خبرهای داغ:
دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان مطرح کرد

توجه به فریضه مقدس نماز عاملی مهم برای آبادانی و تربیت جامعه

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: توجه به فریضه مقدس نماز را به عنوان عاملی مهم برای آبادانی و تربیت جامعه برای تمامی شاخص ها است.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۲۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان نام گذاری سال به عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم تحقق بخش این شعار مناسب باشیم.

وی اساس جامعه و انسان را بر تربیت دانست و بیان داشت: خداوند وقتی انسان را آفرید به حال خود رها نکرد و برای رشد و ارتقای او ابزاری مناسب مد نظر قرار داد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به فرموده امام راحل تربیت را به عنوان کارکرد اصلی حکومت اسلامی معرفی کرد و ابراز داشت: تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و صنعتی برای این است که تربیت صحیح ایجاد شود.

وی با بیان اینکه عدم وجود تربیت صحیح در فرآیند تمامی امورات جاری کشور موجب بی اثر بودن نظام اعتقادی می شود، افزود: نظام اعتقاد اسلامی، قرآن و اهل بیت(ع) و تمامی امور برای تربیت است.

حسنی‌حلم خودسازی را لازمه ساختن جامعه سالم عنوان کرد و تاکید داشت: اگر انسان می خواهد جامعه آباد و سالمی داشته باشد در درجه اول باید خود را تربیت کند تا جامعه اصلاح شود و اموری که خداوند برای انسان مقرر کرده در همین راستا است.

وی با بیان اینکه اساس نماز بر تربیت است، اضافه کرد: بنابر آیات قرآن سرفصل کل فعالیت های فرهنگی مقوله نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان توجه به فریضه مقدس نماز را به عنوان عاملی مهم برای آبادانی و تربیت جامعه برای تمامی شاخص ها معرفی و تاکید کرد: اگر در جامعه به دنبال نشاط اجتماعی، سلامت اجتماعی، مسئولیت پذیری، رعایت حقوق مردم و بیت المال هستیم با استفاده از رهگذر نماز می توانیم به تمام موارد دست یابیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری نماز در معنای واقعی کلمه در تولید و اشتغال و اثرات نماز اظهار داشت: شخصی که تولید و اشتغال را به معنای واقعی کلمه مطرح می کند باید کسی باشد که خود و جایگاه خود را بشناسد، مسئولیت پذیر باشد کیفیت را در سر منزل مقصود قرار دهد تا کالایی را که تولید می‌کند درست باشد، برای اشتغال دل بسوزاند، حق و حقوق مردم و بیت المال را بشناسد و این فردی است تلاش‌گر که همه این‌ها از آثار نماز است.

*ناکارآمدی اقدامات بسترسازی اجرای فریضه مقدس نماز در جامعه

حسنی‌حلم با مخاطب قرار دادن افرادی که در بستر کار قرار گرفته و خداوند به آنها تمکن عنایت فرموده است، گفت: باید از این تمکن برای اقامه نماز استفاده کنید و با توجه به اینکه این تمکن دائمی نیست از فرصت ها استفاده کنید تا جامعه را آباد سازید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت رویکرد نماز در جامعه ابراز داشت: لازمه کاهش ناهنجاری، بدی‌ها و زشتی ها در جامعه، جاری ساختن رویکرد نمازی در جامعه است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان کاهش فساد و فحشاء، دروغ و تهمت، غیبت، بی ادبی و بی تربیتی نسبت به یکدیگر را از آثار رویکر نمازی بودن در جامعه عنوان کرد و افزود: خداوند نماز را نه تنها برای رشد انسان بلکه برای رشد جامعه مقرر فرمود تا بدین وسیله جامعه تربیت کند و باید همه در این خصوص تلاش کنیم چراکه وظیفه داریم.

وی با بیان اینکه در این راستا وظیفه افراد یک وظیفه حکومتی است، گفت: فرمایش امام علی (ع) به مالک اشتر نشان دهنده حکومتی بودن این وظیفه است.

حسنی‌حلم با اشاره به اینکه حکومت باید بسترساز و زمینه ساز اجرای فریضه مقدس نماز در جامعه باشد تا جامعه سالم باشد و رشد کند، افزود: اقداماتی که در این خصوص انجام شده ناکارآمد و تاثیرگذاری کمی در پی داشته است.

وی عدم استفاده از روش های کارآمد و موثر، معرفی نکردن الگوهای صحیح به جامعه ، و اصرار زیاد برای نهادینه کردن این مهم در جامعه را از دلایل ناکارآمدی این اقدامات دانست و بیان داشت : در این خصوص باید در درجه اول خودمان عامل باشیم و از روش های روز بهره‌مند و یک الگوی صحیح را به جامعه معرفی کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه انسان دارای فطرت خداجو و حقیقت طلب و طالب رشد و ارتقا است، یادآور شد: این یک امر طبیعی است که انسان بخواهد یک جامعه سالم و پاکی داشته باشد بنابراین باید نواقص را بشناسیم و برای داشتن جامعه آباد و درست و عاری از هرگونه زشتی و بدی و ناهنجاری ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار