فرمانده تیپ 177 شهید نصر اصفهانی تربت حیدریه:

خرمشهر با روحیه ایثار و مقاومت فتح شد

فرمانده تیپ پیاده 177 شهید محمد جعفر نصر اصفهانی تربت حیدریه گفت: پیروزی رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر تنها با توکل بر خدا، ایمان، اخلاص و روحیه حهاد و مقاومت میسر بود.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۳۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار حمیدرضا جعفری صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در تربت حیدریه اظهار کرد: پس از انجام عملیات غرور آفرین ثامن الائمه(ع) و شکست حصر آبادان با محوریت لشکر ۷۷ پیروز خراسان، در واقع مرحله اول آزادسازی خرمشهر کلید خورد.
 
وی ادامه دداد: تنها دو روز پس از شکست حصر آبادان که با شهادت وزیر وقت دفاع و فرمانده نیروی زمینی در ۷ مهرماه در یک سانحه هوایی رقم خورده بود، تغییرات رزمی در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز و با انتصاب شهید صیاد شیرازی زمینه مشارکت بین نیروهای بسیج و سپاه فراهم شد.
 
جعفری خاطر نشان کرد: تشکیل قرارگاه مشترک کربلا به فرماندهی شهید صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی، بیانگر وحدت و همگرایی همه نیرهای مسلح برای فتح الفتوحی بزرگ بود که پس از عملیات فتح المبین که منجر به آزادسازی بخش عمده ای از خاک خوزستان شده بود همه آماده آزادسازی خرمشهر شدند.
 
فرمانده تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی تربت حیدریه افزود: در این عملیات لشکر ۱۶ زرهی، ۲۱ پیاده، ۹۲ زرهی، تیپ ۳ لشکر ۷۷، تیپ ۳۷ زرهی و ۵۸ ذوالفقار به همراه ۳ لشکر و یک تیپ مستقل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش دست به اقدامی پر افتخار زدند که امروز این حماسه در بسیاری از دانشگاه های معتبر نظامی دنیا در حال تدریس است.
 
در ادامه این آئین فرماندار تربت حیدریه اظهار داشت: در شرایطی که درخت نوپای انقلاب اسلامی در حال شکل گیری بود، دشمن متجاوز بعث عراق به پشتیبانی قدرت های زر و زور و تزویر دنیا تجاوز گسترده ای به سرزمین ایران اسلامی آغاز کرد که با رهبری آگاهانه امام راحل و حضور در صحنه مردم و قوای مسلح این تجاوز و توطئه در مدت ۸ سال چشم طمع دشمنان انقلاب را از جنگ نظامی با این ملت کور کرد.
 
احمدعلی موهبتی به استناد فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری فتح خرمشهر را یک مساله مافوق طبیعت دانست وحاصل این پیروزی بزرگ را وحدت و بصیرت عنوان کرد.
 
وی با اشاره به خیانت های بنی صدر و مشکلات عمده نیروهای مسلح درتامین تجهیزات خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در اوایل انقلاب عده ای به دنبال انحلال ارتش بودند و هنوز سپاه پاسداران و بسیج مردمی تازه شکل گرفته بود، دشمن به طمع افتاد و دست به یک تجاوز همه جانبه زد که با توکل برخدا و ایمان و اخلاص رزمندگان اسلام و رهبری داعیانه امام این توطئه دشمن خنثی شد.
 
در پایان این مراسم از ۱۲ ایثارگرتیپ پیاده ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی تربت حیدریه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها