خبرهای داغ:
خطیب جمعه دولت آباد:

هیچ توجیهی برای برگزاری کنسرت های موسیقی در شهرستان برخوار وجود ندارد

محمودآبادی گفت: بنده بارها به مسئولان ذیربط تذکر داده ام که دلیل و توجیهی ندارد در شهرستانی که موضوعاتی مانند کنسرت موسیقی جایگاهی ندارد؛ به بهانه جشن و شادی این موضوعات مطرح شود.
کد خبر: ۸۸۱۸۶۸۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از برخوار؛ امام جمعه دولت آباد در نماز جمعه این هفته گفت: امروز سالروز ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار نامیده شده است که این روز را به همه پرستاران تبریک می گوییم.
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین محمودآبادی افزود: در یک چنین روزی حضرت زینب متولد شدند و نام ایشان را فرشته وحی بر پیامبر نازل کرد و فرمود: «یا حبیبی اجعل اسمها زینب»؛ آن گاه فرشته وحی گریه کردند، پیامبر سوال کردند چرا گریه می کنید فرمود: «ان حیاه هذه البنت سوف تکون بالمصائب و المتاعب من بدایه عمرها الی وفاتها».
وی در ادامه معنای واژه زینب را الزینب شجر حسن المنظر، طیب الرائحه و به سمیت المرئه برشمرد و خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی حضرت زینب (س) تقوی و صبر ایشان بود و این عالمه غیر معلمه به خاطر تقوی و خدا ترسی به مدارج بالای کمال رسیده بود، حضرت زینب (س) فردی بودند که در تمامی مراحل زندگی صبر داشتند خصوصا در پیام رسانی عاشورا؛ همانگونه که آورده اند «کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود».
خطیب جمعه دولت آباد در ادامه با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی قرار داریم، یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی داشته و یادآور شد: این ایام موقعیت خوبی است که توجه به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، گذشته ها را مرور کنیم و ببینیم که چه به دست آورده ایم.
محمودآبادی یکی از دستاوردهای مهم در سیاست خارجی را تحقق شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» دانست و عنوان کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کشورهای جهان سوم دنیا، به یکی از دو قطب شرق یا غرب یعنی شوروی یا آمریکا وابسته بودند و هیچ کشور جهان سوم نبود که وابستگی به یکی از این دو قطب نداشته باشد.
امام جمعه دولت آباد ادامه داد: در آن زمان کشور ما، وابسته به غرب و آمریکا بود به گونه ای که هیچ استقلال سیاسی نداشتیم و هر چه را که آمریکایی ها می گفتند ما باید عمل می کردیم.

وی ادامه داد: در زمان رژیم طاغوت سفارت آمریکا در ایران به مرکز اداره شاه ایران تبدیل شده بود و هرچه را که سفارت دستور می داد شاه اجرا می کرد و ما در زمان انقلاب، شعار نه شرقی نه غربی را سر دادیم و روی آن ها هم ایستادیم و هم اکنون در یک ارزیابی می بینیم که در طول ۳۸ سال گذشته، ما ذره ای از این شعار تخطی نکرده ایم.
خطیب جمعه دولت آباد افزود: با اینکه دشمنی های فراوانی کردند، ما را دچار مشکل کردند تا ما را به تسلیم شدن مجبور کنند اما ما به هیچ عنوان تسلیم نشدیم و امروز اگر ما می بینیم هر رئیس جمهوری که در آمریکا روی کار می آید رجز خوانی می کند، تهدید می کند و گزینه هایی روی میز می گذارد، به این دلیل است که ما زیر سلطه آن ها نرفته ایم و اگر ما کوتاه بیاییم و زیرسلطه آن ها برویم، آن ها تهدید نمی کنند.
وی عنوان کرد: چرا نام عربستان را در کشورهایی که اتباع آن نمی توانند به آن کشور وارد شوند نیاوردند، چون عربستان سرسپرده آن ها است و استقلال سیاسی ندارد.
محمودآبادی در ادامه از برگزارکنندگان جشن های دهه فجر در شهرستان تقدیر و به آن ها تاکید کرد که در این جشن ها گناه و ترویج بی بند و باری نشود و جلسات باید به گونه ای برگزار شود که حریم شکنی نشود.
وی در ادامه به نظر رهبر معظم انقلاب در مورد موسیقی اشاره کرد که فرموده اند: آموزش موسیقی و نوازندگی به نونهالان موجب انحراف آنان و توجه به مفاسد است و جایز نیست، مرحوم آیت الله بهجت نیز می فرمایند موسیقی حرام است و نظر آیت الله مکارم شیرازی هم این است که موسیقی جایز نیست.

مسئول قرارگاه فرهنگی برخوار افزود: مسئولان فرهنگی مجاز نیستند سلیقه های شخصی خود را به اسم نشر فرهنگ در آموزش نوجوانان به کار بگیرند و لازم است در این زمینه دقت نظر بیشتری به خرج دهند.
محمودآبادی گفت: اگر به بهانه برگزاری جشن پیروزی انقلاب از آلات موسیقی و نوازندگی استفاده کنیم حتی اگر در ان گناهی صورت نگیرد مقدمه ای برای حرمت شکنی شده و مهر تاییدی برای سایر برنامه های جشن در شهرستان می شود.

مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر برخوار خاطرنشان کرد: بنده بارها به مسئولان ذیربط تذکر داده ام که دلیل و توجیهی ندارد در شهرستانی که موضوعاتی مانند کنسرت موسیقی جایگاهی ندارد؛ به بهانه جشن و شادی این موضوعات مطرح شود.

وی ملاک یک جشن خوب را دوری از گناه و معصیت دانست و افزود: باید از روز قیامت بترسیم که اگر بنای بدی را در بین مردم نهادینه کردیم باید نسبت به گناه افتادن افراد جامعه در روز قیامت پاسخگو باشیم.

ارسال نظرات