نیشابور؛ ابداع کننده جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی طرح جدیدی از شهرستان نیشابور برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۵۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور اظهارکرد: پس از اینکه نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت طرحی به نام جام‌ باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را به پیشنهاد نیشابور برگزار کندکه این باشگاه‌ها در مرحله اول در ۱۶ شهر نیشابور ،اصفهان، اهواز، تبریز، بوشهر، خورموج، دزفول، رامهرمز، رشت، سبزوار، شهرری، شهرکرد، شیراز، کاشان، گنبدکاووس و یزد برگزار شد.
 
سعید شیبانی گفت:در مرحله دوم، تمهیدات لازم برای برپایی این باشگاه‌ها در ۱۰۰شهر اتخاذ شده است که برای برپایی باشگاه‌ها، در مرحله نخست، پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان پس از چند جلسه هماهنگی اولیه، به همه این شهرها مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را برای تعدادی از مربیان ارائه دادند.
 
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، هر مربی که بیشتر در یکی از دستگاه‌های آموزشی یا فرهنگی شهر فعال است (معلمان، روحانیان، مربیان کانون پرورش فکری کودکان  ونوجوانان، کتابداران کتابخانه‌های عمومی و غیره) می‌تواند باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان را راه‌اندازی کند.
 
نماینده عالی دولت در نیشابور یادآورشد:فرآیند ثبت نام بسیار ساده است و کافی است مربیان اعضای باشگاه خود را به همراه کد ملی آن‌ها معرفی کنند. کد ملی برای هماهنگی‌های بعدی به منظور رساندن کتاب همراه با تخفیف ۵۰ درصد به اعضای باشگاه است. کتابفروشی‌های هر شهرستان کد ملی بچه‌های آن شهرستان را در اختیار خواهند داشت و هنگام مراجعه این تخفیف را به آن‌ها ارائه خواهند کرد.
 
وی تاکیدکرد:هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌ها، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است که با محیط کتاب‌فروشی، انتخاب و خرید کتاب ، مطالعه و بحث درباره کتاب،چرخش کتاب در میان همسالان، ارتباط با نویسنده، برقراری ارتباط مستقیم میان نویسندگان کودک و نوجوان با خوانندگان و... آشنا می شوند.
 
شیبانی اذعان کرد:در مرحله بعد، باشگاه‌های شهرستان در یک رقابت داخلی بهترین باشگاه‌ شهرستان، بهترین کتاب خوانده شده در شهرستان، بهترین فیلم ساخته شده و بهترین نامه نوشته شده در شهرستان را برای شرکت در رقابت‌های کشوری انتخاب می‌کند و به همین ترتیب در مرحله کشوری هم بهترین کتاب، نامه، فیلم و باشگاه معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور تصریح کرد: امیدواریم  با اهتمام همه مردم و مسئولین بتوانیم گام های ارزنده در راستای هدف بزرگ ترویج فرهنگ کتاب خوانی در پایتخت کتاب  ایران  برداشته ونیشابور را در سال2019 به  عنوان پایتختی کتاب جهان معرفی نماییم وهمه باهم تلاش کنیم تا از جایگاه  الگویی کتاب وکتابخوانی کشور یعنی نیشابور دفاع کنیم .    

ارسال نظرات
پر بیننده ها