امام‌جمعه نیشابور:

کسی که نگران خشم آمریکا باشد به درد ریاست جمهوری نمی‌خورد

امام‌جمعه نیشابور گفت: کسی که به آمریکا نگاه کند تا خشمگین نشود به درد ریاست جمهوری انقلاب اسلامی ما نمی‌خورد.
کد خبر: ۸۸۵۵۸۰۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در تکیه ابوالفضلی نیشابور اظهار داشت: امروز در جهان برخی تلاش می‌کنند تا تفکر بدون عقیده را گسترش دهند، تفکری که خود عقیده است، چگونه می‌تواند عقیده در آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: تمام انبیاء آمده‌اند تا عقیده درست را در جامعه ایجاد کنند، مفهوم لا اله الا الله دقیقاً همین مطلب است.

امام‌جمعه نیشابور بیان داشت: عقیده پاک به خدا در حالی درست است که به طاغوت کفر بورزد و اگر این‌گونه نباشد، ایمان به خدا ظهور پیدا نخواهد کرد.

یعقوبی افزود: ربوبیت خداوند اولین نشانه عقیده مطهر است، ایمان به ربوبیت خداوند به معنای مدیریت خداوند بر ما و جهان است که از نشانه‌های ایمان واقعی نیز هست.

وی تأکید کرد: ایمان به مؤمنین و جامه اسلامی در مقابل تفکر طاغوتی است، رئیس‌جمهوری که به طاغوت کفر بورزد و معتقد باشد که امروز آمریکا سردمدار زیاده‌طلبی و استعمار است به درد این کشور می‌خورد.

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: شخصی را که می‌خواهیم به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنیم باید به او ایمان داشته باشیم که کافر به طاغوت است و به دستورات خدا، مؤمنین و مسائل و باورهای جامعه اسلامی ایمان دارد.

یعقوبی ادامه داد: رهبری به‌صراحت اعلام کردند که نامزدهای انتخاباتی باید شفاف موضع خود را در برابر اقتصاد کشور مشخص کنند و اعلام کنند که اقتصادمان را با تکیه‌بر داخل پیش خواهیم برد و برنامه‌ای برای ورود بیگانگان به اقتصاد نداریم.

وی تأکید کرد: نشانه دوم عقیده مطهر، شجره طیبه است که باعث ایجاد احساس رشد، قدرت و بالندگی از درون خود می‌شود و کافران را از خود دچار خشم می‌کند.

یعقوبی تصریح کرد: هر گفتمانی که دشمن از شنیدن آن ناراحت شود، عقیده مطهر است و هر گفتمانی که دشمن را امیدوار و خوشحال و دچار طمع به‌نظام کند رگه‌های کفر در آن وجود دارد.

امام‌جمعه نیشابور گفت: لازم نیست کفر آشکارا به میدان بیاید، اگر کفر امیدوار شود نیز نشان از اشتباه ما دارد.

وی تأکید کرد: از نامزدها باید پرسید برنامه شما برای به خشم آوردن دشمن چیست؟ امام خمینی (ره) و رهبری صحبتی ندارند که دشمن از شنیدن آن خوشحال شوند، دشمنان همیشه می‌ترسند که رهبری سخنی به زبان بیاورد که به ضرر آن‌ها باشد.

یعقوبی اظهار داشت: کسانی برای ریاست جمهوری نظام شایستگی دارند که نسبت به گذشته احساس غرور کنند، کسانی که از دفاع مقدس، مرگ بر آمریکا گفتن، دستگیری جاسوسان و متجاوزین خارجی، پشتیبانی از حزب‌الله، پیروی از حزب‌الله، بیرون کردن آمریکا از عراق و مبارزه در برابر تروریست‌های فعال در سوریه احساس افتخار کنند.

امام‌جمعه نیشابور گفت: ما از اینکه با سران فتنه برخورد کردیم و فتنه را خاموش کردیم پشیمان نیستیم و همه آن‌ها را بر اساس تکلیف انجام دادیم.

وی با اشاره به ابراز پشیمانی عده‌ای خاص از اعدام منافقین تأکید کرد: اعدام منافقین بر اساس تکلیف بود و از آن پشیمان نیستیم و نخواهیم بود چون امنیت امروز جامعه مرهون آن اقدامات است.

یعقوبی تأکید کرد: رگه‌هایی در کشور وجود دارد که روز قدس، آرمان فلسطین، مرگ بر آمریکا و ... را انکار می‌کنند، اگر این گذشته را انکار کردیم دشمن خوشحال می‌شود.

امام‌جمعه نیشابور تصریح کرد: اصلاً نباید نگران خشم آمریکا باشیم، انقلاب ما کاری با خشمگین شدن باقی ندارد، کسی که به آمریکا نگاه کند تا خشمگین نشود به درد ریاست جمهوری انقلاب اسلامی ما نمی‌خورد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها