آیت الله اشرفی شاهرودی:

وهابیت با مشرک خواندن شیعیان به دنبال نابودی اسلام است

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به تاسیس وهابیت از سوی انگلستان با هدف نابودی اسلام، گفت: وهابیت با مشرک خواندن شیعیان این هدف را دنبال می کند.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۵۵
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان  امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی، گفت: وهابیت با هدف از بین بردن اسلام از سوی انگلستان به وجود آمد و با مشرک خواندن شیعیان این هدف را دنبال می کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با اشاره به دلایل متهم کردن شیعیان به شرک از سوی وهابیت افزود: گذاشتن سر بر مهر در هنگام سجده به ویژه اگر مهر از تربت کربلا باشد از نگاه وهابیت سجده کردن بر امام حسین(ع) است و حاجت خواستن از ائمه اطهار(ع) نیز از سوی آنان شرک خوانده می شود.

وی در ادامه در پاسخ به این اتهامات گفت: خداوند سجده بر زمین را به دلیل پاک و طاهر بودن آن امر فرموده و خاک مهر از زمین است. همچنین درخواست حاجات از ائمه اطهار(ع) به دلیل درخواست آنان از خداوند برای برآورده شدن حاجات ما با توجه به آبرو و شأن خاص و والای آنان در نزد خداوند است.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین با اشاره به آیه ای از قرآن کریم درباره شرک، افزود: خداوند در قرآن می فرماید: «أفرأیت من اتخذ الهه هواه» و شرک به این معنا است که البته از دامان تشیع به دور است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها