خبرهای داغ:

سامانه هوشمند درخواست تاکسی به اصفهان رسید

تپسی (TAP30) سامانه هوشمند درخواست تاکسی است که در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج و اصفهان خدمات خود را ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۸۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

تپسی خدمات حمل‌ونقل ارائه نمی‌‌کند، بلکه تنها با ایجاد یک پل ارتباطی بین مسافران (افرادی که متقاضی استفاده از خدمات حمل‌ونقل هستند و با ثبت‌نام در تپسی درخواست سفر را ارسال می‌‌کنند) و رانندگان (افرادی که مایل به ارائه‌ی خدمات حمل‌ونقل هستند و با ثبت‌نام در تپ‌سی درخواست سفر را دریافت می‌‌کنند) حمل‌ونقل مسافران را تسهیل می‌‌کند، بدین‌‌ترتیب که در تپسی، راننده میان پذیرش درخواست سفر یا رد آن مخیر است و مسافر نیز پس از ارسال درخواست سفر و مشخص شدن راننده می‌‌تواند از درخواست خود انصراف دهد.

بدین‌وصف، هر سفری که در قالب این برنامه‌ی نرم‌افزاری صورت می‌‌گیرد یک قرارداد مستقل فی‌مابین راننده و مسافر است و تپسی تنها زمینه‌ی انعقاد این قرارداد را میان مسافران و رانندگان در هر سفر مهیا می‌‌کند.

سامانه هوشمند درخواست تاکسی که طی سالهای اخیر در بسیاری از کشورهای اروپایی به اجرا درآمده بود، پس از اجرا در تهران و کرج، پایش به اصفهان هم باز شد.

پس از آغاز فعالیت تپسی در اصفهان، با تصمیم مدیریت آن، قرار شد از چهارم تا نهم اردیبهشت تمام سفرهای درون‌شهری در اصفهان با تپسی به صورت رایگان انجام شود.

مدیرعامل تپسی در اصفهان در گفتگو با خبرنگار "بسیج" اظهارمی کند: در این طرح که تا پایان روز جمعه 8 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، شهروندان اصفهانی با اپلیکیشن تاکسی آنلاین تپسی (TAP30) می‌توانند تمام سفرهای درون‌شهری خود را به رایگان انجام دهند.

میلاد منشی پور هدف از اجرای این طرح را آشنایی بیشتر شهروندان اصفهانی با سامانه درخواست خودرو تپسی عنوان کرده و می افزاید: پیش از این طرح جمعه رایگان را در تهران اجرا کردیم که با استقبال بی‌سابقه شهروندان تهرانی مواجه شد.

وی ادامه می دهد: هفته‌ رایگان تپسی در اصفهان قرار بود در هفته‌ اول آغاز به‌کار این مجموعه انجام شود اما در نهایت با توجه به تصمیم هیئت مدیره مقرر شد این طرح همزمان با هفته‌ی نکوداشت اصفهان اجرا شود.

استفاده از TAP30نسبت به آژانس های دیگر به صرفه است

حالا این روزها وقتی عجله داری و می خواهی از آژانس یا تاکسی استفاده کنی همه پیشنهاد می دهند که با نصب اپلیکیشن های اسنپ یا تپسی، از تاکسی های آن لاین استفاده کنی، چون زود و با هزینه کمتر به مقصد می رسی!

خیلی ها با وجود شک و تردیدهایی که در استفاده کردن یا استفاده نکردن از این اپلیکیشن دارند با این حال نرم افزار آن را در گوشی همراه خود نصب می کنند و شاید یک بار هم شده از آن استفاده کرده یا قصد دارند، استفاده کنند.
یکی از شهروندان اصفهانی که از تپسی استفاده کرده و رضایت کامل از خدمات آن دارد، می گوید: هزینه پرداختی به رانندگان این نوع خدمات آژانس، در مقابل سایر آژانس ها ناچیز است و از طرفی به موقع به مقصد می رسم.

عاطفه سجادی اضافه می کند: رانندگان این نوع سرویس ها، از اقداماتی که منجر به افزایش دستمزدشان شود مثل استفاده از سامانه هوشمند تاکسی و طی مسیرهای طولانی برای رسیدن به مقصد تا هزینه بیشتری دریافت کنند، پرهیز می کنند.
این شهروند ادامه می دهد: بارها پیش آمده که یک مسیر همیشگی را از طریق آژانس رفته ام و به عنوان مثال 17 هزار تومان بابت طی این مسیر پرداخت کرده ام اما با استفاده از نرم افزار اسنپ، همان مسیر را 6 هزار تومان پرداخت کرده ام.

سجادی خاطرنشان می کند: استفاده از تپسی نسبت به آژانس های دیگر بسیار به صرفه است.
وی می افزاید: این سرویس به مخاطبان خود گردش حساب داده، از طرفی بعد از اعلام مقصد مورد نظر، عکس، شماره تلفن راننده، شماره خودرو، رنگ خوردو که اغلب انواع خودروها را شامل می شود، را در اختیار مسافر قرار می دهد.
وی می گوید: این سرویس خدمات پشتیبانی دارد به عنوان مثال می توانید مشکلات خود در مورد خودرو یا راننده و همچنین هزینه یا نرم افزار را در اختیار مدیریت این سرویس قرار دهید.
یکی از کارمندان شرکت گاز استان اصفهان هم که اپلیکیشن تپسی را بر روی تلفن همراه خود نصب و از خدمات آن استفاده کرده است، اظهارمی کند: خوشبختانه این نرم افزار ها امکان رصد خودرو در طول مسیر توسط ، شرکت، راننده، مسافر و خانواده وی را فراهم کرده است.
وی ادامه می دهد: رانندگان فعال در این نرم افزار ها حاضر به تغییر مسیر نیستند هر چند در برخی مواقع این ضرورت پیش می آید آن هم به دلیل ترافیک یا تراکم خودرو اما با این حال مسیر خود را از آن جایی که رصد می شوند، به هیچ عنوان تغییر نمی دهند، البته مسئولان مربوطه این نرم افزارها، تغییر مسیر را رصد می کنند.
این شهرونداصفهانی اضافه می کند: یکی دیگر از مزایای این خدمت در کلان شهری مثل اصفهان این است که اگر شیئ یا وسیله ای را در خوردرو جا بگذارید، می توانید از طریق ارتباط با پشتیبانی این نرم افزار، شیئ مورد نظر خود را بازپس بگیرید؛ همچنین امکان این وجود دارد که پرداخت هزینه سفر خود را به صورت اینترنتی پرداخت کنید.
وی ادامه می دهد: با استفاده از تپسی این امکان وجود دارد تا پس از پایان مسیر به رانندگان امتیاز دهیم که این امیتاز دهی سبب ادامه همکاری رانندگان با شرکت می شود.
رانندگان هم از فعالیت برای TAP30راضی هستند

یکی از کارمندان شرکتی خصوصی در اصفهان نیز بیان می کند: بعد از ظهرها برای تأمین مخارج زندگی ام مسافرکشی می کنم، یک روز یک مسافر جوانی که دانشجو بود را سوار کردم، او به من پیشنهاد داد تا نرم افزار تپسی را نصب کنم و به جای مسافر کشی از طریق همکاری با این شرکت، مخارج زندگی ام را تامین کنم؛ من هم به حرف او گوش دادم و حالا از اینکه سفیر تپسی در اصفهان هستم ،خوشحالم.
یکی دیگر از رانندگانی که با نصب یکی از این اپلیکیشن ها فعالیت دارد، می گوید: از فعالیت برای شرکت تپسی راضی هستم چون وقت کمتری از من گرفته می شود و نسبت به آژانس ها کمیسیون کمتری به شرکت پرداخت می کنم، از طرفی نیازی به حضور فیزیکی نیست که وقتمان تلف شود.
وی ادامه می دهد: از طرفی یک نوع رقابت سالم بین رانندگان ایجاد می شود به گونه ای که اگر مسافران از شما رضایت داشته و مسافران بیشتری را به مقصد برسانید، مسافران بیشتری به شما معرفی می شود.
وی ادامه می دهد: یکی از همکارانم که در آژانس کار می کرد به تازگی فعالیت خود را در این شرکت ها آغاز کرده و راضی است، امیدوارم این نرم افزارهای به کار خود ادامه دهند چراکه ضمن رضایت مردم، سبب اشتغال زایی می شود براین اساس از مسئولان انتظار داریم تا حمایت های لازم قانونی و حقوقی را از این گونه فعالیت ها داشته باشند.
**

در مجموع به گفته کاربران، نرم افزار تپسی دارای ویژگی هایی اعم از دسترسی ساده و سریع، به صرفه و اقتصادی، با کیفیت، پرداخت آنلاین، برآورد هزینه سفر، نمایش زنده خودروها در نقشه و دسترسی ساده و سریع است.
امیدواریم فعالیت قانونی این گونه نرم افزارها که سازنده و پر مخاطب است هر چه سریع تر از سوی مسئولان شفاف سازی و اطلاع رسانی شود چرا که این گونه نرم افزار اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته مورد استفاده قرار می گیرد و به اعتقاد برخی افراد نتایج خوبی هم داشته است.

ارسال نظرات