خبرهای داغ:
نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» گفت: جلوه گاه فکری و اندیشه ای رزمندگان ما در دفاع مقدس از درخشش عاشورا و پیام کربلای حضرت امام حسین(ع) بود.
کد خبر: ۸۸۲۱۹۸۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

سردار حمید حسام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه تمام جلوه‌گاه فکری و اندیشه ای رزمندگان ما از درخشش عاشورا و پیام کربلای حضرت امام حسین(ع) بود، اظهار داشت: ما و برادران عراقی در واقع فصل مشترک و آن ژرف ساخت عاشورایی و اتصال معنوی است، که از طریق امام حسین(ع) پیدا کردیم و مقام و منزلتمان در راستای یک پیام است.

وی افزود: پیام اباعبدالله(ع) این بود که باید آزاده و لبیک‌گو و آمر به معروف باشیم و در مقابل ظلم و استکبار بایستیم و این پیامی است که از امام حسین(ع) رسیده و امروز خاستگاه آن در ایران اسلامی و عراق و لبنان است اما قطعا می تواند در اقصی نقاط دنیا این پیام نافذ و تأثیرگذار باشد.

نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در خصوص برگزاری پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که امروز شاهد آن بودیم، گفت: این اتفاق کم نظیری است و امیدوارم که در آینده در سایر استان ها نیز تکرار شود زیرا حماسه ها منحصر به یک استان نیست.

وی ابراز داشت: به برکت تلاش‌های مخلصانه و صادقانه ای که رزمندگان جبهه و جنگ در سال های پس از جنگ انجام دادند و زیرساخت خوبی که برای مطالعات در فضای اتفاقات 8 سال دفاع مقدس داشتند، امروز ثمرات و برکات آن را در قالب چاپ کتاب‌هایی می بینیم که بسیار هنرمندانه نوشته شده است و به طور قطع به اینجا ختم نخواهد شد.

سردار حسام با بیان اینکه امید است این سلسله ادامه یابد، تصریح کرد: در آینده از این موضوعات بیشتر خواهیم شنید.

وی در خصوص تفقدهایی که مقام معظم رهبری در تقریظ ها برای استان همدان داشتند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری با نگاه دقیقی که به سطر سطر کتب داشتند که نشان دهنده این است که تمام زوایای این اتفاق بزرگ را در حوزه عملکرد استان همدان چه از جنس فعالیت های گردان های پیاده یا فعالیت های اطلاعات عملیات را دقیق و خوب خوانده‌اند و البته به ظرایف ادبی و تکنیک هایی که در کارشان هم نشان می دهند بسیار زیبا اشاره کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات