استاندار خراسان رضوی:

نیمی از جمعیت بیکار خراسان رضوی تحصیل کرده ها هستند

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود 290 هزار بیکار در این استان، گفت: نیمی از این جمعیت بیکار، تحصیل کرده ها هستند که این منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی در خراسان رضوی است.
کد خبر: ۸۸۵۴۷۰۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه اظهار کرد: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید تمام بخش های حاکمیتی، خصوصی، دانشگاهی و حوزوی در کنار مردم نقش خود را به نحو مطلوب عملیاتی کنند.
 
وی تصریح کرد: باید با شعار همه باهم و بدور از نگاه رقابتی سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی با محوریت حفظ منافع و ارزشهای ملی اجرائی شود.
 
استاندار خراسان رضوی در ادامه به گزارشی از عملکرد بخش های اقتصادی در این استان اشاره کرد و افزود: برای حمایت از واحدهای تولیدی کوجک و متوسط به ۵۲۲ واحد صنعتی و کشاورزی ۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد پرداخت شده که در کنار پرداخت های مستقیم به واحدهای تولیدی به ارزش ۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال، شاهد حرکت جهشی اقتصادی استان بودیم.
 
وی اظهار کرد: برای سرمایه گذاری در مناطق محروم روستایی تسهیلات با نرخ ۴ درصد پرداخت می شود و این فرصت مناسبی است تا علاوه بر جذب سرمایه گذار در روستاها، توسعه روستائی و اشتغالزایی و تولید ثروت در این مناطق شکل بگیرد.
 
رشیدیان به ایجاد اشتغال برای ۱۱۵ هزار نفر در این استان اشاره کرد و افزود: با این وجود حدود ۲۹۰ هزار نفر جمعیت بیکار درخراسان رضوی جویای کار هستند که نیمی از آن را تحصیلکرده ها تشکیل داده اند و این منشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است.
 
استاندار خراسان رضوی بیان داشت: اولویت اصلی دستگاه های اجرائی در انتخابات پیش رو تلاش برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است و همه مدیران و دوایر دولتی باید مر قانون را اجرا کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرائی حق استفاده از اموال بیت المال و جایگاه خود بر له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی را ندارند.
 
در سفر چند ساعته استاندار خراسان رضوی به تربت حیدریه عملیات اجرایی خط انتقال گاز به ۱۷ روستای رباط سنگ (محور نسر) با اعتبار ۲۲۹ هزار میلیون ریال آغاز شد که با اجرای این پروژه که ۴۵۰ روز به طول می انجامد، ۲هزار و ۳۳۲ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها