قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد خبر داد:

اسکان ۶۴ هزار و ۶۰۰ زائر در کمپ‌ها و مراکز اسکان شهرداری طی نوروز 96

قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد گفت: در ایام نوروز 96 بالغ بر ۶۴ هزار و ۶۰۰ زائر در کمپ‌ها و مراکز اسکان شهرداری اسکان پیدا کردند.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۰۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از ستاد خبری استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی در خصوص خدمت‌رسانی مدیریت شهری در ایام نوروز بیان کرد: در طرح استقبال از بهار 96 تمام تلاش مدیریت شهری مشهد میزبانی شایسته از زائران و همچنین خدمت‌رسانی مطلوب به مجاوران بود.
 
وی افزود: در این راستا در سال گذشته برنامه‌ریزی ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف برای نوروز 96 به خصوص اسکان زائران، استقبال از زائران و مسافران، اطلاع‌رسانی، کاشت گل و نصب المان‌های فرهنگی و گل انجام شد.
 
قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد بیان کرد: در حوزه اسکان 2 مرکز اسکان موقت روباز، 7 مرکز موقت اسکان سرپوشیده و 11 مرکز اسکان اضطراری احداث شد.
 
کاظمی اضافه کرد: در ایام نوروز 96 بالغ بر ۱۵۶ هزار و ۷۰۰ خودرو در مراکز اسکان شهرداری مشهد پذیرش شدند.
 
وی در خصوص تعداد مسافران پذیرش شده در این مراکز اسکان گفت: همچنین در این مدت ۶۴ هزار و ۶۰۰ نفر از کمپ‌های و مراکز اسکان شهرداری استفاده کردند.
 
قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد عنوان کرد: با توجه به ناپایداری شرایط جوی شهر مشهد در ایام نوروز مراکز اسکان اضطراری و سوله‌های بحران در این مدت پذیرای 2 میلیون و ۸۰۰ زائر بودند.
 
کاظمی به ایجاد کیوسک‌های راهنمای زائر در نوروز اشاره کرد و ادامه داد: در نوروز امسال 24 کیوسک راهنمای زائر 24 ساعته در سطح شهر ایجاد شد که در مدت نوروز 96 به ۱۳۲ هزار خودرو از طریق این کیوسک‌ها اطلاع‌رسانی شد.
 
به گفته وی، همچنین خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمای زائر نیز به ۵۸۳ هزار خودرو در ایستگاه‌های مبادی ورودی شهر ارائه شد.
 
قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد در ادامه به زیباسازی فضای شهر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: به منظور زیباسازی بثری شهر نیز در ایام نوروز ۱۲ میلیون بوته گل در قالب المان و فرش گل در سطح شهر کاشته و در کنار آن ۵۴۰ المان گل به همراه ۱۰ هزار گلدان گل در شهر نصب شده است.
 
وی بیان کرد: همچنین مانند هر سال در ایام نوروز در سطح شهر المان‌های هنری نصب شد که امسال تعداد آن به 160 المان فرهنگی رسیده است.
 
کاظمی در خصوص جمع‌آوری پسماند در ایام نوروز عنوان کرد: در روزهای ابتدایی نوروز 96 شاهد رشد ۷ درصدی تولید زباله نسبت به سال گذشته بودیم.
 
وی افزود: توزیع آب آشامیدنی، کیسه زباله و استقرار نیروهای آتش‌نشانی در بوستان‌های سطح شهر نیز از اقدامات انجام شده همزمان با روز طبیعت بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها