خبرهای داغ:
فرمانده بسیج سازندگی سپاه استان همدان خبر داد

پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در همدان

فرمانده بسیج سازندگی سپاه استان همدان از پرداخت 15 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بیش از 800 واحد تولیدی و مشاغل خانگی طی امسال در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۳۹۲۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی با تشریح فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدائی اظهار داشت: در بخش عمرانی بسیجسازندگیبه منظور رفع محرومیت زدائی از مناطق محروم استان اقدام به ساخت خانه بهداشت، منازل محرومین، مناسب‌سازی منازل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثاگران و بهزیستی کرده است.

وی افزود: عمدهفعالیت‌های ما در روستاهای محروم و حاشیه‌های شهرهای محروم استان مانند کبودراهنگ، رزن، ملایر، نهاوند، اسدآباد، قهاوند و بخش‌های محروم شهرستان‌های تویسرکان و6 منطقه در شهر همدان مانند خضر، دیزیج، شهرک ولیعصر و غیره است.

فرمانده بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین(ع) بیان کرد: مرمت و ساخت 40 مدرسه، بازسازی وتکمیل مساجد، ساخت آشپزخانه، سیستم گرمایشی و سرویس بهداشتی برای مساجد مناطق محروم استان، ساخت 2 باب خانه عالم، مرمت و بهسازی گلزارهای شهدا در25 روستا و ساخت مرکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر قهاوند از دیگر خدمات عمرانی این نهاد به مردم محروم استان است.

وی با اشاره به اعزام 120 گروه جهادی به بیش از 150 روستاابراز کرد: برنامه دوم ما در بخش محرومیت زدایی اجرای برنامه‌های فرهنگی است که در قالباعزام گروه‌های جهادی جوانان و متخصصین به روستاها و مناطق کم برخوردار انجام می‌شود.

صادقی گفت: خدمت‌رسانی در حوزه عمرانی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی- درمانی و کمک به معیشت و اقتصاد خانواده از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی استان است که توسط جهادگران خواهر و بردار انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخشی پزشکی - بهداشتی نیز بسیج سازندگی با همکاری بسیج جامعه پزشکان اقدام به اعزام 110 تیم پزشکی به مناطق محروم استان کرده است تا آنها نیز از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان بهره‌مند شوند.

فرمانده بسیج سازندگی در استان تصریح کرد: در حوزه مهارت آموزی و آموزش افراد نیازمند نیز در بخش فرایند تولیدات کشاورزی و ترویج فعالیت‌های تولیدی، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی، توانمندسازی و مهارت‌آموزی در بخش تولیدات کشاورزی و دامی، در عرصه مالی نیزتسهیلات بانکی مناسبی رادر اختیار افراد نیازمند قرار داده است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 15 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بیش از 800 واحد تولیدی و مشاغل خانگی به افرادی که عمدتا در روستاها و حاشیه شهرها ساکن هستند پرداخت شده استکه پیش بینی می‌شود این مقدار تسهیلات در سال آینده با جذب اعتبارات بیشتر، افزایش یابد.

صادقی با اشاره به اعزام روحانیون و طلاب به مناطق محروم استان به منظور ترویج مباحث مذهبی و دینی نیز اظهارداشت: در این مرحله 35 هزار نفر شرکت کردند که 40 درصد آنها را ، یعنی رقمی معادل 15 هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

فرمانده بسیج سازندگی همدان با تاکید بر اینکه به منظور خدمت رسانی به آحاد مردم در نقاط مختلف استان، برنامه های بسیج سازندگی به صورت غیر متمرکز انجام می‌شود، گفت: خدمت‌رسانی در مناطق محروم استان توسط بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) تا شروع سال نو ادامه دارد.

وی درباره برنامههای نوروزی این نهاد نیز ابراز کرد: ضمن اعزام دو گروه جهادی 30 نفره به مناطق محروم جنوب کشور مانند حمیدیه اهواز، 15 گروه جهادی متشکل از 300 جهادگر نیز در تعطیلات نوروزی برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم استان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات