خبرهای داغ:
عضو مجمع عالی تحلیل و بررسی سیاسی بسیج

مردم با توجه به گفتمان انقلاب اسلامی خودشان تشخیص گزینه اصلح را دارند

برگزاری همایش عقیدتی سیاسی در سپاه در امام زاده سید محمد خمینی شهر
کد خبر: ۸۸۵۲۹۵۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از شاهین شهر،به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه،همایش مشترک با حضور کلیه کارکنان نواحی شاهین شهر و میمه و خمینی شهر در آستان امام زاده سید محمد علیه السلام خمینی شهر برگزار شد.

در ابتدای مراسم مسئولان نمایندگی ولی فقیه در نواحی خمینی شهر و شاهین شهر و میمه گزارشی از برنامه های عقیدتی سیاسی در سال گذشته برای حضار ارائه نمودند. در ادامه حجت الاسلام احسانی فر عضو مجمع عالی تحلیل و بررسی سیاسی بسیج با تاکید بر قیام پیامبر اکرم (ص) علیه جهل و لجاجت گفت:وقتی زمینه قیام برای پیامبر اکرم(ص) پیدا شد حضرت بر علیه جهل و لجاجت مردم آن زمان قیام کرد سپس امیر المومنین علیه السلام علیه فساد قیام کرد و در ادامه حضرت ابا عبدالله علیه السلام و بعد حضرت بقیه الله(عج) ان شاء الله قیام خواهند کرد.

وی افزود:بقیه امامان و معصومان از راههای دیگر برای هدایت مردم بهره بردند چون زمینه حکومت و قیام و مبارزه با شمشیر را پیدا نکردند.

حجت الاسلام احسانی فر در ادامه خاطر نشان کرد:هر 4 قیام ذکر شده دارای دو پایه مهم و اساسی بود که شامل تکلیف الهی و پشتیبانی مردم است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت پشتیبانی و حمایت مردم از حکومت الهی گفت:سابقه تاریخی نشان می دهد که خود هوشیاری مردم امری بی سابقه بوده یعنی مردم یک دفعه خودشان هوشیار نشدند بلکه خواص جامعه،امامان و رهبران جامعه بودند که این هوشیاری را ایجاد کردند،کاری که پیامبر اکرم(ص) در طول 13 سال دوران تبلیغ در شهر مکه و حضرت امیرالمومنین در طول 25 سال انجام دادند.

حجت السلام احسانی فر با تاکید بر هدایت مردم از طریق حکومت اسلامی گفت:حکومت اسلامی به علت اثر و وسعت بالای که دارد عالی ترین زمینه برای هدایت مردم است و در نتیجه همه معصومان علاوه بر کاهش انحراف حکومت طاغوت این هدف بزرگ را دنبال می کردند و در زمان غیبت،فقها این وظیفه را برعهده دارند.همانطور که امام خمینی(ره) در سال 41 شروع به تبیین و گفتمان سازی نمود و به همان سیره اهل بیت(س) شروع به تربیت نیرو نمود و در نهایت در سال 57 به نتیجه رسید.امروز هم مقام معظم رهبری تبیین مبانی انقلاب اسلامی را تکلیف اصلی خواص می دانند

عضو مجمع عالی تحلیل و بررسی سیاسی بسیج  بیان داشت:امروزهدایت مردم به سمت اندیشه های امام و حضرت آقا وظیفه روحانیون و پاسدران است همانگونه که تبیین امام و شاکردان ایشان موجب ایجاد انقلاب شد امروز هم تبیین فرمایشات حضرت آقا موجب حفظ انقلاب می شود.

وی ادامه داد:هنگامی که گفتمان انقلاب اسلامی،گفتمان امام راحل و گفتمان مقام معظم رهبری را در انتخابات تبیین کنیم بدون اینکه نام کسی را بیاوریم مردم خودشان توان تطبیق خواهند داشت و گزینه اصلح را تشخیص می دهند.

در پایان مراسم از نفرات برتر برنامه های عقیدتی سسیاسی دو ناحیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.
ارسال نظرات