خبرهای داغ:
معاون توسعه مدیریت و منابع وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد

لزوم انتقال تولیدات محتوایی و فرهنگ دینی و ملی از طریق فضای مجازی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید تولیدات محتوایی ما از طریق فضای مجازی و از طریق فرهنگ ، هنر و رسانه به مخاطب های داخلی و خارجی منتقل شود، گفت: باید از این فضا در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ غنی دینی و ملی استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۶۹
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی‌اصغر کاراندیش در آیین افتتاح طرح گسترش برنامه های حوزه فرهنگ رضوی به طول سال با عنوان «رایحه رضوی» با بیان اینکه انقلاب ما با دیگر انقلاب های جهان متفاوت است، اظهار داشت : این تفاوت به دلیل انقلاب فرهنگی است.

وی با اشاره به تاکیدات امام(ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در راستای انقلاب فرهنگی توسعه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در گروه توسعه فرهنگی دانست و ابراز داشت: فرهنگ زیرساخت دیگر توسعه‌ها است، بنابراین وزارت فرهنگ از بدو انقلاب که ایجاد شده یکی از عمده وظایف و فعالیت‌های آن ترویج فرهنگ دینی و ملی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عمده فعالیت وزرارت فرهنگ در راستای فرهنگ‌سازی و فعالیت درچهارچوب احکام دینی است، افزود: در ادامه همین وظایف، وزارت ارشاد در حوزه‌های مختلف فعالیت‌هایی را انجام داده است.

وی با بیان اینکه از 15 سال پیش مسئولین وزارتخانه بنیاد بین‌الملی رضوی را پایه‌گذاری کرده‌اند، تاکید کرد : این مجموعه در راستای ترویج فرهنگ رضوی در داخل و خارج از کشور فعالیت می کند.

کاراندیش با ابراز خرسندی از فعالیت‌های مستمر بنیاد بین الملی رضوی اظهار داشت : این مجموعه توانسته در تمام استان ها و در کشورهای خارجی فعالیت داشته باشد و برنامه ریزی به شکلی بوده که فعالیت ها از محدوده دهه کرامت خارج شود و به طول سال بیانجامد.

وی حضور کشورهای خارجی در جشنواره های بین المللی امام رضا(ع) را نشان دهنده رسوخ و ترویج فرهنگ رضوی دراین کشورها دانست و بیان داشت : این جشنواره همواره با استقبال خوب کشورهای خارجی همراه بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی ازانتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 خبر داد و عنوان کرد: تا 12 سال دیگرهم در ایران شهری به عنوان پایتخت تاریخی جهان انتخاب نخواهد شود و این یک فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح «رایحه رضوی» برنامه بنیاد از محدوده دهه کرامت خارج می‌شود، گفت: این برنامه قرار است در طول سال استمرار یابد و به همین دلیل امروز با مراسم «رایحه رضوی» شروع برنامه های یک ساله این بنیاد از اسفند 95 تا اسفند 96 ادامه خداهد داشت.

کاراندیش با بیان اینکه در اجرای این طرح 15 دستگاه اجرایی با بنیاد همکاری و هماهنگی دارند، اضافه کرد: امیدواریم تمام مردم از همه شهرها و نقاط کشور بتوانند از این برنامه‌ها متنوع و آموزنده استفاده کنند و بنیاد بتواند با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در انجام ترویج فرهنگ رضوی موفق باشد و باعث خشنودی امام رضا (ع) شود.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی ابراز داشت : ما نیز باید از این فضا در راستای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ غنی دینی و ملی استفاده کنیم چراکه از فضای مجازی می شود استفاده مطلوب کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص به تولید محتوای غنی اشاره کرد و بیان داشت: ما معتقدیم دین ما یک دین کامل است که سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد و با این اعتقاد باید بتوانیم از محتوای قرآن، کتب دینی و تاریخی، محتوایی را تولید کنیم که محتوا جذاب باشد تا بتواند مخاطب را سوی خود جذب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید تولیدات محتوایی ما از طریق فضای مجازی و از طریق فرهنگ ، هنر و رسانه به مخاطب های داخلی و خارجی منتقل شود، تصریح کرد : یکی از اقداماتی که در این راستا صورت گرفته تولید محتوا و پژو هشگاه و تالیفاتی در سطح گسترده است که درحال انجام است.

کاراندیش در خصوص دیگر اقدامات لازم برای تاثیرگذاری فرهنگ رضوی و انتقال آن به مخاطبان یادآور شد: ترجمه کتب و تالیفات به زبان‌های مختلف دنیا و راه اندازی خبرگزاری رضوی که امروز دفتر آن در همدان افتتاح می شود در همین خصوص است.

وی خاطرنشان کرد : امیدواریم با ابزارها و شیوه های مختلف بتوانیم در ترویج فرهنگ رضوی گام های موثر برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات