خبرهای داغ:
فرماندار همدان مطرح کرد

انتخابات و سیاستگذاری در بخش اقتصاد و اشتغال دو ماموریت مهم امسال

فرماندار شهرستان همدان انتخابات و سیاستگذاری در بخش اقتصاد و اشتغال را به عنوان دو ماموریت مهم در سال جاری معرفی کرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۳۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی تعالی امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تشکر از مدیران دستگاه ها و نهادهای اجرایی شهرستان همدان در همکاری برای انجام ماموریت های اداری و اجرایی اظهار داشت : امیدواریم در سال جدید در راستای سیاست های تدبیر و امید بتوانیم حرکت های خوبی در بخش اشتغال و ئوسعه اقتصادی استان و شهرستان داشته باشیم.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال» از سوی مقام معظم رهبری گفت : این عنوان برای دولت و همه مجریان حساسیت بحث اقتصاد و اشتغال را مشخص می‌کند.

فرماندار شهرستان همدان انتخابات و سیاستگذاری در بخش اقتصاد و اشتغال را به عنوان دو ماموریت مهم در سال جاری معرفی کرد و بیان داشت : انتخابات یکی از رویدادهای مهم در سطح ملی و بین المللی است که حضور پرشور مردم در آن می تواند بازتاب های بسیار خوبی در سطح جهان داشته باشد چرا که این حضور مورد تحلیل و تفسیر قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه زمانبندی انتخابات با دستور وزیر کشور از سال گذشته آغاز شده بود، افزود : در ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا شاهد دو اتفاق مهم و بسیار خوب در سطح شهرستان همدان بودیم.

تعالی حضور موثر جوانان و افراد با سطح تحصیلات عالیه را به عنوان دو اتفاق بسیار خوب در ثبت‌نام دواطلبان برای شورای شهر و روستا دانست و ابراز داشت: این‌ها نشانگر این است که می توانیم در دوره جدید در انتخابات شوراهای اسلامی و شهر یک طیف کارشناسی و فرهیخته را در شوراها رقم بزنیم.

وی با درخواست همکاری از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در بحث اجرای انتخابات عنوان کرد : در انتخابات گذشته با همکاری مدیران کمترین تخلف و کمترین مشکل را در سطح اجرا داشتیم و توانستیم این ماموریت مهم را به خوبی انجام دهیم.

* ثبت نام 977 داوطلب در انتخابات شورای شهرستان همدان

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه امسال به دلیل همزمانی دو انتخابات مهم نیاز به همکاری و همیاری مدیران دستگاه‌ها بیشتر احساس می شود، تاکید داشت : بنابر قانون همه دستگاه‌ها موظف هستند در این زمینه همکاری لازم را با مجریان انتخابات داشته باشند و امید است با همکاری مدیران، انتخابات مهم را با سرافرازی و روسفیدی برگزار کنیم.

وی از ثبت نام 977 داوطلب در انتخابات شورای شهرستان همدان خبر داد و بیان داشت: از این میزان به تعداد 328 نفر از شهر همدان، 22 نفر از مریانج، 22 نفر از جورقان و 14 نفر از قهاوند ثبت نام کرده‌اند.

تعالی با بیان اینکه بخش مرکزی همدان با 422 نفر بیشترین آمار ثبت نامی از داوطلبان را دارد، افزود: به تعداد 363 نفر در گروه سنی 35 تا 40 سال ثبت نام نموده اند که این نشانگر این است که قشر جوان در انتخابات آتی شورا حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در رده سنی 40 تا 50 سال 302 نفر ثبت نام کرده‌اند، گفت: بیشترین حضور در رده سنی 30 تا 45 سال است که این جای امیدواری دارد.

فرماندار شهرستان همدان از ثبت نام 64 خانم در انتخابات شورای شهرستان همدان خبر داد و ابراز داشت : این افراد برای شورای شهر داوطلب شده اند که 43 نفر از آنها در همدان هستند.

وی با بیان اینکه 434 نفر از داوطلبان با تحصیلات عالیه ثبت نام کرده‌اند در تفکیک آنها اضافه کرد: به تعداد 262 نفر با مدرک لیسانس ، 153 نفر با مدرک فوق لیسانس و 16 نفر با مدرک دکتری در انتخابات ثبت نام کرده اند.

تعالی افزود : با تشکیل هیئت اجرایی در طول چند روز آینده بررسی صلاحیت ها را خواهیم داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با عنوان اینکه در سال گذشته کسب و کارهای متوسط و کوچک در سطح شهرستان رونق یافت یادآور شد : یکی از نمونه‌های اشتغالزایی راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک دیبا توسط آقای لطفی با حضور 150 نفر است که در این مراسم از ایشان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات