دیگران را به آن عمل سفارش و دعوت می‌کرد.

وی اضافه کرد: امام(ره) در همه حرکات ابتدا خود حرکت می‌کرد و جلودار بود در سال‌های 41 و 42 ابتدا خود ایشان حرکت کرد، زندان رفت، تبعید شد و فرزندش شهید شد و با مشکلات، مسائل و مصائب مقابله می کرد و پس از هموار کردن مسیر دیگران را دعوت می کرد.

* مواضع امام(ره) هیچ‌گاه در برابر استکبار تغییر نکرد

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه هیچ گاه مواضع امام(ره) در طول 88 سال زندگی تغییر نکرد، گفت: ایشان از همان ابتدا در مقابل استکبار، آمریکا، اسرائیل و شوروی ایستاد و تا آخرین لحظه عمر خود کاملا روشن، صریح و قاطع ایستادگی کرد و هیچ گاه مواضعش تغییر نکرد.

وی ادامه داد: امام(ره) درمقابل رژیم ستم شاهی آنچنان ایستادگی کرد تا شاه از کشور گریخت و زمینه سقوط نظام 2500 ساله پهلوی فراهم شد.

سردار ابوحمزه تصریح کرد: قدرت تصمیم‌گیری، ایستادگی و همت بلند امام(ره) از شخصیت‌ها و ویژگی‌های بارز امام(ره) بود که باید مورد بحث قرار گیرد.

وی با اشاره به ویژگی تکلیف‌گرایی امام(ره) عنوان کرد: وقتی انسان به حوادث و رخدادهایی که برای امام(ره) از سال 41 تا 68 اتفاق افتاده توجه می‌کند به این نتیجه می رسد که هیچ کجا برای امام(ره) بن‌بست وجود نداشت و در همه اثنای کار و زندگی به آن چیزی که اعتقاد داشتند ادای تکلیف بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شخصیت واقعی امام(ره) در سده‌های آینده شناخته خواهد شد، ابراز داشت: به فرموده امام خامنه ای(مد ظله العالی) امام راحل همواره به هدف، مردم و راه خود ایمان داشت.

* امام(ره) الگو و نمونه‌ای برای امت‌های مسلمان و ملت‌های مستضعف

وی بیان داشت : امام(ره) در همه فراز و فرودهای زندگی خود و در برابر مشکلات و مسائل و کمبودها و همچنین در زمان پیروزی انقلاب و پس از آن لحظه ای خدا را فراموش نکرد و در تمام ابعاد زندگی، تمام وجودش خدا بود.

سردار ابوحمزه بحث نهضت‌های آزادی‌بخش را از ویژگی‌های امام راحل دانست و عنوان کرد: امام(ره) با نهضت های ازادی بخش یک روح، یک نشاط، یک جنبش، یک تحول بنیادی و یک نفس تازه به همه مسلمانان جهان دمید و همه را بسیج کرد تا در مقابل استکبار غرب و شرق ایستادگی کنند.

وی افزود: نهضت‌های شکل گرفته در منطقه از قبیل حزب الله، نیروهای مردمی در سوریه، عراق، بحرین، یمن، افغانستان و شمال آفریقا و در بسیاری از کشورها برگرفته از نهضت‌های آزادی‌بخش و نفس الهی امام(ره) هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه تبیین ابعاد شخصیتی امام راحل با بیان اینکه امام خامنه ای(مد ظله العالی) به عنوان یکی از برجسته ترین شاگردهای ایشان در طول 28 سال همان راه، مسیر و هدف امام راحل را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: امام خامنه ای هموراه مر فرمایشات امام(ره) را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه امام راحل آیات و احادیث امربه معروف و نهی از منکر، جهاد، شهادت، تشکیل حکومت اسلامی و «ما می توانیم» را در همه عرصه‌ها پیاده کرد، یادآور شد: امام(ره) الگو و نمونه‌ای برای ملت ما، امت های مسلمان و ملت های مستضعف عالم است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات