خبرهای داغ:
به همت بسیجیان پایگاه شهید دستغیب اصفهان؛

اینجا اقتصاد مقاومتی در میدان عمل جلوه‌گر است

آنجا که از دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌ها کاری ساخته نیست، بسیج به داد مردم می‌رسد و با سازندگی و محرومیت زدایی، رنگ و رویی تازه به این شهر می بخشد
کد خبر: ۸۸۴۶۵۸۶
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بسیج مردمی‌ترین نیروی انقلابی که از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا به امروز بازوی این نظام مقدس بوده و همراه در کاستی‌ها به داد آن رسیده است.

امروز که اقتصاد کشور در شرایط بحرانی است، مردم کم‌بضاعت دیگر توان سازندگی ندارند و پدیده ساخت‌وساز خود با رکود بی‌سابقه مواجه شده است.

با رسیدن سال نو و شروع ایام دید و بازدید، مردمی که نتوانسته‌اند به زندگی خود سروسامانی بدهند، خجل از نگاه میهمانان خود عوض تجربه سالی شیرین تلخی‌ها و سرافکندگی‌ها را نظاره می‌کنند، اما این‌با نیز نیروی جهادی و برخواسته از متن جامعه به پا می‌خیزد و به یاری همین مردم می‌آید.

آری، آنجا که از دولت، مجلس و دیگر دستگاه‌ها کاری ساخته نیست، بسیج به داد مردم می‌رسدو با سازندگی و محرومیت زدایی، رنگ و رویی تازه به این شهر می بخشد.

قرارگاه سازندگی بسیج از زمانی که رهبر معظم انقلاب بر مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، همه‌ساله توجه ویژه‌ای بر ساختارهای این مهم داشته و امروز نیز در سراسر کشور در حال سازندگی و محرومیت‌زدایی است.

اصفهان نیز شهری است که برخلاف ظاهر برخوردار آن دارای مناطق محروم و کم‌برخورداراست، این شهر محلاتی دارد که حتی از امکانات اولیه شهری همچون آسفالت و فاضلاب و… بی‌بهره است.

قرارگاه فرهنگی و سازندگی مقداد تاکنون موفق به شناسایی بخش عمده‌ای از این مناطق شده و سازندگی و آبادانی این محله‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

یکی از این مناطق که به طور معمول از توجه دستگاه‌ها و حتی شورای شهر به‌دور مانده و کمترین بودجه را در اعتبارات شهری از آن خود کرده، منطقه زینبیه از توابع شهرداری منطقه ۱۴ است.

سرگرد پاسدار سیدحسن هاشمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۷ مقداد منطقه زینبیه با تاکید بر لزوم توجه بیشتر دستگاه‌ها به منطقه زینبیه عنوان کرد: این منطقه که در شمال شرقی شهر اصفهان واقع شده از توابع شهرداری منطقه ۱۴ به‌شمار می‌آید که به لحاظ تخصیص امکانات و بودجه شهری از مناطق کم‌برخوردار این شهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از ساکنان شهر اصفهان در منطقه زینبیه سکونت دارند یادآور شد: با توجه به لزوم رسیدگی ویژه به این منطقه به دلیل سطح بالای محرومیت حاکم بر این محلات، قرارگاه محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی بسیج سازندگی و سازمان بسیج مستضعفین از دوسال پیش تاکنون فعالیت‌های چشم‌گیری را در این منطقه انجام دادند.

هاشمیافزود: در منطقه زینبیه محله‌های دارک، ارزنان، حصه، جلوان و منطقه شهرک ولی‌عصر از مناطقی است که به عنوان نقطه هدف بسیج سازندگی جهت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به تشدید فعالیت‌های بسیج در طول چند ماه اخیر اظهار کرد: یکی از اقدامات ویژه که در آستانه نوروز ۹۶ برای محله ارزنان در دست اقدام قرار گرفت، زیباسازی این محله بود که با استفاده از بشنه‌زنی و دیوار نویسی فضایی متناسب با نوروز را جلوه‌گر شده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی مقدادبا بیان اینکه هم‌اکنون پروژه زیباسازی محله ارزنان در حال تکمیل است افزود: پس از اتمام این طرح، پروژه جدیدی را در محله دارک اجرایی خواهیم کرد که در آن محله با انجام فعالیت‌های ساخت‌و ساز و زیباسازی به خانواده‌های محروم جهت بازسازی محله کمک خواهیم کرد.

وی در رابطه با میزان اعتبار درنظر گرفته شده برای زیباسازی محله ارزنان اذعان کرد: سازمان بسیج سازندگی ابتدا اعتباری برای بشنه‌زنی حدود ۵۰ متر را برای این اقدام درنظر گرفته بود اما با توجه به اینکه بسیجیان به صورت جهادی به جای این مساحت، ۲۵۰ متر را بشنه‌زنی کردند، سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان و بسیج سازندگی ناحیه امام صادق(ع) اعتبار ویژه‌ای را به این امر اختصاص دادند که درنهایت بشنه‌زنی و دیوارنویسی بیش از ۴۸۰۰ مترمربع از دیوارهای محله ارزنان انجام شد.

هاشمیپیرامون چگونگی همکاری سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان و بسیج سازندگی اظهار کرد: با توجه به اینکه دیوارنویسی یک فعالیت ذاتی برای سازمان زیباسازی است، این سازمان تامین مصالح موردنیاز را عهده‌دار شده و اجرای فعالیت و تامین نیروی انسانی را به طور خاص، پایگاه مقاومت بسیج شهید دستغیب عهده‌دار شده است.

وی در تشریح نحوه عملکرد بسیج در اجرای این پروژه عنوان کرد: تعداد ۳۰ نفر بسیجی به صورت روزانه از ساعت هفت صبح تا شش بعد از ظهر به صورت جهادی در حال فعالیت هستند که این افراد از دو ماه پیش تاکنون بدون دریافت هیچ‌گونه حقوق و مزایایی به این اقدام خداپسندانه مشغول هستند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ۱۷ مقدادبا تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی بر رفع محرومیت حداکثری و از بین بردن فاصله طبقاتی در تمام شهرهای کشور اذعان کرد: برای تحقق این مهم لازم است دستگاه‌هایی همچون شهرداری، شورای شهر، سازمان‌های بسیج و در برخی موارد، وزارت‌خانه‌هایی همچون وزارت نیرو پا در عرصه سازندگی بگذارند چراکه این فعالیت‌ها وابسته به هیچ گروه و حزبی نبوده و نیست و از اجرای این‌گونه فعالیت‌های عام‌المنفعه همه مردم بهره‌مند خواهند شد.

هاشمی در پایانبا اشاره به اهمیت مقوله فرهنگ و توجه به ساختارهای فرهنگی در عرصه سازندگی یادآور شد: در کنار این اقدامات و همکاری دستگاه‌های مذکور، لازم است سازمان‌هایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون‌های فرهنگی و به‌طور کلی همه مجموعه‌های مرتبط با فرهنگ، در این اقدامات دخیل شده و ساختارهای فرهنگی را در کنار ساختارهای فیزیکی یک شهر بازسازی و احیا کنند.

ارسال نظرات