خبرهای داغ:
در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان مطرح شد؛

لزوم ارتقاء زیرساخت ها و خدمات بهزیستی در شهرستان برخوار

تاجمیری در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی شهرستان با اشاره به وضعیت شهرستان در برخی از شاخص های بهزیستی، خواستار تقویت و ارتقاء خدمات و زیرساخت های بهزیستی در شهرستان شد و بر پیگیری نیازمندی ها توسط اداره بهزیستی شهرستان با استفاده از ظرفیت های استانی و محلی به ویژه خیرین و بخش های مردمی تأکید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۹۸۱۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ جلسه کار گروه تخصصی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان برخوار با حضور دکتر صادقی مدیر کل بهزیستی استان و اعضای کارگروه به ریاست فرماندار برخوار تشکیل شد.

فرماندار برخوار در این جلسه با تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن در سخنانی به اهمیت نقش فرهنگ و عناصر معنوی تشکیل دهنده ی جامعه پرداخت و گفت: با توجه به زیربنایی بودن حوزه فرهنگ، مسئولیت کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان دو چندان بوده و لازم است آسیب شناسی موقعیت فعلی در حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی با جدیت اعضاء کارگروه صورت گیرد.

اسفندیار تاجمیری با اشاره به سیاست واقع گرایانه و شفاف سازی دولت یازدهم در حوزه ی آسیب های اجتماعی و تشکیل مرکز رصد اجتماعی کشور و تقدیم گزارش مطالعات اجتماعی و میدانی با رویکرد آسیب های اجتماعی به فرموده ی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)؛ از اولویت بندی و تعیین پنج آسیب اعتیاد به مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق بحران خیز محور در سطح ملی خبر داد.

وی با توجه به اهمیت اجتماعی کردن مبارزه، تاکید کرد: همه ی مسئولان و آحاد مردم در این رابطه مسئولیت دارند و ضرورت دارد با تعریف پروژه های ملی و محلی و دخالت صاحبان فکر و اندیشه ورزان، تقویت ارزش ها و اعتقادات دینی و مشارکت خانواده ها در مسیر مقابله اقدام و به زمان بر بودن التیام آسیب های اجتماعی نیز توجه شود.

رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان با اشاره به وضعیت شهرستان در برخی از شاخص های بهزیستی از جمله عدم وجود مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، عدم تناسب فعالیت چهار مرکز آسیب های اجتماعی با نصاب جمعیتی شهرستان ، وجود ۱۹ مهد کودک، عدم وجود مراکز نگهداری از معلولان علیرغم بالا بودن جمعیت قابل توجه معلول در شهرستان و… خواستار تقویت و ارتقاء خدمات و زیرساخت های بهزیستی در شهرستان شد و بر پیگیری نیازمندی ها توسط اداره بهزیستی شهرستان با استفاده از ظرفیت های استانی و محلی به ویژه خیرین و بخش های مردمی تأکید کرد.

تاجمیری در پایان سخنان خود با اشاره به وجود مشکلاتی در بخش های فرهنگی، ساختار و عملکرد های اداری، کمبود های زیربنایی و عمرانی و پایین بودن سطح مشارکت های عمومی و حرفه ای خواستار تهیه برنامه اجرایی با موضوع آسیب های اجتماعی شهرستان در سال آینده شد و اظهار امیدواری کرد با تلاش و جدیت اعضاء و حمایت های استانی و مشارکت فعال مردمی بتوان در سال آتی میزان آسیب های موجود و تأثیر آنها را کاهش داد.

مدیر کل بهزیستی استان نیز در این مراسم در خصوص موضوع طلاق گفت: گزارش های ارائه شده نشان می دهد بضاعت شهرستان برای برنامه ریزی با هدف  کاهش آسیب ها از جمله طلاق وجود دارد.

صادقی در این جلسه ضمن اشاره به آمار طلاق در استان و علل بروز و افزایش آن راهکارهایی همچون برنامه ریزی برای دوری از موازی کاری در آموزش ها، تعامل دستگاه های اجرایی با یکدیگر و مرحله ای عمل کردن در امر ازدواج و طلاق بر اساس رویکردهای علمی را ارائه کرد.

وی در پایان آمادگی دستگاه متبوع برای همکاری در کاهش مشکلات در اداره ی ذیربط در شهرستان را با توجه به تغییر مدیریتی در این اداره اعلام کرد.

ارسال نظرات