خبرهای داغ:
فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا:

ارتش جمهوري اسلامي ايران در مقابل هرگونه تهديدي آماده است

فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران در مقابل هرگونه تهديدي برنامه‌ريزي دارد و آماده است تا دست دشمنان و متعرضان به كشور را قبل از بلند شدن از بازو قطع كند.
کد خبر: ۸۸۴۸۸۲۴
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، امیر سرتیپ محمدرسول همتی ظهر امروز در مراسم رژه روز ارتش که در جوار امامزاده شاهرضا برگزار شد، اظهارداشت: در اوایل انقلاب دشمنان وناآگاهان شعار انحلال ارتش را سر داده بودند که با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب روزی به نام ارتش توطئه موردنظر خنثی شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار به فاصله حدود ۲ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط امام به نام روز ارتش نامگذاری شد تا پاسخی مناسب به وفاداری ارتشیان به آرمان‌های انقلاب باشد، افزود: از ۱۹ بهمن ۵۷ و دیدار نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره)، ارتشی‌ها با سرعت بیشتری به انقلاب پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از همان ابتدا کار خود را برای دفاع از میهن اسلامی شروع کردند و با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش در پی سرکوب ناآرامی‌ها آمدند.

فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا گفت: امام راحل (ره) به این نتیجه رسیدند که ارتش ظرفیت و امکان بسیار قابل توجهی را در اختیار انقلاب و نظام اسلامی قرار می‌دهد و می‌تواند به عنوان بازوی پر توان نظام وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با دیدگاهی مبتنی بر بصیرت الهی بر خلاف برخی از شایعه پراکنی‌ها به ارتش اعتماد کردند، بیان کرد: بدنه اصلی ارتش نیروهای مؤمن هستند، ارتشیان هم در مقابل پاسخ این اعتماد را دادند و ثابت کردند که بازوی پرتوان نظام و یار ولایت هستند.

امیر همتی گفت: ارتش قبل از انقلاب نيز بدنه مومن و متديني داشت و افراد كمي در قالب فرماندهان ارشد دست نشانده پهلوي بودند اما ساير رده‌هاي اين سازمان برخاسته از آحاد مختلف مردم بودند .

وی با بیان اینکه اعتماد امام خميني(ره) به ارتش سبب شد تا ارتشي كه موجوديت داشت، مشروعيت پيدا کند، اظهارداشت: ارتش در دوران قبل از انقلاب نیز موجودیت داشت، اما صدور فرمان تاریخی امام راحل (ره) به ارتش، مشروعیت بخشید و نیروه‌های آن نیز وقتی اعتماد امام(ره) را مشاهده کردند، بیش از پیش، در خدمت به ایشان و انقلاب، جانفشانی و فداکاری کردند.

فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا افزود: ارتش بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب به مقابله با ضدانقلاب پرداخت و بعد از جنگ تحمیلی با همراهی دیگر نیروهای مسلح از آب‌وخاک کشور عزیزمان دفاع کرد.

وی بیان کرد: ارتش در کنار نیروهای مردمی و سپاه نقش مهمی در مبارزه با تحرکات جدایی‌طلب در بخش‌های مختلف کشور داشت و امروز همه ارتش در آماده‌باش است.

امیر همتی گفت: ارتش به عنوان یک نیروی مکتبی و ولایی همواره برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آماده است.

وی اظهارداشت: ارتش با مجاهدت‌های خود در طول انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، مدال افتخار مقام عظمای ولایت را بر سینه خود می‌بیند.

فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا با بیان اینکه جایگاه والای ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان امروز بر کسی پوشیده نیست، افزود: این نیروی نظامی تحت زعامت و رهبری فرماندهی کل قوا و با تکیه بر جوانان برومند خود برای حفاظت از مرزهای آبی، خاکی و هوایی همواره با قدرت و صلابت ثابت قدم و استوار است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 تحت عنوان « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی فرمانده مظعم کل قوا، گفت: مهمترین تولید ارتش جمهوری اسلامی ایران، امنیت پایدار در کشور است، باتوجه به اینکه ایران در ناامن‌ترین منطقه جهان واقع شده است اما به عنوان امن‌ترین کشور جهان شناخته می‌شد که این مسئله نشان دهنده موفقیت تدابیر رهبر مظعم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا و تلاش سربازان انقلاب اسلامی است.

امیر همتی افزود: گروه 22 توپخانه ارتش یکی از یگانهای توپخانه‌ای ارتش محسوب شده و با بازنگری در وضعیت سلاح و مهمات خود، زمینه مقابله با هرنوع تهاجمی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در ابتدای جنگ تحمیلی قوای مسلح کشور حتی برای تأمین سیم خاردار و RPG7 با محدودیت مواجه بودند اما امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و روحیه خودباوری ایجاد شده در نیروهای مسلح، در همه عرصه‌ها خودکفا شده‌ایم.

امیر همتی بیان کرد: طراحی و ساخت ناوشکن جماران که یک ناو راهبردی در منطقه جنوب غرب آسیا محسوب می‌شود یا طراحی و ساخت هواپیمای صاعقه و تانک ذوالفقار از جمله دستاوردهای ارتش محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در عرصه تولید علم هم ارتش جمهوری اسلامی ایران امروزه در جایگاهی قرار دارد که زمینه مناسب برای تحیلات تا مقطع کارشناسی ارشد را ایجاد و پشتیبانی کرده است.

فرمانده گروه 22 توپخانه ارتش شهرضا افزود: بسیاری از دانشجویانی که از کشورهای دوست و برادر امکان تحصیل در دانشکده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را به دست می‌آورند بر پشرفته بودن دوره‌های نظامی ارائه شده در ایران اعتراف می‌کنند زیرا ما توانستیم علم را تجربه دوران دفاع مقدس آمیخته و به کار ببریم.

وی با اشاره به تهديداتي كه در جغرافياي اطراف كشور در چند سال گذشته وجود داشته است، اظهارداشت: ارتش جمهوري اسلامي ايران در مقابل هرگونه تهديدي برنامه‌ريزي دارد و آماده است تا دست دشمنان و متعرضان به كشور را قبل از بلند شدن از بازو قطع كند.

امير همتي گفت: گروه 22 توپخانه ارتش در دوران جنگ تحمیلی با حضور مقتدرانه در عملیات‌هایی نظیر والفجر، خیبر، کربلای 8 و بیت المقدس، نقش بسیار مهمی در مقابله با تهاجم دشمن و دفاع از خاک کشور بر عهده داشت و در این راه 232 شهید و 634 جانباز را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در مراسم گرامیداشت روز ارتش در شهرضا، در بخش رژه موتوری، برای نمایش توان تسلیحاتی و ادوات جنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بخشی از جنگ افزارهای این نیرو به نمایش درآمد.


ارسال نظرات