خبرهای داغ:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار:

اعتکاف مجموعه‌ای از عبادت‌هاست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار گفت: اعتکاف تنها یک عبادت نیست بلکه مجموعه ای از عبادتها را به همراه دارد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۱۱
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام محمد جمشیدی ظهر دوشنبه در دیدار و گفتگو با کارشناسان امور فرهنگی بیان داشت: اعتکاف تنها یک عبادت نیست بلکه مجموعه ای از عبادتها را به همراه دارد.

وی افزود: یکی از معیارهای فضیلت هر کاری، مطابقت آن با هدف کلی نظام آفرینش هست و هر چه این کار به هدف نزدیک‌تر باشد، دارای ارزش بیشتری خواهد بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهار با استناد به قرآن هدف از آفرینش انسان را عبادت و بندگی خداوند متعال دانست و اضافه کرد: اعتکاف مجموعه ای از این عبادت ها است که هر یک از این عبادت‌ها به تنهایی برای پیشبرد انسان در مسیر بی انتهای کمال، دارای آثار و برکات فراوان و فضیلت بسیارند.

جمشیدی با تاکید بر اینکه اعتکاف یک کار عبادی است که انسان در ۳ روز به درون و نفس خویش باز می‌گردد و با صیقل دادن درون خویش با توبه و استغفار، ره توشه‌ای برای آینده خود فراهم می‌سازد، گفت: اعتکاف فرصتی مغتنم برای اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان است تا درون خویش را از رذایل اخلاقی پاک سازی کرده و برای فضایل اخلاقی و دینی مهیا سازند.

وی تاکید کرد: معتکفین می‌توانند در مدت اعتکاف از سفره پر برکت الهی بهره‌مند شوند و از این طریق رابطه خود را با خدا به صورت معنوی حفظ کرده و استمرار بخشند.

کارشناس امور فرهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان بهار نیز گزارش مختصری از آمار و برنامه های اعتکاف سال گذشته ارائه داد و جمع بندی برنامه های فرهنگی پیشنهادی را برای سالجاری اعلام کرد.

محمد شهابی گفت: مراسم اعتکاف امسال نیز مطابق سنت احیا شده در سال‌های اخیر با همکاری هیئت امناء مساجد و نظارت تبلیغات اسلامی از روز سیزدهم رجب به مدت سه روز در مساجد مشخص شده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶ مسجد در شهرهای شهرستان بهار برای میزبانی از معتکفان آماده شده اند، گفت: ۹ مسجد نیز در بخش های شهرستان بهار در حال آماده سازی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات