خبرهای داغ:
سردار حسام:

هر چه داریم به برکت عاشورا و اخلاص است

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» گفت: هر چه که ما داریم به برکت عاشورا و اخلاص، گمنامی و شهرت گریزی است.
کد خبر: ۸۸۲۱۸۹۱
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حمید حسام در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت اظهار داشت: بسیار فکر کردم و معتقدم شهید «همدانی» اکنون در این مراسم حاضر و در اینجا ایستاده است، این شهید بزرگوار بسیار سعی کرد تا شهید «احمد متوسلیان» به جامعه معرفی شود.

وی در ادامه گفت: این باور بسیار مهم است که دست و پا زدن های دنیایی بی فرجام برای رسیدن به یک قله نتیجه ای ندارد.

این یادگار دوران دفاع مقدس ابراز داشت: این رزق از جنس این است که باید از جای دیگر سهم ما شود، کنار زدن تربت شهدا، گمنامی و حماسه آنها همگی منوط بر این است که خودشان بخواهند و ما هم همزبان آنها شویم.

وی تأکید کرد: اگر از «علی خوش لفظ» صحبت کردم علی ادامه دهنده حرکت سردار شهید «علی چیت سازیان» است، علی اصلا شاگرد چیت سازیان است و اینها عصاره همه علی‌ها هستند و ما نیز هم‌سخن و هم اهل آنها می شویم.

سردار حسام در ادامه افزود: من سیمای «حاج ستار» بزرگ را در حاج میرزا محمد سلگی می بینم و اعتقادم به این است که مقام معظم رهبری وقتی از شهید زنده «حاج علی خوش لفظ» با این تعبیر ایراد می کنند قطعا برای همین است که این مصداق عرفانی است که می‌شود علی چیت سازیان و صدها چیت‌ساز دیگر و مصداق «منهم من ینتظر» که می شود «میرزامحمد سلگی» و «علی خوش لفظ» را در یک آیینه به ما نشان می دهند.

وی با بیان اینکه این طرز تفکری است که به عاشورا می رسد و همه حرف های عاشورا حرف اباعبدالله(ع) بود، گفت: هر چه که ما داریم به برکت عاشورا و اخلاص، گمنامی و شهرت گریزی است و کارهای بزرگی که بعد از شهادت ایشان ثمر داد.

وی در ادامه در خصوص رونمایی از کتاب «وقتی مهتاب گم شد» و تقریظ مقام معظم رهبری، عنوان کرد: دست روی این جمله گذاشتند که این حرف «علی خوش لفظ» نیست حرف یک نسل و یک تاریخ است و نیز کتاب «آب هرگز نمی میرد» که ایشان فرمودند من این کتاب را یکبار با گریه خواندم و چندین مرتبه خواندم و ایشان درست روی نقطه ای دست گذاشتند که شاخص‌گذاری فرهنگی در کل نظام ما بوده و از نظر فرهنگی تأثیر می‌گذارد.

سردارحسام در پایان عنوان کرد: خدا را شاکرم که این رزق از ناحیه بزرگمردی با نگاهی است که که با نور باطن حقایق را می‌بیند و کلمات را می نویسد و به ظرفیت‌ها نگاه می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات