خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

اعزام ۱۳۸۰ مبلغ به اقصی نقاط استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: با هدف بهره‌گیری هرچه بهتر از ظرفیت‌های مذهبی یک هزار و ۳۸۲ مبلغ در مناسبت‌های اخیر به سراسر استان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۱۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تشریح عملکرد اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در راستای اعزامی مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان، توضیح داد: یک هزار و ۳۸۲مبلغ در مناسبت های اخیر شامل ماه رجب، شعبان و ماه رمضان در سطح استان اعزام شدند که از این بین ۶۵۴ مبلغ شامل ۳۸۹مبلغ بومی زن و مرد و ۱۲۰مبلغ غیر بومی در کنار مبلغان مستقر، طرح هجرت و طرح مساجد هیئت امنایی در ماه مبارک رمضان به اقصی نقاط استان اعزام خواهند شد و رسالت تبلیغ و ترویج احکام الهی و تعالیم دینی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: ۳۱۷مبلغ مرد و ۷۲مبلغ زن بومی در این طرح  حضور دارند و ۱۰۱مبلغ مرد در کنار ۱۹مبلغ خواهر غیر بومی نیز از دفتر تبلیغات قم به مساجد و تکایای استان اعزام می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: ۷۰مبلغ مستقر، ۵۵مبلغ طرح هجرت و ۲۰مبلغ هیئت امنایی نیز در طول ماه رمضان به تبلیغ دین مبین اسلام می پردازند تا در نهایت آمار اعزام مبلغ استان در طول ماه ضیافت الله به ۶۵۴نفر برسد.

شکری همچنین از افزایش تعداد مبلغان در طول ماه رمضان ۹۶ نسبت به ادوار گذشته خبر داد و ابرازکرد: این مبلغان با حضور در مساجد مقوله برپایی نماز جماعت، احکام و تبلیغ دینی و مسائل روز مانند اقتصاد مقاومتی، اتحاد مسلمانان، الگوی زندگی اسلامی و ... را ترویج می دهند.

وی در پاسخ به سوالی با موضوع اعزام مبلغ این اداره کل در ماه شعبان نیز، توضیح داد: در این ماه نیز ۳۳۶مبلغ شامل ۲۰۴مبلغ بومی اعم از ۱۶۴مبلغ مرد و ۴۰ مبلغ خواهر و ۱۷مبلغ غیر بومی اعم از ۱۲مبلغ مرد و پنج مبلغ رن در اقصی نقاط استان اعزام شدند که این افراد در کنار ۷۰مبلغ مستقر و ۵۰مبلغ طرح هجرت رسالت ترویج دین و تدوین مهدویت برعهده داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در ماه رجب نیز ۳۹۲مبلغ در مجموع شامل ۳۶۴مبلغ بومی اعم از ۲۲۸مبلغ مرد و ۳۶مبلغ زن و ۱۴مبلغ غیربومی شامل هشت مرد و پنج مبلغ زن در کنار ۷۰روحانی مستقر و ۵۰مبلغ طرح هجرت رسالت ترویج و تبلیغ دین اسلام را در ماه رجب المرجب برعهده داشتند.

شکری بیان داشت: آمار نشان می دهد کیفیت و کمیت اعزام مبلغان بومی و غیر بومی در ماه های رجب، شعبان و رمضان سال جاری قمری نسبت به سال پیش از افزایش نسبتا قابل قبولی برخوردار بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۱۴۵ مرکز توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه همزمان با ماه رمضان در استان افتتاح می‌شود، گفت: ۱۳۰ مسجد و ۱۵ زورخانه استان مشمول این طرح می‌شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه مراکز توسعه نهج‌البلاغه در مساجد و زورخانه‌های استان فعال خواهند شد، ابراز داشت: این طرح در حالی امسال فعال می شود که در سال گذشته تنها تعداد اندکی مسجد را تحت پوشش داشت لذا در سال جاری قرار است در ۳۹ مسجد شاهرود، ۱۷مسجد دامغان، ۱۰ مسجد گرمسار، ۱۹مسجد مهدیشهر، ۱۶ مسجد میامی و شش مسجد سرخه فعال شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار