خبرهای داغ:
دکترحسینی شاهرودی:

خشکیدن بیش از ۵ هزار هکتار از باغات به دلیل سرمازدگی/ خسارت انگورکاران شاهرود پرداخت شود

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت خسارت وارده به باغات انگور این شهرستان بر اثر سرمازدگی شد.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۸۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی در خصوص جبران خسارت انگورکاران شاهرود بر اثر سرما زدگی شدید در زمستان گفت:  متأسفانه خسارات دو سال گذشته از سال 94 پرداخت نشده است و در سال 95 نیز هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در شورای اسلامی افزود:  متأسفانه فاجعه ای که اتفاق افتاده این است که نه تنها محصولات سرمازده بلکه ریشه تمامی درختان بر اثر سرمای شدید خشکیده و همه سرمایه کشاورزان شاهرودی از بین رفته است.

عضو هیئت رئیسۀ کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:  در خسارت محصول ممکن است در سال بعد این ضرر جبران شود اما خسارتی که بر اثر سرما ریشه درخت می خشکد دیگر قابل جبران نیست و جزء حوادث غیر مترقبه همچون سیل و زلزله است.

حسینی شاهرودی در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید وارد میدان شده و به کشاورزی که هیچ سرمایه ای برای او باقی نمانده است، کمک کند خاطرنشان کرد: متأسفانه بیمه خسارت کشاورزان نیز مشمول این قاعده نمی شود و تنه درخت را در نظر نمی گیرند بلکه بیمه صرفاً محصول را درنظر گرفته است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:  از وزارت کشور و جهاد کشاورزی در خواست کرده ایم که این موضوع را در ستاد حوادث کشور مطرح و در اسرع وقت تععین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه در این شرایط نگران وضعیت کشاورزان خود هستیم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 5 هزار هکتار از باغات انگور از ریشه خشک شده است و نه تنها محصول آن از بین رفته بلکه خود درخت نیز خشکیده و است و کاشت مجدد آن به گونه است که 5 سال طول می کشد تا به ثمر برسد از این رو می توان گفت که خسارتی 5 ساله متوجه کشاورزان ما شده است و این علاوه بر هزینه های جاری است که باید برای این 5 سال برای کاشت و داشت داشته باشند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان شاهرودی پیگیر مطالبات خود هستند، خاطرنشان کرد:  با مکاتبات صورت گرفته با وزارت کشور این موضوع را دنبال می کنیم چراکه باید در هیئت دولت مصوب شده و عددی برای این منظور در نظر گرفته و ابلاغ شود که متأسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار