خبرهای داغ:
به منظور تحقق شعار سال

گفتگو با جوان موفق برخواری در عرصه اقتصاد مقاومتی

از مسئولان این درخواست را دارم که با جوانان در کلیه امور، با ایجاد انگیزه و باز گذاشتن راه و برطرف کردن موانع و همچینین پرداخت تسهیلات بدون بهره، همکاری شایسته داشته باشند و مشوقی برای ورود جوانان به میدان تولید باشند، همچنین به خاطر صدور مجوز و کاغذبازی ها گره به کار ما جوانان نیندازند.
کد خبر: ۸۸۲۶۹۰۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ برخی از جوانان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به این شعار سال جامه ی عمل پوشانیده و با عزم و پشتکار و تلاش، اقدام به تولید کرده اند.

در شهرستان برخوار نیز کم نیستند از تولیدکنندگانی که هر کدام سهم بزرگی در تولید استان و حتی کل کشور دارند، افرادی که سختی های راه مانع آن ها نشده و همچنان با قوت به فعالیت و کار تولید خود می پردازند.

علیرضا نریمانی یکی از این افراد است که اقدام به راه اندازی گلخانه کرده است. او از سال ۱۳۹۳ با گلخانه ای به مساحت ۴۰۰ متر مربع کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر دارای ۷ هزار متر مربع گلخانه است و برای بیش از ۱۰ نفر نیز اشتغال زایی کرده است.

*چه شد که شما کار گلخانه ای را برگزیدید؟
اگر در هر کاری علاقه نباشد، یقینا نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد و من هم به دلیل عشق و علاقه ای که به کشاورزی داشتم، به کار گلخانه رو آوردم، همچنین در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تصمیم گرفتم که وارد این کار تولیدی شوم.

*چه محصولاتی را در گلخانه کشت می کنید؟

محصولات گلخانه در حال حاضر ریحان، خیار، فلفل شیرین و فلفل دلمه است.

*شما به عنوان یک تولیدکننده برای چند نفر اشتغال زایی کرده اید؟
در حال حاضر با احداث و توسعه این گلخانه برای چهار نفر به طور مستقیم و برای ۱۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

*احداث چنین گلخانه ای به چه میزان سرمایه نیاز دارد و سرمایه اولیه شما چقدر بوده است؟ آیا از تسهیلات و وام های بسیج سازندگی برای آغاز کار استفاده کردید؟
برای احداث گلخانه سنتی به غیر از زمین و برق و گاز به ازای هر هزار متر، ۱۵ میلیون تومان سرمایه نیاز است. وام بسیج سازندگی نیز ۲۵ میلیون تومان بود که اگر این مبلغ بیشتر و سود تسهیلات کمتر شود، بازدهی بهتری خواهد داشت.

*به صورت میانگین درآمد یک گلخانه با همین میزان مساحت در سال چقدر است؟

میزان درآمد ما این گلخانه مطلوب و در حدی هست که منبع درآمد چند خانواده باشد.

*پیشنهاد شما به جوانان جویای کار چیست و موانع پیش روی شما در آغاز کار چه بود؟
جوانان می توانند با مشارکت یکدیگر سرمایه گذاری کنند و با مشاوره و راهنمایی از مهندسان با تجربه گلخانه احداث و محصولات گلخانه ای تولید کنند.
طبیعتا در هر شغلی موانع و مشقت هایی وجود دارد که باید با برداشتن موانع و پشتکار و همت به کار ادامه داد و نگذاریم مشکلات بر ما غلبه کنند و مانع از پیشرفت ما شود.

*در پایان اگر صحبتی با مردم یا مسئولان دارید بفرمایید؟

از مسئولان این درخواست را دارم که با جوانان در کلیه امور، با ایجاد انگیزه و باز گذاشتن راه و برطرف کردن موانع و همچینین پرداخت تسهیلات بدون بهره، همکاری شایسته داشته باشند و مشوقی برای ورود جوانان به میدان تولید باشند، همچنین به خاطر صدور مجوز و کاغذبازی ها گره به کار ما جوانان نیندازند که پروسه کاری دچار توقف گردد به این دلیل که بحث تولید سختی ها و فراز و نشیب های خود را دارد.

از جهاد کشاورزی هم درخواست دارم که با برنامه ریزی های مدون در خصوص تولید محصولات هماهنگی لازم را با گلخانه داران داشته باشد تا دچار این همه بی برنامگی و کاهش قیمت در برخی محصولات نباشیم که گاها گلخانه داران دچار ضرر و زیان های کلان نشوند و حمایت های لازم را داشته باشند.
در پایان از کلیه مسئولین و همچنین دوستم عباس نریمانی و پدرم مرتضی نریمانی که بنده را در این امر یاری کردند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

ارسال نظرات