خبرهای داغ:
امام جمعه رزن خبر داد

برگزاری مراسم اعتکاف در 21 مسجد شهرستان رزن

امام جمعه رزن از برگزاری آیین اعتکاف ماه رجب همزمان با سراسر کشور در 21 مسجد شهرستان رزن خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۶۵۱۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

حجت الاسلام سیدعبدالعظیم مولازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن اظهار داشت : اعتکاف در اسلام از جمله مهمترین فرایض عبادی است که نزد بزرگان دینی، از جایگاه رفیع برخوردار بوده است،

وی افزود : اعتکاف یعنی دوری گزینی از مظاهر دنیوی و استقرار در مکانی خلوت و آرام به منظور عبادت خالصانه خداوند متعال است و بهترین زمان برای توبه و فرصتی برای خدایی شدن و سبک بالی را فراهم می سازد.

امام جمعه رزن خاطرنشان کرد : اعتکاف مخصوص ایام خاصی نیست ولی طبق روایات و احادیث بهترین زمان آن، ایام البیض ماه رجب است .

وی تصریح کرد : در شهرستان رزن در 21 مسجد، 3 مسجد در شهرها و 18 مسجد در روستاها ؛ اعتکاف برگزار شده است و اکثر شرکت کنندگان جوان و نوجوان هستند .

مولازاده بیان کرد : بر اساس فرموده بزرگان دین ماه رجب همچون نهری است در شهر بهشت که آب آن مثل عسل شیرین است و هر کسی یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از شیرینی آن به او خواهند چشاند .

وی در رابطه با ایام البیض نیز گفت : بیض یعنی سفیدی، تاریخچه آن به حضرت آدم(ع) می رسد ، حضرت آدم(ع) زمانی که از بهشت رانده شد، چهره اش سیاه شد، به ایشان خطاب آمد اگر می خواهی توبه ات پذیرفته شود، سه روز 13، 14 و 15 ماه رجب را در مکانی روزه بگیر ، تا بالاخره در پایان روز 15 صورتش به سفیدی گرویده شد و به حالت اولش برگشت، به همین دلیل به ایام البیض مشهور شد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات