خبرهای داغ:
فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد

پاسداشت ادبیات پایداری گامی موثر در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدانگفت: پاسداشت ادبیات پایداری و نشرکتاب هایی با مضمون دفاع مقدس، جبهه و جنگ گام موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.
کد خبر: ۸۸۲۱۹۳۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶

سردار مهدی فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان در حاشیه ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با بیان اینکه بعد از کنگره سرداران این دومین برنامه مهم در راستای پاسداشت دفاع مقدس است، اظهار داشت: یکی از مواردی که ما به تدریج احساس کردیم که به فراموشی سپرده می شود، تلاش هایی بود که جوانان در طول 8 سال دفاع مقدس کشیده بودند.

وی با اشاره به برگزاری اولین مراسم تقریظ و رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس در استان کرمان افزود: در آن روز ما حسرت می خوردیم که آیا چنین روزی در استان همدان پیش می‌آید که امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) برای رزمندگان ما نیز چنین کاری انجام دهد و تقریظ داشته باشد.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدانبا ابراز خرسندی از برگزاری مراسم تقریظ و رونمایی 4 کتاب دفاع مقدس در استان، ابراز داشت: امروز روز بزرگی برای مردم، رزمندگان و کسانی است که به هر نوعی راه شهدا را ادامه می دهند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت پرداختن به مسائل جبهه و جنگ تصریح کرد: حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) با تمام مسائل کاری که دارند وقت خوبی برای دفاع مقدس می گذارند و ما با توجه به همه کارهایی که انجام می دهیم باید متوجه باشیم که بحث دفاع مقدس را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

فرجی با اشاره به تقریظ و رونمایی از آثار کتاب‌هایی که درباره شهدا و جنگ نگاشته شده است، اظهار داشت: امروز فقط مراسم پاسداشت از شهید «چیت‌سازیان»، شهید «حاج ستار ابراهیمی»‌ و «علی خوش‌لفظ» و فرد و گروه خواص نیست بلکه به نوعی پاسداشت زحماتی است که استان همدان در طول دفاع مقدس کشیده است.

وی با بیان اینکه تقریظ امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) بر چهار کتاب دفاع مقدس همدان تاکیدی بر علاقه ایشان به شهر همدان دارد، تصریح کرد: در تقریظ کتاب‌ها نیز دقیقا به این مهم اشاره شده و امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) از روحیه مردم همدان در این کتاب‌ها یاد می کند.

فرمانده تیپ 32 انصارالحسین (ع) استان همدانابراز داشت: پاسداشت ادبیات پایداری و نشرکتاب هایی با مضمون دفاع مقدس، جبهه و جنگ گام موثری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

وی عنوان کرد: پرداختن به موضوع دفاع مقدس و مواردی که به فرهنگ جهاد و دفاع مربوط می شود نیازی است در جامعه احساس می شود و ما امروز این نیاز را در خصوص جبهه مقاومت نیز احساس می‌کنیم.

فرجی با بیان اینکه حضور در جبهه مقاومت الگو گرفته شده از دفاع مقدس است، افزود: جوانان امت اسلامی به ویژه جوانان ایران بر اساس کارهایی که در دفاع مقدس صورت گرفته، فرهنگ جبهه و شهادت را بهتر از سال های جنگ انجام و ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه اکثر حاضرین در مراسم از قشر جوان هستند، یادآور شد: این نشان می‌دهد جوانان به جبهه و پایداری ارادت دارند و ما باید به نیاز این جوانان توجه کنیم و بحث فرهنگ و ایثار شهادت را در زندگی جاری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار