خبرهای داغ:
مسوول جبهه فرهنگی برخوار:

مدیریت فعال، متدین، انقلابی و کارآمد نسخه علاج مشکلات

برای موضوع مهم انتخابات لازم است نیروها و کاندیداهای ارزشی و انقلابی شایسته حاضر در صحنه انتخابات، مورد حمایت و تصدیق قرار بگیرند، مبنا هم به فرموده رهبری در سخنرانی ابتدای سال ۹۶ در آستان رضوی مشخص است: «مدیریت فعال، متدین، انقلابی و کارآمد» به عنوان نسخه علاج مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه اسلامی ما در تمامی عرصه و سطوح از جمله شهر دولت آباد و … است.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۹۰
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ نزدیک شدن به ایام انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و شرایط خاص سیاسی، اقتصادی حاکم بر جمهوری اسلامی ایران و کشور های منطقه، اهمیت حضور پرشور و حماسی مردم در صحنه انتخابات و همچنین انتخابی آگاهانه و بر مبنای معیارهای برگرفته از آرمان های انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب را دو چندان می کند. از این رو بر آن شدیم با حجت الاسلام و المسلمین شیخ جابر انصاری روحانی فعال، سخنران توانا و مسئول جبهه فرهنگی شهرستان برخوار و قرار گاه امیرالمونین شهر دولت آباد درباره معیار های اصلاح و اهمیت حضور مردم در اتخابات به گفتگو بنشینیم، شما را به خواندن این گفتگو دعوت می کنیم:

* مقدمه ای در مورد دو انتخابات پیش رو در سال جاری بفرمایید.
انتخابات عرصه بزرگی برای ملت ایران است به طوری که مردم؛ مسئولان در همه سطوح و رده ها را با واسطه و یا بدون واسطه با رای و نظر خود آزادانه تعیین می کنند و این از افتخارات و امتیازات جمهوری اسلامی است.
انتخابات پیش رو هم به صورت مشخص در مدیریت کلان و مدیریت شهری یعنی در عالی ترین و جزئی ترین امور مردم نقش ویژه دارد و با همه حساسیت ها (که در این هنگام مجال بحث و گفتگوی آن نیست)، همه مردم واقفند که تعیین رئیس جمهور با وجود ناملایمات و گله مندی های این چند ساله مردم از مدیریت اجرایی و مسئولان و همچنین در سطح پایین تر آن در سطح شهر دولت آباد، گه مندی موجود مردم در این عرصه نیز، حساسیت و اهمیت پیش از پیش مردم دولت آباد را بر انگیخته است.
مسئولان در هر عرصه ای از نظام اسلامی باید یک دوره شاخصه های مسئول در نظام اسلامی را بشناسند و بعد پا به عرصه محک انتخاباتی بگذارد؛ البته شناخت این معیارها در وضع کنونی برای  مردم بسیار مهم است تا بتوانند اصلح را انتخاب کنند و هم اکنون نیز عده ای به هر حال احساس تکلیف کرده اند که امیدواریم بین خود و خدا از این احساس سربلند باشند.
به طور مختصر اگر بخواهم عناوینی را مطرح کنم به چند عنصر از جمله تعهد و دینداری، صداقت، توجه به عملکرد گذشته، دست پاکی و صداقت در مسئولیت پذیری، آشنایی و تخصص در امری که می خواهند بر عهده بگیرند، انقلابی بودن، ارزشی بودن و از جنس مردم بودن به گونه ای که درد و اولویت های مردم را احساس کرده و به صورت جهادی فعالیت کنند.
*در خصوص روند نظارتی بر تایید کاندیداها توضیح بفرمایید؟

تایید صلاحیت در مورد انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای محترم نگهبان است نهادی که از نمادهای ارزشی و معتمد نظام است و بنا بر تاکیدات مکرر مرحوم امام و رهبر فرزانه انقلاب نظر شورای نگهبان نافذ و همه باید از آن تبعیت کنند. همچنین بدیهی است مانند شورای نگهبان در همه کشورهای دنیا معمول است که با نام هایی چون دادگاه عالی، شورای عالی انتخابات و … از آن ها یاد می شود.

در روند تایید صلاحیت ها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر دولت آباد هم اگر در همان ابتدا هیات اجرایی و نظارات در تمام مراحل بر اساس تقوا، قانون، امانت و انصاف عمل کند جای هیچ شبهه ای باقی نمی ماند، در تمام مراحل چه شهرستان، استان و یا حتی پایتخت معنایی ندارد که فردی به ناحق در تمامی مراحل یا مرحله رد و در مرحله و یا زمانی نامتعارف تایید شود، البته این نافی امکان خطای انسانی نیست چرا که انسان ممکن الخطاست و البته نه جایز الخطا؛ این حق قانونی افراد است که در تمامی مراحل پیگیر احراز صلاحیت خود بر اساس ضوابط موجود باشند، بنا بر این از این باب برای همه عزیزان که این بار سنگین را بر عهده دارند از پیشگاه محضر الهی طلب خیر و توفیق صلاحیت در تصمیم دارم.

نکته دیگری که باید یادآور شوم اینکه اسرار زندگی فردی مردم که در اختیار هیآت اجرایی و نظارت است نباید بین مردم منتشر گردد و مردم همه بدانند که الزاما رد صلاحیت افراد به معنای فسق یا طرد این افراد نیست بلکه به معنای عدم احراز صلاحیت آن ها برای تصدی کرسی های مربوطه است؛ بنا بر این این افراد کماکان مانند قبل محترم و موثر در جامعه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

*به نظر شما به عنوان مسئول جبهه فرهنگی شهرستان برخوار و به عنوان یک روحانی نافذ کلام در بین جوانان و مردم، آیا شایسته نیست افرادی مانند شما و دیگر روحانیون و فعالان انقلابی شهرستان و شهر دولت آباد، حضور فعال تر داشته و حتی افرادی را مشخص تر و فراتر از معرفی الگوهای نظری به مردم معرفی کنید؟

در مورد نقش روحانیت به نظر حقیر این انقلاب و ارزش های آن به دست روحانیت و نقش روشنگرانه آنان پیروز شده و در ادامه توفبقاتی نیز یافته است؛ همانطور که رهبر انقلاب در خاطره ای می فرمایند: «به حضرت امام عرض کردم این طلبه ها بودند که مثل زنبور عسل روی شهد علم و معرفت شما نشستند و به سراسر کشور انتقال دادند»؛ واقعا امروز هم باید اینگونه باشد و کافی است همه ما این چنین عمل کرده و همه تحت بیانات گران سنگ رهبر فرزانه انقلاب اجتماع و عمل کنیم و متعاقبا به گوش ملت برسانیم.
شهرستان ما بسیار غنی و بهرمند از روحانیون شایسته و انقلابی است مضافا این که این وظیفه محدود به روحانیون نیست و جوانان انقلابی نیز می توانند در این عرصه روشنگری کنند، در مجموع به نظر می رسد که روحانیون و جوانان انقلابی باید با حضور انقلابی در صحنه انتخابات به نقش و وظیفه خود به خصوص در انتخابات پیش رو که مثل همه ادوار گذشته حساس و سرنوشت ساز است؛ عمل کنند.
بنا بر این انتظار می رود آنچنان که فرمودید و نظر به تجربه های انتخاباتی گذشته، نیروها و کاندیداهای ارزشی و انقلابی شایسته حاضر در صحنه انتخابات، مورد حمایت و تصدیق قرار بگیرند، مبنا هم به فرموده رهبری در سخنرانی ابتدای سال ۹۶ در آستان رضوی مشخص است: «مدیریت فعال، متدین، انقلابی و کارآمد» به عنوان نسخه علاج مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه اسلامی ما در تمامی عرصه و سطوح از جمله شهر دولت آباد و … است.

ارسال نظرات