خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سمیرم خبر داد:

بهره برداری از ۱۱۷ طرح اقتصادی در سمیرم

جواد فصیحی گفت: قرارگاه بسیج سازندگی یکصد و ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان اجرا کرده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۷۸۹
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۸

فرمانده ناحیه سمیرم در گفت و گو با خبرنگار بسیج با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: سپاه به عنوان حافظ و مدافع دستاوردهای انقلاب اسلامی و در راستای بیانات مقام معظم رهبری امروز اقتصاد مقاومتی را جز اولویت های اصلی خود قرار داده است.

سرهنگ دوم جواد فصیحی افزود: قرارگاه بسیج سازندگی در سال گذشته در عرصه های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و مشتقات سیب با واگذاری بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار توانسته کارگاه های اقتصادی با حضور بسیجیان در سراسر شهرستان ایجاد کند.

وی گفت: بسیج امروز در عرصه اقتصادی با واگذاری تسهیلات به متولیان اقتصاد مقاومتی و حمایت از طرح های مشاغل خانگی دوره های آموزشی و مشاوره ای برای متقاضیان طرح و همچنین صاحبان کارگاه ها برگزار کرده است.

فصیحی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش با همکاری اداره جهاد کشاورزی و سازمان فنی حرفه ای و صدور گواهینامه برای متقاضیان بوده که البته پس از اجرا مشاوره های اقتصادی برای تولید مرغوب و عرضه محصول به بازار نیز در اختیار متولیان اقتصادی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد:  برای کاهش انحرافات تسهیلات اقتصاد مقاومتی که با همکاری اداره کار، رفاه و امور اجتماعی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد سرکشی های دوره ای با همکاری بسیج مهندسان کشاورزی و جهاد کشاورزی انجام می شود.

فرمانده سپاه سمیرم با اشاره به پتانسیل بالای خوداشتغالی و تولیدات اقتصاد مقاومتی در عشایر و روستاهای شهرستان افزود: در این راستا کارگاه های آموزشی با حضور مهندسان بسیجی در بین عشایر و روستاها برای مهارت افزایی و توانمندسازی این قشر انجام شده که در آینده نیز ادامه دارد.

وی مرغوبیت سیب سمیرم را فرصتی مناسب برای تولیدات مشتقات سیب عنوان کردو گفت: در این راستا با واگذاری تسهیلات، آموزش و مشاوره تا کنون ۱۲ کارگاه صنایع تبدیلی در شهرستان راه اندازی شده و می توان از این فرصت برای تبدیل سمیرم به قطب مشتقاط سیب در سطح استان و کشور استفاده کرد.

فصیحی تصریح کرد: برای معرفی متولیان اقتصاد مقاومتی و بهبود بازاریابی در سال ۲ نمایشگاه در شهرستان برگزار و محصولات برای عموم مردم در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی از وجود یکصد و ۱۷ طرح اقتصادی در شهرستان خبر داد و گفت: امروز با حضور بسیجیان ۱۲ طرح کشت زعفران، ۱۸ طرح پرورش قارچ، ۲۱ طرح تولید قارچ، هفت طرح کاشت گل محمدی و گیاهان داروئی، ۷ طرح شیلات، ۱۳ طرح پرورش زنبور عسل، ۲۲ طرح صنایع دستی، چهار طرح احیای باغات، سه طرح دام سبک، چهار طرح پرورش شتر مرغ، یک طرح پرورش کبک و چند طرح گلخانه در شهرستان به بهره برداری رسیده است.

فرمانده سپاه سمیرم افزود: ۹۹ طرح در بخش مرکزی، هشت طرح در بخش وردشت، ۹ طرح در بخش پادنا و یک طرح اقتصاد مقاومتی در بخش دناکوه شهرتسان سمیرم فعال است.
وی تصریح کرد: بسیج امروز با اعزام دانش آموزان، دانشجویان، مهندسان بسیجی، پزشکان متخصص و عمومی در قالب اردوهای جهادی در عرصه های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان، ورزشی، کلاس های آموزشی و تقویتی، مشاغل خانگی در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری وارد میدان شده است.

ارسال نظرات