خبرهای داغ:

برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ماما در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی ماما در مراسمی از ماماهای نمونه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقدیر شد.
کد خبر: ۸۸۵۷۶۱۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی ماما در مراسمی از ماماهای نمونه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با رییس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و جمعی از ماماهای شاغل در بیمارستان بهار و مراکز بهداشتی و درمانی در سالن اجتماعات بیمارستان بهار تجلیل شد.

دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن تبریک روز جهانی ماما بیان کرد: هدف از بزرگداشت روز جهانـی ماما قدردانی از تلاش جامعه مامایی وتلاش درراستای فزایش آگاهی و تبادل اطلاعات به منظور سلامت مادر از ابتدای تولد تا انتهای عمر وسلامت نوزاد ودرنهایت سلامت خانواده وجامعه می باشد.

وی افزود: حیطه های تاثیرگذاری ماما شمامل بخش های متعدد بهداشتی از قبیل بهداشت باروری، مشاوره، آموزش در دوران قبل از بلوغ ، بلوغ، ازدواج، بارداری و یائسگی است که این اقدامات و آموزش‌ها تضمین کننده سلامت خانواده ها است.

دکتر تورج اسدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این مراسم گفت: تضمین سلامت نوزاد در کنار مادر از مهمترین اهداف ماماها بوده و کار ماماها دارای اهمیت وحساسیت فوق العاده ای است وهمچنان که شاهد هستیم در این زمینه ماماها از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

 وی افزود: با تلاش ماماها زایمان سزارین در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۱۰ درصد کاهش یافته است ودرحال حاضر ۱۱۰ماما در بخش های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فعالیت می کنند

گفتنی است در این مراسم از شش ماما به دلیل تلاش برای ارتقای سلامت زنان و نوزادان و ترویج زایمان طبیعی قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار