خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

مرگ واقعیتی که باید برای آن آماده شد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: مرگ واقعیتی است که برای هر انسانی اتفاق می‌افتد بنابراین باید برای آن آماده شد چراکه وقتی انسان بداند این انتقال وجود دارد ممکن است برای آن نیز لحظه شماری کند.
کد خبر: ۸۸۳۲۵۴۲
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین امشب در مراسم وداع با پیکر شهید «حسین سپهر" در مسجد مهدیه همدان با تاکید بر لزوم مرگ آموزی به فرزندان اظهار داشت: موضوع مرگ آموزی و صحبت درباره آن از نگاه روانشناسی امروز مردود است در حالی که اهل بیت(ع) درباره مرگ با فرزندان خود صحبت می‌کردند.

وی افزود: زهرای مرضیه (س) در هنگام شهادت به زینب کبری (س) که در آن زمان سه یا چهار سال بیشتر نداشتند کفن‌های مربوط به خود و دیگران را به ایشان می‌دهند تا در هنگام شهادتشان مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه باید تلقی درست از مرگ که همان زندگی جاوید است به فرزندان آموزش داده شود، ابراز کرد: استفاده از کلمه فوت به معنای نیستی است و نباید در هنگام وفات انسان‌ها ،مراسم ختم گرفت چون چیزی تمام نشده است.

وی بیان کرد: مرگ در مکتب ما یعنی انتقال از این دنیا به دنیای دیگر پس ما نمی‌میریم و این جسم ما است که می‌میرد چرا که خداوند خود در قرآن کریم می‌فرماید همه چیز انسان را به طور کامل در هنگام مرگ دریافت.

حسینی یمین گفت: مرگ واقعیتی است که برای هر انسانی اتفاق می‌افتد بنابراین باید برای آن آماده شد چراکه وقتی انسان بداند این انتقال وجود دارد ممکن است برای آن نیز لحظه شماری کند.

مرتضی نادر محمدیراوی کتاب «رد پا برهنه‌ها» نیز با بیان خاطراتی از شهدای گردان تخریب لشگر 32 انصارالحسین(ع) افزود: ما امشب به عشق و یاد شهدا جمع شده‌ایم تا خاطرات جانسوز آنها را با خود و دوستانمان بیان کنیم .

وی با اشاره به اینکه شهید «حسین سپهر» شخصیتی فکور و عمیق بود، عنوان کرد: شهید «سپهر» در زمان کربلای 4 به یکی از بازماندگان این عملیات حرفی زد که ما حالا اعتراف می‌کنیم هم اکنون با پوست و استخوان حرف‌های او را درک کرده‌ایم و متوجه شده‌ایم که ضرر کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات